• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

Hallå, vänta, STOPP!!!! Vadå inte stl 50? L var som sagt  +16 på ultraljudet och hon DRUNKNADE nästan i stl 50. Jag tror hon han bli nästan 2 månader innan jag la undan 50-kläderna....

• Ma Lu

Mmm, här blir det nog ingen "2:a"... För egentligen är ju bebis i magen nu en "4:a" Jag är iaf inne på samma linje som Pess

Killen som hjälpte oss var förutom att han verkade veta vad han pratade om väldigt duktig på att sälja, så när han luskat ut fasthet så fick vi prova tre olika märkens sängar utan att få veta priset Och sen fick vi prata ihop oss om vad vi tyckte bäst om och sen fick vi ta ställning till priset. CD var inte den dyraste utan den i mitten men vi var överens om den - förutom att jag tyckte mellanfast var för mjuk men blev så nöjd så med fast

Vi ahde ju tänkt oss en "ritkig" säng, jsut s.k. continental och det blev det nu. Innan hade vi en billig IKEA-säng och dessutom bara 140 så det är ju en enorm skillnad!!! IKEAsängen står numera i 17-åringens rum och han är så nöjd när han kan sova på diagonalen (han är ca 190 lång...) och samtidigt har han ännu inte hunnit växa på sig och bli så tung att han behöver någon avancerad stöttning Den är inte dålig så utan vi har sovit gott i den i nästan fem år, men nu med mage och beis på G kände vi att vi ville satsa

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

ho hooooo

Jag är så glad för Alva somnade hos M . Ingen amning sen i morse hur skaaaa det gå? Kanske följer i Pess fotspår fast jag inte tänkt det riktigt än... Nä det blir nog en massa tuttande i natt skulle jag tro.

MaLu Jag tyckte gravidtrosor var så dyra och visste inte om det var värt att köpa. Så jag tog mina "sämsta" trosor och klippte av resåren i fram. Funkande på de flesta. Inte snyggt men det var inte många som gluttade på dem .

Maxie Inte vaxa bilen ? Jag har tyvärr inget bra sängtips men vi har en sån där "continental" eller vad det heter och tror det är svane (svanar på tyget). Den kan jag inte rekommendera. Hängmattevarning.

Strl 50 var för stort här också. Fast jag minns inte hur länge vi hade dem. Man behövde iaf inte så mycket kläder för de blir liksom inte smutsiga....

ööööööö skrik

• zynk
    zynk skrev 2008-05-17 21:08:19 följande:
    Ingen amning sen i morse hur skaaaa det gå? Kanske följer i Pess fotspår fast jag inte tänkt det riktigt än... Nä det blir nog en massa tuttande i natt skulle jag tro.
    Ha ha skrattar åt mig själv - vad trodde jag liksom? A vaknade och var arg och jag var lat (läs: ville fl-a och kolla på film).
  • MallaMojs

Vad bra att det gick bra, Pess! Jaa, lite sen är jag men jag har inte varit inne på hela dagen.. Hoppas natt nummer 2 blir bra också!!

Jag har haft FL-träff med en annan tråd här idag, och OJ så kul det är... Ska verkligen försöka masa mig iväg på onsdag...har vi bestämt någon tid??

Kram å natti

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Oj, vilka små bebisar ni fick om 50 var för stort Vi har inte många plagg i 50 som sagt... Både maken och jag har varit stora runda bebisar (över 50 långa och över 4 kilo). Blir det kris får vi väl "göra en Mirren" och skicka någon på småshopping Om det blir som vi tror nu blir det väl bebis 10-14 dagar före bf så man vet ju aldrig...

Ang gravidtrosor så sålde det lokala Lindex ut en modell som jag fattat tycke för så jag köpte ett gäng väldigt lågt skurna för 15 kronor styck eller så men det är de som blivit för tajta nu Jag gillar inte såna som går upp över magen. Har fortfarande lite vanliga trosor som funkar (lite fin spets i framkanten gör dem mjuka över magen ) så jag ska göra en genomgång och se om jag fixar biffen eller om det blir lite nödshopping. Nu är det ju inte magen som är problemet utan ljumskarna - dvs mina stabbiga lår

Blä, jag har fått hosta och lite ont i halsen. Synd om mig!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Mirren

Hejsan! Tittar in så här på kvällskvisten. C har precis ätit lite välling (det mesta rann ut och bredvid). Vi har varit borta sedan i onsdags och hunnit med både att gå på begravning och vara sociala med vänner (flera gånger). Men, imorgon kommer vi hem till Stockholm igen och på onsdag ska jag träffa er. Ska bli jättekul!

Jag tänkte att träffen skulle vara 12 på onsdag. Passar det er?

Hoppas på en lugn och skön natt för oss alla, speciellt Pess och Zynk .

• MallaMojs

Morrn! Då M var ute på krogen inatt så har jag och tjejerna kört en tät och trång samsovning i storsängen - ja, det blir ju inte så mycket plats kvar när jag måste ligga i mitten å förhindra bråk mellan systrarna och sen kuddar så de inte trillar på golvet. Mysigt men inget jag gör varje natt

Storlek 50 ja...hihi Det hade vi nog lääänge, men det har ju sina förklaringar Det var mer sen som jag tyckte det sa *pooof* - först hade de 50 och sen 68, men mina blev ju rätt så breda hyfsat snabbt.

Jag ska verkligen försöka masa mig iväg på onsdag, eller oss!! Vi äter ju lunch rätt så tidigt här, vid 11-tiden, så det blir att åka kommunalt på vakentiden vilket är lite läskigt. Mammas jobb kanske strejkar då, och då tar hon semester, får hon kanske följa med?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Morrn Bra, amningsfri natt här (men fuskammade när vi gått upp i morse - MYSIGT) Får nog bli min melodi...ABSOLUT no, no när det gäller amning nattetid och i sängen....En och annan slurk dagtid om hon vill ha (vilket hon nästan aldrig vill)

• Idis 76

Faaaaaan hade skrivit ett långt inlägg när M matade T och när jag skulle posta så gick det inte. Man blir ju så trött. Återkommer efter en kopp kaffe...

Kramizar

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
Svar på tråden Visparnas tråd # 7