• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Förresten MaLu, GRATTIS till 200 dagar !

Hoppas projket "bygga ny altan" går fort

Nu vaknar visst A igen, men som han sover idag

• jamis

Tillbaka igen

MaLu: jobbigt med vatten som läcker in i golv! Hoppas det inte är nån fara! Och angående altanen så vill ju jag ha en fin altan när jag kommer på besök nästa gång så hälsa A att bygga fort
    Mysigt med katten din

Jag har hunnit städa hela lägenheten idag när Adam sov OCH bakat igen ! Vart ska detta sluta, om jag får en massa tid att baka Undrar om Adam tycker att vi flänger för mycket eller så tar han det här med helg-sovmorgon på största allvar

• FISK78

Tack för igår - jättemysigt Håller med om att det var ett bra ställe - super!!!

Japp, Sid har förälskat sig i MaLu... Minst sagt, han klämde på henne både här och där igår

Jam, vilken energi... Härligt! Jag har till skillnad från dig haft en jobbig dag... Helt slut, sov jättedåligt inatt, Sid fick för sig att han ville vara vaken mycket

Schysst med filmtips Joyce... Jag rusade iväg för att hyra den - men förvirrad som jag är kom jag såklart hem med fel rulle... Är ju gräsänka 5 kvällar i rad när Mr D jobbar. Känns alltid skönt de första kvällarna sedan blir det långtråkigt.

Massor av godis blev det oxå... Allt väntar på mig till efter Sid har somnat.

Zynk: Jag tror Kerpet menade att vi ses härinne på fl på söndag, för hon skulle inte till klädstället. Hoppas mannen har repat sig och att du får MINST en lika rolig fest nästa helg!!!

• Ma Lu

Tack jam   Och det ska framför allt bli en STÖRRE altan att fika på! Så vi ryms med magar, barn, vagnar...

Kan man få köpa lite överskottsenergi av dig?

Fisk: ja, det var länge sen jag känt mig så omsvärmad som igår Söt han är din lillkille! Han får så gärna hänga i min urringning Tyvärr blev maken inte det minsta sotis...

Nu ska vi snart äta renskavsgryta

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • FISK78

MaLu

Nu sover lillen, lade honom prick 20.00 och han slocknade på en gång - skönt! Så nu är det rulle och godis som gäller... JÄTTEHÄRLIGT!!!

Men har varit i parken och gungat, åkt bana och lekt i sandlåda, mycket uppskattat vill jag lova Han tjuter av skratt!!!

• jamis
    FISK: Usch då, va jobbigt med dålig natt! Men det låter som du har en skön kväll att se fram emot! Hoppas du får sova bättre inatt! och nu är jag trött ska jag säga dig Men maken kom precis hem och han är sugen

MaLu: Större altan låter ju jättebra ! God middag ni ska äta oxå. Här blev det bara kvällsfika. Men imorgon blir det chevre-lax!

Och Adam sover och sover... men han verkar inte ha feber iaf. Undrar om han kommer att sova nåt inatt. Borde jag väcka honom? Nu har han sovit sen kl 15 med en mat-paus. Sammanlagt har han vart vaken max 4 timmar idag. Det är ju inte vanligt !
  • Pess

Jag såg dig genom fönstret Fisk och vinkade som en galning...Men inte såg du oss inte

• Joyce

MaLu: Å renskavsgryta, en av mina favoriträtter. När alla barn önskade sig pannkaka och våfflor när jag var liten så ville jag ha renskav Hoppas altanen blir fin!

Fisk: Jag tror inte den finns att hyra än! Har nog precis börjar gå på bio.

jam: Skönt att adam sover bra idag. Visst är det lustigt att man börjar oroa sig att det är nåt fel så fort saker är lite bättre än vanligt Jag var helt säkert att E var sjuk när han sov en hel natt första gången (vilket nu var länge sen , att han sov en hel natt alltså, nu vill han amma en hel del på natten igen)

• Pess

Vi såg en bra, men jäklig obehaglig film igår....Blood diamond.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7