• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

MaCool Bök och lek i sängen på morgonen känner jag igen . Funderar på att skaffa grindar til sängen alt ha madrass på golvet för somnar jag = Alvis på golvet... Fotboja kanske vore nåt?
    Vi har en liten väska eller påse med leksaker i  som plockas upp till sängen när A vaknar . En variant på AnnaW:s ensamlek.

• MaCool

Zynk: Fotboja- det skulle vara något det. Vi köpte en sängram på ikea som sedan visade sig vara så kul för isak, den har liksom ett bord längs med hela huvudgaveln, så där står isak ock tar diverse vällingflaskor, vattenflaskor, papper och annat som av någon underlig anledning alltid hamnar där.

kerpet: tror du att du skulle kunna skicka bilderna på isak till mig eller ska jag försöka få Mr R att komma förbi och hämta dom? Han jobbar ju i närheten. Svärmor fyller snart år så jag skulle vilja se korten. (Sen är jag ju själv såå nyfiken såklart)

• Ma Lu

Hejhå! Här har det sovits Gott och länge!

Träffis hos zynk låter jättetrevligt och jag kan alla dagar utom onsdag då jag har bm kl.11... Fast iofs kan jag då också även om jag säkert blir sen

Månd 26/5 Malu
    Onsd 28 FISK Mirren Malu
    Torsd 29 Proppens Malu
    Fred 30 Proppens Malu

Promenera får ni dessutom göra utan mig! Visst går jag en hel del för det lindrar svullnaden i benen men två km... NÄ! Min foglossning har antagit nya dimensioner och igår högg det så på kvällen att maken fick fixa te för jag vågade inte gå med koppar med så varmt innehåll. Plötslgit bara viker sig benet

Sitter här och ler åt era beskrivningar av natt- och morgonaktiviteter

Jag undrar mer över vem som är yngst i tråden Fisk, jam och jag är ju årsbarn och väääldans unga och virila, men jag tror att Proppens är åtm ett eller kanske två år yngre!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Vilken härlig sovmorgon Malu! Förstår att du avstår promenad. Visst har du väl bälte eller nåt va? Annars har jag ett till låns.

• MallaMojs

Kanske är jag yngst?? Född 1980 Jag tycker absolut inte att ålder är något att hänga upp sig på....skrev till zynk förrut att den enda skillnaden är att hon har jobb och hus ...skulle väl jag kanske också kunnat ha, om jag planerat lite bättre Haha...

Jag har promenerat heeela dagen, hihi, till mormor för plättar och lek och sen hem igen, tar en timme enkel väg men åhhh så gott det gör med lite sol på nosen

Att åka till Fruängen blir världens omväg för mig...och så skippar jag gärna Centralen och tunnelbanan...men vi får se. Bestäm dag fört vet jag!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Zynk Ja söder om söder då är det lätt som en plätt härifrån!! Men säger som MaLu ingen promenad för mig...

Jag är INTE yngst för Malla slog mig med ett helt år!!!! Är ju nästan tant i hennes ögon

• Ma Lu

Hihi, Malla, du vann Sen Proppens och sen vi som fyller jämnt i år (och inte firar - inte jag iaf!) Och som min man säger så är ålder faktiskt "bara en siffra"! (han är född -64 och jag brukar undra när han ska bli vuxen )Jag är hård motståndare till åldersrasism

TAck Maxie Jag har faktiskt ett bälte (fick av grannen!) Men det är sällan på... Undrar om det hjälper bättre om det är påFundersam

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Va vem är det som har svart bälte??? I vad?

Onsdag vinner! Sorry Proppens men när badar du? Kanske kan klämma in oss också. Och MaLu du har väl inte så långt att åka så du hinner nog hit.
    Joyce Ho hoooo var är du? Kerpan hallååå kommer du? Pessan tänker jag inte tjata på och inga pizzabullar blir det heller - men väldigt trevligt sällskap!
    Vi skippar väl Fruängen och promenad så får ni tar er hit bäst ni vill .

Jag skriver (igen) adressen i gröttråden. Vilken tid? Från kl 11?

Vi är på väg till landet och återkommer söndag kväll. Ha en himla trevlig helg!

• zynk

Ja förresten om nån inte kommer åt gröttråden så hojtar ni förstås!

• Mamsen68

ÅH vad synd att det inte blev fredag för då är jag ledig dom har studiedag om hösten och då blir det bra med en sem dag.

Jag jobbade bara till 14 i dag blev akutsjuk fick en allergisk reaktion av en j*vla kaka som jag inte skulle äta men som slank ner ändå.Skrikandes det var nötter i den och jag blev tvungen att besöka vård C för halsen svullnade och jag fick svårt att andas men med lite mediciner så blev jag bra el iaf bättre

Svar på tråden Visparnas tråd # 7