• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Sallisen
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:03:22 följande:
    Fan,nu har jag hädat Lidl här i stan så nästa gång jag går in måste jag väl klä ut mig,annars kanske städmaskinsgestapo kör över mig,lägger mig på rullbandet,klappar till mig med en klobenhoppenstrumpkoffsalami o packar ner mig i en papperskasse från Lidl som oftast går sönder,så när en kund sen tar mig kommer jag ramla ur påsen,bryta benet å måste stanna hemma flera veckor och inte kunna gå till Lidl.
    Värsta dramat, liksom! Jag kan riktigt SE rubrikerna i kvällspressen framför mig!!! "Kund skadad för livet på Lidl!"
  • geten

Vi har inte tysk mjölk längre!!! Nu kommer den ifrån danmark och dit är det inte lika långt som det är till sundsvall här ifrån så då vill jag absolut inte ha mjölk ifrån korna norr om gävle... det finns även svensk mjölk.

• TheDyingBride

sär skriven skrev 2008-04-10 10:03:55 följande:

Wohaa. Min karta är snart slut, vad tycker du, ska jag hämta ut fler eller ska jag skita i det? Off Topic så det RÖJKER.
    Oh shit vad svårt, min är också snart slut men jag har ett halvår till på lager, gaah. Tror jag ska testa liiite till bara för att se. (är dessutom för jävla snål för att slänga 292:- i sjön..)
    Alternativet är ju gummi så länge, köpt på LIDL då för att vara lite ONtopic..
  • Sallisen
    Zizter skrev 2008-04-10 10:04:40 följande:
    Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden.. men min närmsta butik är LIDL och jag handlar där nästan dagligen... och jag handlar precis samma varor som finns på ica maxi och sånna ställen fast BILLIGARE...så jag förstår inte va folk har för problem?!?!?!?  Visst finns det massa okända märken och grejjer där åxå men va är det för fel på det?? insnöade svensson som inte vågar testa på nåt nytt??? töntigt tycker jag.. Visst jag tillhörde den skaran förr åxå.. märkesfixerad på mat... MEN ibland så har jag testat lite nya saker då man blir less på dessa vanliga märken man är van me.. och allt jag köpt på LIDL för att testa har alltid varit jättegott!! tillochmed godare!!som tex förr köpte jag alltid Mamma SCANs köttbullar.. det va bara ett måste för jag tyckte dom va godast.. men iallfall.. så råka jag köpa ett paket köttbullar på LIDL för dom va så billig.. och jag kan ju säga att jag aldrig mer köper SCANS vattniga skitköttbullar!! nu är det bara LIDLs som gäller!! jävligt goda!så kära svensson! våga testa nåt nytt!! och BILLIGARE! konserveringsmedel finns det fullt av överallt så tror knappast att lidl har mer än andra butiker.. haha.. det är ju samma sortiment överallt förutom lite annorlunda märken bara..
    Och deras chicken nuggets slår ju alla andra märken jag nånsin provat! Såååååååååå goda!
  • sär skriven

Haha! Du. Om det går hål på en Lidl-kondom, blir det tyska bebisar då?

TheDyingBride skrev 2008-04-10 10:05:56 följande:
    sär skriven skrev 2008-04-10 10:03:55 följande:
    Oh shit vad svårt, min är också snart slut men jag har ett halvår till på lager, gaah. Tror jag ska testa liiite till bara för att se. (är dessutom för jävla snål för att slänga 292:- i sjön..)Alternativet är ju gummi så länge, köpt på LIDL då för att vara lite ONtopic..
  • lollisen

Jag tycker att affären är helt värdelös och dessutom stödjer man indirekt föroreningen som sker i samband med helt sjukt onödiga transporter...
    Nej, lägg ner sådana butiker och handla mer miljövänligt! Det är min mening om det här.

• geten

Spriten kommer så fort Sverige släpper på monopolet!!

• TheDyingBride

sär skriven skrev 2008-04-10 10:06:32 följande:

Haha! Du. Om det går hål på en Lidl-kondom, blir det tyska bebisar då?
    Mwhaha, jag vet inte, det går ju alltid att testa.
    Och är det så och man inte kan tyska kan man ju alltid sälja ungen på Lidl sen.
  • Blue Bear

Lidl är Tyskland motsvarighet mot Ica.. så "främmande" märken för oss är typ Scan och Felix för tyskarna!!

Handlar där ibland bara för vissa saker är såååååå mkt billigare!! Det var lite rörigt och dåligt sortiment i början när de precis öppnade men nu har det blivit mkt bättre.. så jag har absolut inga problem med den affären!

Men jag köper inte halvfabrikat.. inte ens på Ica Maxi!!

• tilda den vilda
    geten skrev 2008-04-10 10:05:20 följande:
    Vi har inte tysk mjölk längre!!! Nu kommer den ifrån danmark och dit är det inte lika långt som det är till sundsvall här ifrån så då vill jag absolut inte ha mjölk ifrån korna norr om gävle... det finns även svensk mjölk.
    just det! men jag vill ha tillbaka skruvkorksmjölken
    Tänk om livet vore roligare............
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl