• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • heavenlyjunkies

handlar på lidl ibland.. då oftast blöjor, toapapper och tvättmedel. billigt och bra! glass och godis funkar med och deras frukt och grönt är fräscht.. men kassasystemet är verkligen skit.

Meja 051202, lillebror BF 080428
  • Virriga Vera
    Perfie skrev 2008-04-10 11:50:35 följande:
    Har aldrig handlat där därför att jag hört så mycket dåligt om dem. Ofräch mat,salmonella osv...Jag håller mig till ICA trots köttfärsen
    Salmonella? När skulle Lidl ha haft salmonellasmittade varor som de sålde?
  • Virriga Vera

Virriga Vera skrev 2008-04-10 12:05:54 följande:

Salmonella? När skulle Lidl ha haft salmonellasmittade varor som de sålde?
    Hittade det på google, det var tydligen 2 som blivit sjuka av korv från Lidl.
  • PrinsessanCatta
    Sallisen skrev 2008-04-10 11:35:22 följande:
    Värsta kondisen han måste ha... bara att simma över Atlanten tar ju sin lilla stund!
    Det går rätt så snabbt..han har simhud mellan tårna..Skrattande
  • Sallisen
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 12:10:02 följande:
    Det går rätt så snabbt..han har simhud mellan tårna..
    Ahaaaaaaaa! The secret! Coolt!
  • PrinsessanCatta
    tilda den vilda skrev 2008-04-10 11:36:48 följande:
     var finns såna o få tag på?
    Nätet
  • tilda den vilda

o nu äter jag tysk musli oxå

Tänk om livet vore roligare............
  • SVejsan
    Perfie skrev 2008-04-10 11:50:35 följande:
    Har aldrig handlat där därför att jag hört så mycket dåligt om dem. Ofräch mat,salmonella osv...Jag håller mig till ICA trots köttfärsen
    Du menade inte ICA då som haft problem med salmonella både i sllad och köttfärs?
    SE:
    www.google.se/search&q=ica+salmonella&meta=
  • Sallisen
    SVejsan skrev 2008-04-10 12:13:18 följande:
    Du menade inte ICA då som haft problem med salmonella både i sllad och köttfärs?SE:www.google.se/search&q=ica+salmonella&m...=
  • Sarachen

Tycker lidl är bra. Mjölk, fil och mjöl och andra basvaror är ju sjukt mycket billigare än tex ica. Men man kan inte köpa allt man behöver där, jag måste komplettera med nån annan affär typ willys...

• Virriga Vera

Av 4000 smittade i Sverige 2005 blev 2 st smittade av mat på Lidl. Var finns proportionerna i denna diskussion?

Lidl det nya hatobjektet?

Vill bara tala om att jag handlar på Lidl kanske 2-3 gånger om året och då nsätan enbart Glass som är bland den godaste som finns att få tag på här hemmavid.

• SVejsan

Virriga Vera skrev 2008-04-10 12:18:11 följande:

Av 4000 smittade i Sverige 2005 blev 2 st smittade av mat på Lidl. Var finns proportionerna i denna diskussion?Lidl det nya hatobjektet?Vill bara tala om att jag handlar på Lidl kanske 2-3 gånger om året och då nsätan enbart Glass som är bland den godaste som finns att få tag på här hemmavid.
    Precis! Sen tycker jag att man skall ta och googla på motsvarande när det gäller de övriga livsmedelsföretagen. Det är bara att konstatera att livsmedelsbranchen har lyckats med sin bearbetning av media (för att protektionistiskt smutskasta "utländska konkurrenter" som kan hålla nere de skenande livsmedelspriserna)...
  • SVejsan

Har ni hört talas om företaget Wernersson ost? Stora ostleverantörer till Willys bla vad skulle ni säga om följande produkt
    www.aftonbladet.se/matvin/article2224134.ab

"Tillverkaren kallar den ?analog ost?. En påse med ?Riven pizzamix (70/30) Goudatyp? innehåller 70 procent ickeost och 30 procent äkta vara. "

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl