• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Vi har haft en fantastisk dag och Adam har vart så snäll och lett mot allt och alla på välsignelsen Den enda tabben jag gjorde (som jag kan komma på) var att glömma att Mirren är vegetarian Usch vad jag skäms! Men annars gick allt bra och jag hoppas hon fick i sig lite tårta iaf

Nu ska jag sova, har precis kommit fram till Härnösand och lagt Adam som somnade som en stock!

• Kerpet1

Halloj!

Här "svart-tvättas" det för fullt! Har ju knappt varit hemma på en vecka...

Jag kommer på onsdag! Och jag har lovat att hämta upp fisken på vägen... annars hade du Maxie kunnat åkt med mig...

Jag fick lite sovmorgon och frukost i morse! Ganska nöjd, fast lite sur för att jag inte fick nån present... Men sen tog Mr P med oss på utflykt till Elsa Anderssons Konditori i Norberg där vi frossade i bakelser! Petter delade en blåbärsbakelse med sin far och var helt blå hela han efteråt! så jag är nöjd med min första Mors-dag!

Jag är skitavis på fisken!!!! OCH jätteglad för hennes skull givetvis!!! Ler så fort jag tänker på detta fantastiska!!!!

Kortena till Macool och Mirren finns här! Kanske ingen idé att skicka dom om vi ses på onsdag, men om ni vill får ni hämta dem här... eller jag kan skicka oxå... no problems!

Jag o Mr P skulle stressa och fyllde i vår beställning förra veckan, jag valde några (läs jäkligt många) och sen skulle Mr P lämna in dem, då hade han beställt några till och tydligen hade de ringt och sagt att de räknat fel och det kostade inte 1400:- som de sagt till Mr P utan 2400:- HALLÅ! Vad tusan hade han kryssat i???? så nu ska jag nog åka förbi där en dag och reda upp detta innan de framkallar... känns som mycket pengar... Men han är ju sååååååååååå söt!!!!

• zynk

Hej hopp!

Hemma igen efter en helt tokig jorden-runt-resa (jo vi hann två varv!).

Malla kom när ni vill! Vi vaknar väl 04.00 .

Joyce Väkommen hem! Får jag skylla på amningshjärna att jag inte kom på vart du var?

Mamsen Men va läskigt med reaktionen! Ska genast beställa hem lite adrenalin .
    Va skoj med din nätvän! Minns hur skakis jag var när vi sågs första gången! För er andra: Det var på midsommar för 2år sen och jag såg Mamsen vid midsommarstången. Och tänkte att jag kan inte bara gå förbi. "Är du en hoppfull kämpe?" frågade jag - och det var hon ju ! Då hade M precis blivit gravid.

Äsch måste fixa- återkommer!!!!

• zynk
    Fisken Oj vilken jobbdag . Hoppas du fått vila upp dig nu.

MaLu prinskorvssömn . Hoppas hostan ger sig snabbt!

Idis Bra idé att fira varje dag!!!

proppen Synd att vi inte fick till dejten men det blir ju fler tillfällen.

Jam Va kul att allt gcik bra på stora dagen. Inte lätt att komma ihåg vad alla ska äta!

Kerpen Ska ni tapetsera med Petter-bild ?
    Visst blir man grav-sugen! Jag ser stora magar överallt men vet inte hur jag skulle fixa den där första tröttheten (känns förresten som om jag har den nu ). Men tänk att få gå och puta med magen och klappa på den .

Idag ska jag besiktiga bilen - med Alvi ... Får se hur det går? Kanske går fort om hon ilvrålar . Ingen AC i bilen heller - lär vara sådär härligt varmt och skönt!!!
  • MallaMojs

Vi besiktade bilen med kidsen halvsovandes i baksätet, det gick finfint Kanske att besiktnngsmannen skyndade sig lite extra Haha...

Jag planerar att knalla från Stuvsta...för då kan jag bege mig när kidsen ska sova och kanske kanske är de snälla hela vägen fram Vi får se! Kanske stannar vi ända tills M kan komma och hämta oss också, så jag hoppas ni står ut med oss...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

zynk: Ja jag vet inte hur länge det är en giltig ursäkt

På lördag ska vi ha barnvakt (på kvällen) för första gången. Jag ska lägga erik och sen ska hans farmor vara här för vi ska gå på Ms systers 30-års fest. Vet inte riktigt hur jag känner kring det här. På något sätt känner jag mig nästan som att jag blivit tvingad till det. Eller ni vet, när bollen väl började rulla så blev det svårt att tacka nej. Erik är ju fortfarande rätt strulig på kvällen och vaknar och skriker osv och då är det bara jag som funkar, han gråter tills han tappar luften om M kommer in. Nu har vi ju spenderat 1 hel vecka med hans farmor så det är ju ingen okänd. Sen fattar jag ju också att han inte kommer att ta skada av det men jag undrar hur kul jag kommer att ha på festen men det där i bakhuvudet. Men det kanske är dags att bita i det sura äpplet någongång och få det överstökat. Känns som att det kan bli en kort kväll

Blää min mamma är sjuk(are) igen. Hon har ju varit sjuk (hjärtat) länge men nu har det blivit lite värre. På nåt sätt måste vi väl förbereda oss på det oundvikliga snart.

sorry egot men ska bättra mig snart.

• Joyce

mer ego. en fråga. Vi har ökat på gröten på kvällen lite, kan det göra att de sover sämre? Erik har börjat vakna ofta vid 4-5 tiden och ligger och viftar och stånkar och håller på. Ofta halvsovande. Kan det vara magen som strular, han är ofta rätt pruttig då också? Ska man bara fortsätta för att det är en vanesak men gröt/gluten eller ska man sluta eller byta sort eller kanske ge lite typ katrinplommon till?

• Idis 76

Hej!!

Jag vill oxå ha en bebbe i magen igen Generad, tycker verkligen att det var sååååå mysigt!

Zynk: Vart har ni varit??? Jorden runt???

Kerpet: Det låter ju som om ni har valt tapeter som zynk säger   Dom bästa tapeter som man kan få!

Idag så kommer M hem och det ska bli så skönt, känner mig lite sliten efter en vecka med tre barn och jobb.
    Farmor kom och hämtade T i butiken idag och gick hem med henne till sig, dom gick för 1,5 timme sedan. Det känns tomt men jag känner oxå att jag verkligen behövde detta!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Idis 76

Menar ni alla att ni har ett liv utanför FL, saknar er här inne idag!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

Idis 76 skrev 2008-05-26 13:37:16 följande:

Menar ni alla att ni har ett liv utanför FL, saknar er här inne idag!
    haha, satt precis och tänkte samma sak

Skönt att du fick lite egentid idag!
Svar på tråden Visparnas tråd # 7