• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Alicia05sMamma

Lidl är helt ok, vi brukar åka dit ibland & handla blöjor, grönsaker & frukt osv.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Sniglar och Krut
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 14:58:23 följande:
    Lidl är helt ok, vi brukar åka dit ibland & handla blöjor, grönsaker & frukt osv.
    Har dom svenska grönsaker och svensk frukt på Lidl eller är det bara från jambohambo?
  • Hihi2

håller med dig totalt, lidl här i märsta är hopplöst enligt mig och jag förundras på samma sätt som dig över hur många bilar som står utanför...

• Chewie

Vi handlar en del på Lidl, de har ju de vanliga märkena också som Felix, Scan osv och alla bröd och sånt är Axa och allt vad det heter, men lite billigare. Jag har hört mycket skit om Lidl, men jag tycker det är fräscht här i vår butik.

Pärlan 050304 & Pajas 070105
  • Alicia05sMamma
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 14:59:33 följande:
    Har dom svenska grönsaker och svensk frukt på Lidl eller är det bara från jambohambo?
    Klart de finns svenska grönsaker & frukter där.
    De har jätte mkt svenska varor på lidl numera, till skillnad mot när lidl öppnades här i sverige.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • T T

Har varit inne på Lidl en gång aldrig mer..Vidrigt

• Sniglar och Krut
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 15:00:47 följande:
    Klart de finns svenska grönsaker & frukter där.De har jätte mkt svenska varor på lidl numera, till skillnad mot när lidl öppnades här i sverige.
    så klart är det inte, eftersom dom vill hålla priserna nere. Därför jag frågade.
    Då vet jag, tack för svaret.
  • Joonas

På Lidl kan man handla vissa saker. Jag köper tvättlapparna (Cien) och Yogosan Yoghurten för den älskar min lille gosse. De har också god glass. Resten får vara!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 14:59:33 följande:

Det ser inte annorlunda ut än i normala ICA och Konsum. Svensk gurka på våren och sommaren, spansk på hösten och vintern.
  • Helgona

De har lite spec varor som faktiskt är värt ett besök...då o då, men i övrigt så nja rörigt, hatar kassa systemet o undviker rulltårtorna haha

CARPE DIEM
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl