• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Tack för filmtips Joyce ! Vi har dock en massa avsnitt LOST och några Prison Break att titta på... hinns ju aldrig!

• zynk
    Tack för idag tjejer! Så himla bra ställe att vara på! Ingen som behöver laga mat eller diska. Fast Kerpets mat är 100ggr bättre !!!

M är på fest och jag är allena. A sover efter mycket om och men. Hon har varit gnällig i kväll. Som tur är avslutades kvällen med en massa skratt och bus. Hon är så rolig - när hon låg i min famn och jag trodde hon somnat så tittar hon plötsligt och allvarligt upp på mig - och gör pruttljud . Sen somnar hon igen .

MaLu Härligt att du fick ditt linne!

Joyce Bra med filmtips! Här blir det mest action då mannen får bestämma. Mest för att jag inte kommer på nåt bra alternativ.

Jam skönt med tidig kväll. Hoppas han sover bra inatt!

Kanske man skulle läsa en bok?

Natti!
  • Kerpet1

Go kväll!!!!

Här har jag precis kommit hem efter en mycket trevlig dag!!!
    Fikat var ju lika trevligt som alltid, även om jag känner mig lite disträ... När vi kom hem kom Mr P ner och vi drog direkt till lekparken där vi testade alla aktiviteter, Mr P o lille P åkte tex rutchkana!!!! Sen åkte vi till farmor/svärmor, vilket var väldigt trevligt faktiskt... Mat fick vi oxå, inte fel!!!!
    Så nu är vi hemma, Jag ska packa lite eftersom vi drar till landet imorgon.

Förresten, jag måste be om ursäkt... alltså jag vräker ur mig en massa dumheter så ni måste ju tro att jag är värsta puckot, när jag ska prata pottträning så vräker jag ur mig "en sån där kurd" osv... skäms över mig själv!!! Ibland känns det som jag dragit en kvarting på stående fot och jag blir helt puckad... men det är så befriande att träffa er och jag har så kul, då blir jag lätt lite flamsig!!!

Mirren: Ja, jag trodde oxå att det var ett stort skämt första gången jag hörde talas om "vattenkopp-fest" men nu kan jag själv tänka mig att gå på en, ha ha! Hoppas du snart mår bättre! Hur länge måste C va i karantän?

Malla: Hoppas du får det trevligt hos gammelmormor! P saknar pinglorna! Även om lilla A inte går av för hackor!!!!

Malu! Kul med Linnet!!! Var det den där väskan i turkost/cerrist? Supersnygg ju!!! Det var ju i det tyget som barnklänningen va!

Proppens! Va mysigt med lammungar! Jag bode ju på landet som liten och vi hade får och varje vår var så mysig, man kunde sitta i timmar med lammungarna i knät och gosa, sen är det ju en hit varje år när de släpps ut för första gången, såna glädjeskutt... kan man leva på länge...

JAm! Hoppas han sover hela natten nu!!! Fast han brukar väll äta nån sväng ... Duktig du var som gick hela vägen!!! Jag blir helt faschinerad av lille A... tänk att de har varit så små!!!! Och du tycker han är STOOOOR, eller hur?

Hej Joyce! Vilken goding han är, lille E!!! Jag diggar hans frilla skarpt!

Zynk! Vilket smicker!!! Vad snäll du är!!! Skönt när dagen slutar med skratt... känns så tråkigt att det ska gråtas till sömns... Idag tycker jag lilla A var på hugget! Ochsnygg är hon när hon kryper... tror Petter ligger och drömmer om henne nu! Den gröna ögonskuggan var läcker tyckte han oxå!!!

Vi ses på söndag om inte förr...

• jamis

God morgon

mannen jobbar hela dagen idag så jag är solo!

Zynk: Va mysig hon verkar, lilla Alva! Jobbigt med gnäll på kvällen men skönt att det slutade bra Vad hittade du på igår? Själv är jag så tråkig att jag går och lägger mig tidigt för att vara på den säkra sidan att få någon sömn.

Kerpet: Jag tycker inte att du är ett pucko! Jag hörde inte ens det där om kurden Vilken mysig dag ni haft! Hoppas det blir bra på landet och att Mr P har fixat det riktigt fint åt er!

Adam sov gott inatt, vaknade först efter 7 timmar och ville ha mat, sen sov han till 8 med några korta uppvak Men jag ska snart ge han lite mer mat och se om han somnar. Nu leker han med mobilen i sängen

• zynk

KAFFE KAFFE KAFFE

Mannen ligger utslagen på övervåningen. Hoppas det är min tur att göra det om en vecka .

Kerpan det är bara kul när du är flamsig! Jag tycker det är bra betyg till vårt gäng att du kan släppa loss (och inte ens behöver en kvarting för att göra det!).
    Ses vi i morgon? Var det klädbytardagen du menade? Jag får se om jag går - det börjar bli fullt i garderoben. fast man kan ju alltid köpa stööre grejer för kommande år (stackars A kommer att retas i skolan pga alla begagnade kläder...).

Jam Det är ju så man ska göra - gå o lägga sig i tid. Och ta hand om sig. Bra jobbat!

Nä nu gnälls det väldeliga!

• jamis

Håller med zynk - flamsig är KUL !

Och förresten kerpet så tycker jag att Adam är STOR när han är hos mig. Sitter han hos någon annan så inser jag att så värst jättestor är han ju inte

Det blir nog ingen klädbytardag imorgon för oss... makens enda lediga dag så vi ska nog slappa och ta det lugnt tillsammans.

Nu ligger Adam och sover igen och jag ska äta lite frulle

• Ma Lu

Hej hå! Jag har träningsvärk efter beishissandet igår Jättekul var det

Kerpet: jo, det var väskan i turkost/cerist och linnet är i samma Och ja, barnsetet var cokså samma... Jag stod och nöp i det flera gånger men lät bli även om jag var bra sugen Tror inte att lillebror vill ha det om h*n nu är en lillebror F.ö är du väl inte alls överflamsig Inte värre än någon annan iaf Det är itne nyttigt att vara uberseriös och allvarlig hela tiden! Var skulle vi flamsa loss om inte i det här gänget?!

Proppens : jag blir alldeles sjuuk när du skriver om lammen! Våra grannar hade får när jag var liten och de är ju helt gudomliga när de är så små!!!

Hoppas Fisk och Sid (min kille ) överlevde gårdagens sociala liv

Nähe, kaffe!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Förresten firar vi 200 fulla dagar idag "bara" 80 kvar!

Jam: gick det bra att ta bussen igår? Min bus var tokfull med barnvagnar och skolungar och uppiffade pensionärer som skulle nånstans

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Oj oj oj... Adam var trött och vips så somnade jag med honom och sov 1,5 timmar! Skönt!

Ma Lu: Jo, det var ju faktiskt premiär att åka buss! och det gick strålande. En snäll pappa med sin son var på bussen och en söt tant satt vi bredvid. Hon tyckte ju att Adam var alldeles bedårande så det kunde ju inte gå så mycket bättre

• Ma Lu

Härligt med liten tupplur jam Det verkar som att du behövde den! Och vilken tur ni hade med bussen!

Härhemma går det sådär... A skulle koppla in golvvärmen i badrummet men det slutade med fontän i övre hallen Nu vet vi inte ritkigt hur mycket vatten som läckte ner i golvet men vi tror/hoppas att det inte är så farligt... För att avreagera sig startade A istället upp nsäta projekt som heter "bygga ny altan". Då måste man starta med att riva den gamla och det är det han har börjat med nu till vissa fyrbenta lurviga familjemedlemmars förtjusning Däremot lär det nu dröja ett tag innan man kan räkna med att fika på altanenFundersam

Hehe, om tre veckor får vi besök av en kompis hemifrån och hennes dotter som föddes i oktober. Vi har ännu inte gett dem någon riktig present till den lilla så där såg jag plötsligt min chans till att ha användning för det där helt ljuvliga setet på HM Borde sitta perfekt med 74/80 på lilla fröken nu till sommaren!

Igår hade vår svarta katt en nära-magen-upplevelse När jag låg och tittade på Morden i Midsomer hoppade hon upp och ville ligga nära och bli klappad så hon kurade ihop sig tätt mot min mage. Det var bara det att den katten spinner väldigt högt och det reagerade bebis på så h*n började leva loppan Först fick katten en buff och blängde lite på magen som knuffades och skruvade på sig. Sen kom det en hel radda knuffar och då vinklade hon öronen lite stört och hoppade helt enkelt ner Synd att hon knappast fattade att det inte var jag som knuffade på henne utan vår egen lilla Alien Men det såg för hejigt ut!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7