• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Sallisen
    Spicy woman skrev 2008-04-10 09:22:02 följande:
    Bjuder på rån med aprikosfyllning från Lidl* så goda*
    Älskar dem!
  • smulan 75

Handlar där ksk 1 gång per månad brukar bli,våtservetter(cien),shampo,duschcreme(luktar choklad)trosskydd(aloe vera)sockerdricka(min mans favorit)jordnötsbågar samt lite pasta,ris,cous cous bla tycker oxå deras kassasystem e helt värdelöst med så korta rullband och man får kasta ner alla varor i vagnen igen som en stressad höna och kassörskan bara maler på med nästa persons varor. Min kompis jobbade där innan och de fick knappt rast/pissepaus samt ingen jobbar heltid där alla som jobbade där (i den butiken iaf) hade alla halvtids tjänst pga många lediga kunde hoppa in vid sjukdom? Låter knas tycker jag e alla sjuka där alltid eller?

• Sallisen
    tilda den vilda skrev 2008-04-10 09:24:10 följande:
    oj va gott med lite kaffe
    Tjena, bruttan, är du här också! Vi har kaffekalas, oss galningar emellan!
  • tilda den vilda

jaha, kunde inte missa denna spännande tråd om lidl. men va goda rånen var med aprikosfyllning *Mumismums*

Tänk om livet vore roligare............
  • sär skriven

Jag har hört att på lagret får man inte prata med varandra alls, och man får inte lyssna på musik. Detta för att det stör i arbetet. Vansinne.

smulan 75 skrev 2008-04-10 09:24:15 följande:

Handlar där ksk 1 gång per månad brukar bli,våtservetter(cien),shampo,duschcreme(luktar choklad)trosskydd(aloe vera)sockerdricka(min mans favorit)jordnötsbågar samt lite pasta,ris,cous cous bla tycker oxå deras kassasystem e helt värdelöst med så korta rullband och man får kasta ner alla varor i vagnen igen som en stressad höna och kassörskan bara maler på med nästa persons varor. Min kompis jobbade där innan och de fick knappt rast/pissepaus samt ingen jobbar heltid där alla som jobbade där (i den butiken iaf) hade alla halvtids tjänst pga många lediga kunde hoppa in vid sjukdom? Låter knas tycker jag e alla sjuka där alltid eller?
  • PrinsessanCatta

Vi brukar handla på Lidl,och många varor är helt ok.

Men det som stör mig MYCKET här på våran butik är:

Vissa kassörskor.
    Sura o otrevliga.En av dom verkligen slet pengarna ur handen på mig en gång. Jag hade GOD lust att slita tillbaks dom o gå därifrån och lämna varorna i en stor hög..
    Flera gånger har jag varit med om att tex en kassörska och en personal lååångt inne i butiken gapar o skriker frågor till varann. (Kan väl inte va så svårt för den som springer runt i butiken kommer till kassörskan o pratar ?)
    Å råkar man packa sina varor för sakta,så sitter dom o suckar o glor på en som att man är helt knäpp. (Då brukar jag slöa lite extra )
    Vårat Lidl HAR några bra kassörskor också.

Deras satans städmaskiner.
    Va,fan..Man blir ju livrädd när dom kommer med dom o nästan kör omkull folk.
    Å så får man trippa som "Bambi på hal is" för att inte slå ihjäl sig på det blöta golvet.

Ibland kan jag gå in o glo på deras prylar och förundras av hur mycket konstiga saker som säljs. Tex i påsk. Så otroligt fult påskpynt o bara en massa läskiga chokladharar..

Har köpt toapapper där och det var ju skitbilligt Cool men jag tycker nog inte det var speciellt bra kvalitet.

• tilda den vilda
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:29:23 följande:
    Vi brukar handla på Lidl,och många varor är helt ok.Men det som stör mig MYCKET här på våran butik är:Vissa kassörskor.Sura o otrevliga.En av dom verkligen slet pengarna ur handen på mig en gång. Jag hade GOD lust att slita tillbaks dom o gå därifrån och lämna varorna i en stor hög..Flera gånger har jag varit med om att tex en kassörska och en personal lååångt inne i butiken gapar o skriker frågor till varann. (Kan väl inte va så svårt för den som springer runt i butiken kommer till kassörskan o pratar ?) Å råkar man packa sina varor för sakta,så sitter dom o suckar o glor på en som att man är helt knäpp. (Då brukar jag slöa lite extra )Vårat Lidl HAR några bra kassörskor också.Deras satans städmaskiner.Va,fan..Man blir ju livrädd när dom kommer med dom o nästan kör omkull folk.Å så får man trippa som "Bambi på hal is" för att inte slå ihjäl sig på det blöta golvet. Ibland kan jag gå in o glo på deras prylar och förundras av hur mycket konstiga saker som säljs. Tex i påsk. Så otroligt fult påskpynt o bara en massa läskiga chokladharar..Har köpt toapapper där och det var ju skitbilligt  men jag tycker nog inte det var speciellt bra kvalitet.
    undrar om dom åt citroner till frukost (hihi)
    Tänk om livet vore roligare............
  • Sallisen
    tilda den vilda skrev 2008-04-10 09:32:00 följande:
    TYSKA citroner, dessutom!
  • PrinsessanCatta
    tilda den vilda skrev 2008-04-10 09:32:00 följande:
    Kan hända..Dom har väl rätt billiga citroner på Lidl har jag hört.
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:33:35 följande:
    Kan hända..Dom har väl rätt billiga citroner på Lidl har jag hört.
    Är det skruvkork på dem?
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl