• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • PrinsessanCatta
    Sallisen skrev 2008-04-10 11:20:32 följande:
    Se nu till att den är SVENSK!
    Självklart !
    Jag odlar mina egna kaffebönor,som jag skickat efter från Columbia. Skitbilligt på nätet. Cool
  • Sallisen
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 11:22:45 följande:
    Självklart !Jag odlar mina egna kaffebönor,som jag skickat efter från Columbia. Skitbilligt på nätet.
    Men ajdå, då flygs de väl till Sverige........ *hytter med pekpinnen*
  • PrinsessanCatta
    Sallisen skrev 2008-04-10 11:24:13 följande:
    Men ajdå, då flygs de väl till Sverige........ *hytter med pekpinnen*
    Nej o nej! Jag har en liten slav som springer olika ärenden åt mig,så det är han som sprang ner dit o hämtade dom. (Måste ju tänka på miljön)
  • tilda den vilda
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 11:27:24 följande:
    Nej o nej! Jag har en liten slav som springer olika ärenden åt mig,så det är han som sprang ner dit o hämtade dom. (Måste ju tänka på miljön)
    ojoj då:-
    Tänk om livet vore roligare............
  • Sallisen
    Värsta kondisen han måste ha... bara att simma över Atlanten tar ju sin lilla stund!
  • tilda den vilda
     var finns såna o få tag på?
    Tänk om livet vore roligare............
  • TheDyingBride

Apropå bananer (ja, jag är lite efter), så hörde jag en gång för många många år sedan om någon som bitit i en banan och hörde hur det krasade till så h*n tittade på bananen och ser att h*n bitit itu en stor fet skalbagge som varit inuti bananen.
    Säkert en skröna, men det tog mig flera år att våga äta en banan utan att skiva/mosa den efter det.

Förresten måste jag spotta ut mitt tuggummi bara för att det pratas om spindlar och nu skalbaggar, tycker det börjar smaka krasigt. *rysa*

• TheDyingBride

Vet dock inte om det var en tysk banan. Mwhaha.

• Sallisen
    TheDyingBride skrev 2008-04-10 11:46:33 följande:
    Vet dock inte om det var en tysk banan. Mwhaha.
  • Perfie

Har aldrig handlat där därför att jag hört så mycket dåligt om dem. Ofräch mat,salmonella osv...
    Jag håller mig till ICA trots köttfärsen

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl