• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 10:31:56 följande:
    *räcker upp handen* jag gillar att slakta, en gång styckade jag ett rådjur i min syrras badkar, det var intressant...så jag är på!
    Jag kan fixa fårost från Grekland (jag ska naturligtvis inte flyga dit o förpesta miljön,jag går. Å jag kommer inte svälta på vägen för jag har ju en strudelklobbenhurfskaka i väskan. KAN tyvärr inte skaffa får för dom har så läskiga ögon.
  • lollisen
    Svar på #450
    Nej, lätt är det inte, då många butiker inte gärna skyltar med att de indirekt hjälper till att smutsa ner miljön..
    Det ger ingen bra PR..
    Men man kan alltid fråga personalen vart de köper sina produkter, finns det produkter närmre som de inte köper in, så kan man oxå fråga om varför de valt bort dem..
  • Torparn

Fint Rådjurskorv låter ju mums. Var det en roadkill eller hade du skjutit den också?

Jazza skrev 2008-04-10 10:31:56 följande:
    *räcker upp handen* jag gillar att slakta, en gång styckade jag ett rådjur i min syrras badkar, det var intressant...så jag är på!
  • PrinsessanCatta
    lollisen skrev 2008-04-10 10:33:20 följande:
    sär skriven skrev 2008-04-10 10:30:20 följande: det finns hur mycket exotiska spindlar som helst som råkar packas ner... Har själv sett ett antal, (som dock tack och lov var döda!) då jag jobbade i butik och packade upp bananer.. Urk.. De är läbbiga..
    http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9902/04/spindel.html
  • Torparn

Jag ifrågasatte varför de inte hade äpplen från den lokala ekologiska äppelodlingen men de fick inte ta därifrån för att coop måste ta alla sina varor från centrallagret...
    Men de höll med om att det var bakvänt men kunde inget göra.

lollisen skrev 2008-04-10 10:39:39 följande:
    Svar på #450Nej, lätt är det inte, då många butiker inte gärna skyltar med att de indirekt hjälper till att smutsa ner miljön.. Det ger ingen bra PR.. Men man kan alltid fråga personalen vart de köper sina produkter, finns det produkter närmre som de inte köper in, så kan man oxå fråga om varför de valt bort dem..
  • lollisen
    Torparn skrev 2008-04-10 10:42:32 följande:
    Jag ifrågasatte varför de inte hade äpplen från den lokala ekologiska äppelodlingen men de fick inte ta därifrån för att coop måste ta alla sina varor från centrallagret...Men de höll med om att det var bakvänt men kunde inget göra.
    "Kunde inget göra", är ett talesätt då man använder bekvämligheten i att inte BEHÖVA göra nått.. Klart man kan om man vill..
  • lollisen
    Svar på #455
    Jättebra att du ifrågasatte! Det ska man göra, många gör inte det.
  • PrinsessanCatta
    sär skriven skrev 2008-04-10 10:43:17 följande:
    För helvete!!! Nu förstörde du den sista mentala hälsa jag hade kvar!! *RYSER*
    Förlåt.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl