• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

MaLu Även om A var 51cm så var det för 50 för stort i början. Men sen skiljer sig storlekarna åt väldigt.

Mirren Ja va kul, kl 12 passar perfekt för oss!

Malla hoppas du får en krogsväng som kompensation ! Hoppas din mammas jobb strejkar på onsdag !

Pess Va skönt att även du fuskammar . Klart man måste kunna göra det. Strongt av dig att du står på dig nattetid!

Idis Grrr va irry! Fl verkar strula lite nu och då senaste tiden.

Här vaknade A 03.30. Det var väl helt ok egentligen. Upp kl 06.30 men sen blev hon grinig väldigt fort och ville inte äta. Nu har hon sovit 1h45min!!! Rekord tror jag. Hon och M ligger i sängen. Ska snart gå och titta på dem (gulle ).
    Vi ska hälsa på en kompis som bor 10mil norrut idag. Utflykt !

• Idis 76

Zynk: Ja man kan ju bli tokig....

Pess: Skönt att det funkar att inte amma även om man måste ha mycket tålamod och sakna den mysiga närheten!

MaLu: Kul att det närmar sig, kommer tyvärr inte ihåg vad du hade för bf... Kommer ihåg hur kul det var att köpa det där första!

Ego: Idag så kommer M att åka och jobba och kommer hem först nästa måndag, alltså drygt en vecka utan honom.... Imorgon kommer bonustjejerna som vi har två veckor och är utan i två veckor. Vilken tur att dom är så pass stora att dom klarar sig själva.

Jag skulle mer än gärna vara gravid igen trots att jag inte sov på flera månader. Vi har dock sagt att det blir inga mera hormoner och ivf försök för jag tror inte att vi kommer att orka det. Om det blir en bebis såp blir det och jag håller tummarna, vi lyckades ju med T!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • jamis

Mirren: 12 blir jättebra Ska bli kul att träffa er och se hur ni bor

• Ma Lu

Hej hå! Jag har blivit sjuuuuuuk Antagligen samma bacill som A hade förra helgen för igår fick jag först lite och sen mer ont i halsen och under natten vakande jag med JÄTTEont i halsen och nu kan jag kanppt vare sig prata eller svälja. HAr nog inte haft sånt halsont som vuxen! Hoppas bara jag slipper febern för bebis skull... Annars blir det till att knapra alvedon

Härligt med ännu en lyckad natt Pess

Idis: har bf 30/6 men får förhoppningsvis bebis vid midsommar med planerad igångsättning Och hehe..."det första" var ju det här itne ritkigt för jag har terapishoppat lite under hela graviditeten Det mesta har vi dessutom ärvt så det är inte mycket vi behöver/får köpa nytt. Men BB-kläder kändes viktigt att det var nytt och nåt riktigt fiiiint Hoppas det går bra med bonustjejerna trots att M är borta. Vi har fortfarande varannan vecka (med förslag om att byta till tvåveckorsintervall) trots att killarna är 12 och 17. Det funkar fint. Men nästnästa helg skulle de varit här och maken borta och då har jag faktiskt avsagt mig uppdraget så de får vara hos sin mor. Det kändes lite för mycket med den här magen coh ensamt ansvar för mat och datorkrångel och sovtidsförhandling (alt hemtidsförhandling för den äldre)... Phu!

Malla: Vad mysigt det lät med er natt Slåss också så där små systrar?

Undrar om jag komemr göra en Maxie nu om jag får likadan hosta som maken fått som efterdyning till den här förkylningen?!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

hej!

Massor att läsa igen då jag inte orkade mig in i går. Var ju i stockhlm och knatade runt. Blev inte så mycket gående men jag köpte det jag tänkt iallafall, vilket var saker till babynestet jag nu håller på att sy. M bygger möblerna jag köpte på IKEA i veckan...

Pess Skönt att amningsstoppet gått bra och hoppas det fortsätter så!

MaLu Ja, vi är ju mer i amningsstartfasen. Här verkar mina tuttar redan ställt in sig för jag läcker som ett såll ibland... Kan vakna av att jag plötsligt ligger i en blöt fläcl... Inte så mysigt dock!!!

Vilka fantasier det florera här inne!!! Det är ju så man rodnar...

• Idis 76

MaLu: Förstår att du avsäger dig den helgen, har du bra kontakt med mamman?? Trodde att det skulle bli jobbigt med två veckor men faktiskt så känns det bättre.
    Att jag har tjejerna även om M inte är hemma brukar funka, vill inte krångla fast jag har god kontakt med mamman...

• MallaMojs

OM de slåss... Det är mest Cornelia som tycker sin systers hår är intressant att dra i och Izabella är inte sen med att gråta och titta på sin mamma med hundögon... Å knuff och putt, och omkullkastning...ja, det blir säääkert bättre med tiden *hoppas*

Krya på dig, MaLu Jag är precis frisk efter en dryg veckas förkylning med massa slem *urk* ...men när jag var gravid så var jag sååå sjuk. Var till å med på akuten en kväll för jag kunde inta andas men hade 100%syresättning väl där och ja, det var en hel del slem som skulle upp då

Jag har varit på välgörande lunch och shopping (på mataffären och apoteket - snacka om att sänka sina krav ) med en vän, utan barn!! M var bakis idag men igår sa han flera gånger att jag skulle hitta på något idag...så trots hans ynkliga figur på sofflocket så drog jag iväg och det är ju sååå skönt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Bläää... FL bråkar och jag har förvärkar Har under de senaste/den senaste veckan haft stunder med molvärk/mensvärk och lite tätare sd. Idag är det som förgjort och magen blir en hård boll så fort bebis bökar eller så fort jag känner på den själv eller så fort jag bara gör något. Hade molvärk hela eftermiddagen men det har gett med sig. Sd fortsätter dock... Undrar om det har med förkylningen att göra? Lite allmänt risig, obekväm och så hosta med jämna mellanrum? Eller så är det psykologiskt för att jag letade fram numret till förlossningen pchj matade in det på mobilen...

Låter som standardshjoppning också i detta hushållet malla Apoteket och mataffären, minst tusen kronor fattigare och nöjd och glad över att få gå i egen takt Bra att du drog trots den ynkliga uppenbarelsen på soffan! det är faktistk självförvållat

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Idis 76

Fy va trist det är när FL bara krånglar.....

• jamis

Men MaLu Förvärkar nu! Fast det kan man ju ha... hoppas det ger med sig så du slipper nojja. Fast du kan ju egentligen ta och föda lille prinsen snart! Eller prinsessan Men ett tag till är ju bra om h*n stannar! Jag vill oxå föda barn igen!

Malla: Bra gjort att gå ut trots en seg M! Egentligen spelar det inte så jättestor roll vad man gör, bara man kommer bort ett tag.

zynk: Hur har ni haft det idag? Var utflykten trevlig?

Min man började idag prata om att ta fram kondomer för att skydda sig fram till hösten typ... jag vet inte om jag tycker det är en så bra ide Men sen kunde han tänka sig ett barn till... Jag är faktiskt oxå ganska sugen, men inte än

Nu är jag ensam hemma med A. Får se vad jag hittar på...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7