• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Idis 76

ProPPens: Fy vad jobbigt, se nu till att vila och ta hand om dig och bebben.

Maxie: Ja du får tala om sen om den var bra eller inte!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

ProPPens: Uj, vad jobbigt. Hoppas BT sjunker och att du slipper havanskapsförgiftning!

Idis: Kul med vattenkrig men jag fattar att du och T håller er undan

Maxie: Härligt med shopping! Vad köpte ni för jacka? Jag är ute efter nån skaljacka, nåt vindtätt och E.

Erik hade en väldigt konstig kväll/natt. Vaknade och gallskrek flera gånger och grät så tårarna sprutade. Han brukar aldrig gråta på natten... konstigt. Redan kl 12 blev det min säng och sen har han legat som ett plåster på mig och snyftat mest hela natten. Så jag är rätt trött idag. Men mamman och pappan fick till det iaf. Alltså DET. Det var väl kanske på tiden.

• zynk
    Proppen Men å va jobbigt! Hoppas du mår bättre nu. Va skönt ändå att allt såg bra ut med bebis! Och blodtrycket varierar ju ofta så det går säkert ner - men bra att de håller koll. Ta hand om dig!

Joyce Stackare E ibland förstår man inte vad det är för fel. Man vill ju veta! Grattis till DET!!!! Förstår att du är trött efter en sån natt .

Här har vi lagt "det" på hyllan verkar det somFundersam.

Jag är SOLO här hemma . Känns jättekonstigt. A o M är och shoppar och jag väntar på att min mor ska komma. Var väl typ 2 månader sen vi sågs... Kan ju tro att hon bor på andra sidan jorden men det är bara typ 8mil... Kul iaf att hon ska komma idag.
  • jamis

Men usch va jobbigt Proppens! Va skönt att allt såg bra ut ändå!

Idis: Jag är inte alls avis på er

Hoppas ERGOn funkar bättre, Maxie! jag är ju väldigt sugen på en sån oxå sen Vill gärna höra vad du tycker om den!

Härligt Joyce (att ni fick till DET alltså ) Men va jobbigt att E haft en ledsen natt... Tänk vad man önskar att man kunde förstå vad de små menar och hur de mår!

Adam sov gott inatt, var vaken en timme vid 21:30 men sov sedan till 7:30... och nu har han sovit 2,5 timmar igen Lilla killen behöver en massa sömn! Förresten så fick vi oxå till det igår Ikväll kommer moster och syster på middag. Det blir lax med chevre och creme fraiche-röra *mums*

• jamis

zynk: Är du ensam hemma!? Det var väl inte igår Förstår att det känns konstigt, vad ska man göra liksom Kul att din mamma kommer på besök, hoppas ni får det trevligt!

• Ma Lu

Hejhej tråden! Usch Proppens vad jobbigt Jag funderar också på om jag kan ha fått uvi men jag tror det är foglossningen som gör att jag får ont i "regionen" när jag kissar (slappna av i bäckenbotten gör ont när man spänt ett tag!). Undrar om jag ska gå till mvc imorn och lämna rör (alternativt skicka maken) eller vänta tills jag har bm på onsdag då vi ändå ska skicka odling. Hoppas du mår bättre nu iaf och får i dig vätska! Beror kräkningarna alltså på uvin?

Min buse skrämde mamma jättemycket nyss Jag ahr varit på benen hela dagen för min syster+systerson har varit här men så satte jag mig vid bordet och kände på amgen och hkände att någon del av bebis fanns alldeles ytligt uppe vid bröstkorgen. Men h*n svarade inte när jag puttade på den delen Vart jätterädd och var på vippen att akutåka till SöS på studs men sen skakade jag hela magen och då kom en bonk och nu dunsar det till nertill i magen med ojämna mellanrum. Ska lägga mig och vila. Hade annars jättekonstig känsla i magen inatt också när det liksom brände lite i hela magen. Jag är just nu jättespänd i hela kroppen och så har jag lite träningsvärk kvar från bebishissandet så jag undrar om det kommer av det. Det får kansek bli ett litet besök på mvc imron...

Ego jag med idag

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Malu: kan nog vara klokt att kolla upp bara för att bli lugnad. Det är säkert ingen fara men ändå. Sen tycker jag du ska vara försiktig med bärande och hissande av tunga saker, det får du göra tids nog! Hoppas du snart känner dig bättre.

Joyce: det var bara en vanlig vårjacka från Lindex, inte vindtät. V blir ändå så himla varm jämt, tror han skulle dö i nåt vindtätt. Men luva är det på den i alla fall. Jag tycker att POPs kläder är för dyra, 600 spänn för en liten jacka som han växer ur på två röda. Nej, då tycker jag att 179 kr känns bättre. Skorna har vi försökt inviga idag men de åkte av fortare än kvickt. Får nog köpa såna där strumphållare, de borde funka även på skor.

Kul för er Jam och Joyce att ni lyckats få till "det". Hmmm hur lät det där nu då, inte tillsammans förstås... Här hade vi intentionen imorse men var inte tajmade, jag hade inte ätit upp min frukost i tid. Där ser man vad som är viktigast va?

• Maxie

jam och idis: lovar att rapportera om Ergon är nåt bra. Jag hoppas verkligen det... Har gått med varm vetekudde på axlarna i flera timmar.

zynk: oj vad konstigt att vara kvar ensam hemma. Tvärtom, att man själv är den som åker hemifrån en stund känns lite lättare tycker jag. Kul att få sällsis av din mamma.

joyce: ja, fy vad jobbigt det är när de bara skriker och man inte förstår varför. Tur att han kunde få tröst hos dig då, även om du är jättetrött idag.

• ProPPens

Tack allihopa för era uppmuntrande ord!!
    Känner mig bättre, får i mig vätska och jag har ätit lite potatismos och morötter (rena barnmaten!!). Har vilat mycket idag, men nu har jag duschat och känner mig lite mer vid liv!

MaLu Om du känner dig orolig så gå och lämna ett prov imorgon!! Jag kände inte att det gjorde ont när jag kissade utan blev istället tokkissnödig genast. Var iallafall skönt att jag var iväg i fredags och lämnade prov så jag anade varför jag kände mig dålig igår. Som jag förstod det så berodde kräkningar och min allmänna sjukdomskänsla på UVIn. Eftersom jag själv är tämligen säker på att jag inte var magsjuk. Så man kan få dessa symtom tydligen, visste jag inte innan helller... Var iallafall skönt att dom kollade allt noga och att allt var bra, både med bebis och dom prover man tog. Nu försöker jag tänka på att dricka ordentligt eftersom doktorn sa att jag var uttorkad, hade hög halt av ketoner i urinen... Han sa att man ska dricka TRE liter vatten om dagen, alltså inte räkna med annat man dricker!!! Hur får man i sig det?!
    Vilket busfrö du har i magen som skrämms sådär!! Du får tala allvar med magen och säga att man faktiskt inte får göra så!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Mamsen68

Hej tjejer

åh vad jobbigt proppens skönt att allt var bra

Åh jag förstår din oro malu skönt att h*n bonkar en massa.

Zynk helt själv hemma det har inte jag varit än.

Maxie inte illa för att vara man.

Jag ahr haft en härlig helg i fred var jag på fest men kom hem ganska tidigt
    I går var det 40 partaj men vi fick vända eftr en liten stund B var mega trött
    och i dag har vi bara latat oss så skönt jag fick sova 3 tim på dan

I fred fick jag reda på att det ser rätt mörkt ut för att få dagis plats i höst för vår del vad gör man då. HjälpFörvånad 

lite ego från mig me

Svar på tråden Visparnas tråd # 7