• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Torparn

Ja, då får de stressigt i kassorna

Jazza skrev 2008-04-10 09:57:44 följande:
    ...jag skall dit när de får sprit Tänk er reklambladen som kommer: NU på Lidl: Köp ett sexpack "scleben-beben-schmitten-bitten-vodka" och få en p-rulle på köpet (OBS: Endast i utvalda butiker och så långt lagret räcker)... ser jag fram emot
  • sär skriven

Jaaa, dujag. Haha

TheDyingBride skrev 2008-04-10 09:56:39 följande:
    Jisses, håller ni på än... sär skriven skrev 2008-04-10 09:46:19 följande:
    Skönt att du (eller jag menar JAG, eller hur var det?) är här och håller lite ordning.
  • TheDyingBride

sär skriven skrev 2008-04-10 10:00:49 följande:

Jaaa, dujag. Haha
    Same same but different liksom.
  • Jazza
    Torparn skrev 2008-04-10 09:59:11 följande:
    Ja, då får de stressigt i kassorna
    Ja, i butiken i Morgongåva, som kommer vara den som väljs ut
  • tilda den vilda

Sallisen skrev 2008-04-10 09:57:37 följande:
    Ja, det riktigt kryper i skinnet... börjar få lite kallsvett också!
    ska nog åka in i morgon,
    Jazza skrev 2008-04-10 09:57:44 följande:
    ...jag skall dit när de får sprit Tänk er reklambladen som kommer: NU på Lidl: Köp ett sexpack "scleben-beben-schmitten-bitten-vodka" och få en p-rulle på köpet (OBS: Endast i utvalda butiker och så långt lagret räcker)... ser jag fram emot
     haha!!!
    Tänk om livet vore roligare............
  • PrinsessanCatta

Fan,nu har jag hädat Lidl här i stan så nästa gång jag går in måste jag väl klä ut mig,annars kanske städmaskinsgestapo kör över mig,lägger mig på rullbandet,klappar till mig med en klobenhoppenstrumpkoffsalami o packar ner mig i en papperskasse från Lidl som oftast går sönder,så när en kund sen tar mig kommer jag ramla ur påsen,bryta benet å måste stanna hemma flera veckor och inte kunna gå till Lidl. Cool

• sär skriven

Wohaa. Min karta är snart slut, vad tycker du, ska jag hämta ut fler eller ska jag skita i det? Off Topic så det RÖJKER.

TheDyingBride skrev 2008-04-10 10:01:48 följande:
    sär skriven skrev 2008-04-10 10:00:49 följande:
    Same same but different liksom.
  • Zizter

Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden.. men min närmsta butik är LIDL och jag handlar där nästan dagligen... och jag handlar precis samma varor som finns på ica maxi och sånna ställen fast BILLIGARE...så jag förstår inte va folk har för problem?!?!?!?  Visst finns det massa okända märken och grejjer där åxå men va är det för fel på det?? insnöade svensson som inte vågar testa på nåt nytt??? töntigt tycker jag..
    Visst jag tillhörde den skaran förr åxå.. märkesfixerad på mat... MEN ibland så har jag testat lite nya saker då man blir less på dessa vanliga märken man är van me.. och allt jag köpt på LIDL för att testa har alltid varit jättegott!! tillochmed godare!!

som tex förr köpte jag alltid Mamma SCANs köttbullar.. det va bara ett måste för jag tyckte dom va godast.. men iallfall.. så råka jag köpa ett paket köttbullar på LIDL för dom va så billig.. och jag kan ju säga att jag aldrig mer köper SCANS vattniga skitköttbullar!! nu är det bara LIDLs som gäller!! jävligt goda!

så kära svensson! våga testa nåt nytt!! och BILLIGARE!

konserveringsmedel finns det fullt av överallt så tror knappast att lidl har mer än andra butiker.. haha.. det är ju samma sortiment överallt förutom lite annorlunda märken bara..

Älskar min familj över allt annat på denna jord!! tack för att ni finns!! *kärlek*
  • Torparn

Morgongåva och Sala hörde jag också rykten om porrfilmerbjudandet, lokalproducerad dessutom så det det inte blir så långa transporter

• Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:03:22 följande:
    Fan,nu har jag hädat Lidl här i stan så nästa gång jag går in måste jag väl klä ut mig,annars kanske städmaskinsgestapo kör över mig,lägger mig på rullbandet,klappar till mig med en klobenhoppenstrumpkoffsalami o packar ner mig i en papperskasse från Lidl som oftast går sönder,så när en kund sen tar mig kommer jag ramla ur påsen,bryta benet å måste stanna hemma flera veckor och inte kunna gå till Lidl.
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA

*viskar till geten* : Hört rykten om nån sprit??
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl