• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Tjena!

MaLU Va härligt det låter när lill*n buffar på kattskrället . Och klart mannen ska bygga bygga bygga och boa - snart kanske han får borra upp en jättekrok i taket .

Jam Härligt med första bussresan avklarad. Visst känns det som en seger?! Sjalen är suverän på buss/T-baneresor! Slippa dessa äckliga T-banehissar (igår fick jag till slut ta rulltrappan för hissen kom aldrig.-o - tycker det är läskigt!)

FISK Ojdå är det 5 kvällar - det låter tufft! Jag ska sluta klaga på min karl! Det blir på sin höjd 3 kvällar på en vecka här. Hoppas Sid sover nu så du får goffa godis.
    ja förstås Kerpan inte ska på klädbytet - är jag förvirad eller???? Känns som att jag glömmer allt hela tiden.
    Förlåt alla andra om jag glömmer allt ni säger - det betyder inte att jag är ointresserad - bara väldigt disträOskyldigSkrikandes.

Här har vi haft en skön dag på trädgårdsmässan . Lite trångt men det gick bra. Förra året vankade jag fram i slow motion och längtade efter när lill*n skulle komma ut. Och nu var hon med och tittade (och kände ) på alla blommor - gullsnuttan - hon är en solstråle .

Måste hjälpa mannen med läggning...

• FISK78

Joyce: Ja, just det såg det nu... Jag är alltid förvirrad nu för tiden... Då får Mr D ladda ned då

Pess: Jaså du... Ni skulle ha joinat oss Är ni friska nu? Vore så kul att träffas snart, saknar er juh Blood Diamond är en jättehemsk men otroligt bra film, me like

zynk: Förvirrad och disträ, det är bara förnamnet här... Kul med mässan!

Nehej, godiset är uppätet och nu börjar filmkvällen Mysigt!

• zynk

Halloj!

Fisk va blir det för rulle? Inte en sån rulle vaGenerad?! Gräsänka som du är .

Svårsövd Alvi ikväll. Och det är bara jag som gäller. Bävar för när M ska ta nattningen själv på fredag. Men det är ju inte jag som ska bäva .

Förresten hon STÄLLDE sig upp idag! På fötterna . Det blir kanske en dyslektiker här också .

• jamis
    Joyce: Ja, man är bra underlig. När det går som man vill så undrar man om nåt är fel Men nu har lille killen vaknat iaf så S får mysa lite med honom. Får se om han vill sova nåt inatt. Han gäspar iaf och det är ju ett gott tecken.

Men FISK, godiset ska man väl ha TILL filmen

Pess: Mmm, Blood diamond är hemsk men bra! Gillar oxå sånna filmer.

zynk: ja, nu har jag lyckats åka alla transportmedel utom flyg. Det tar vi i sommar. Och sjalen är super för hissarna är verkligen äckliga! Va coolt att Alva ställde sig upp !
    Här är det nog max 2 kvällar i veckan som mannen är borta än så länge och det räcker tycker jag!

Nej... nu ska jag nog sussa om A är på humör för det...
  • Idis 76

Hej!

Här är klockan snart 10.30 och det thailändska nyåret "songkran" är idag. Det innebär att det är en vattenfestival. Alla är med i ett vattenkrig som består av vattenpistoler, bunkar och vattenslangar. Det finns inte en människa som kan gå ut idag och vara torr. Detta är jätte roligt men jag har valt att sitta på rummet och balkongen idag med T, vill inte att hon ska få en bunke med isvatten över sig. M kommer däremot vara med att leka här nere på vår restaurang tillsammans men en himla massa andra, dom ska börja att rigga för det alldeles strax. Nästa år kanske T är så pass stor att vi kommer att kunna vara med.

Jag kommer förhoppningsvis ha lite tid över till att sitta här när T sover så vi ses sen!!!

Kramizar till er alla!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Hej Idis! Låter klokt att hålla er undan från isvattenhinkar. Var det inte nån annan på tråden som var där förra året under nyårsfirandet? Eller var det ni kanske? Eller Kerpan, Pess....??? Hmmm... Det var nån som beskrev det där i alla fall.

Jam och Zynk, håller med om att hissarna är förfärliga. Victor stirrar med fasa på mig ibland när vi kommer in i en del stinkande hissar. Lite som "men mamma, vad är det du utsätter mig för egentligen?". Så visst skulle det underlätta att ha sjal eller sele då. Maken och jag ska träna tillsammans på att ta vagnen i rulltrappan, min man vågar men jag har ännu inte gjort det.

zynk: Trädgårdsmässan låter jättekul! Köpte du nåt?

Igår gick vi runt i Vällingby centrum, förlåt CITY, och kikade. Maken gick på ansiktsbehandling (varpå han köpte produkter för 1200 spänn, inte illa för en kille va?) och Victor och jag handlade saker till Victor: en jacka, ett par skor (för att det inte ska se så illa ut när han sitter i selen, folk tycker nog jag är en oansvarig mor som tar ut sonen i bara strumplästen men han totaldissar mockasinerna vilket jag iofs förstår...) och det mildaste schampoo jag kunde hitta. Jag hade honom i BB och fy vad ont jag fick i axlar och nacke. Ser så mycket fram emot att få den nya selen och hoppas verkligen det funkar bättre med den.

• Idis 76

Maxie: Vi var här då med och då satt jag längst in i en restaurang och gömde mig för då hade man ju magen i vädret istället....
    Kul med en man som tar hand om sitt ansikte. Vi var och gjorde var sin timmes behandling här nere för det kostar ju inget... 60:-
    Ja det är jobbigt med BB, det märker jag här nu när jag bär omkring på T men den är smidig. Vad är det för en sele som du har köpt nu?

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Maxie

Idis: då var det nog du som berättade! Vi har köpt en Ergo, den ska visst avlasta lite bättre, så att höfterna får bära mer av tyngden. Men vi får se om den håller vad den lovar.

• ProPPens

Hej!

Orkar inte skriva så mycket... I torsdags började jag misstänka att jag fått UVI så i fredags passade jag på att ta vägen via MVC när jag var i närheten. Där visade stickan positivt och hon ville att jag skulle lämna urin för odling innan jag fick nån behandling. Så det gjorde jag, tänkte att det är väl rutin att inte ge massa medicin i onödan. Igår vid tolv tiden blev jag alldeles illamående och svag... Låg i sängen fram till kl 17 när jag rusade upp och kräktes... Då ringde jag vårdguiden som hänvisade till förlossningen. Där ville dom jag skulle komma in och få recept och undersökas med CTG. Så vi kom dit vid kvart över sex och jag fick först lämna urinprov, som naturligtvis visade positivt på det mesta utom nitit... Sen kopplade dom CTG och allt såg bra ut, bebis mådde bra och vildade runt i magen på mig!! Dom tog blodtryck som dock var högt, tror det var 130/88. Detta gjorde att man tog prover också för att utesluta havandeskapsförgiftning och dom var bra så ingen fara för det än!!! Kändes så skönt!! Sen fick jag antibiotika och fick åka hem. Hann kräkas en gång till där på sjukhuset, fick äppeldricka och den for upp som en kanon!!! Hemma igen lade jag mig i sängen och försökte få ner lite vatten och välling, vilket gick bra ända tills jag skulle sova och vände mig i sängen och då kom allt upp igen... Så inatt har jag druckit försiktig med vatten och nu försöker jag få i mig lite välling och hoppas den stannar på rätt ställe!! Nu kommer jag iallafall bli kollad två gånger i veckan framöver för att se att medicinen hjälper och att BT sjunker!!!

Blev lite ego men jag hopppas det är okej!!

Kram

Äntligen!! BF080706
  • Maxie

Men fy, ProPPens, jobbigt!!! Ta hand om dig och magen!!! Kram

Svar på tråden Visparnas tråd # 7