• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Aha, hoppas det blir lyckat, jam och att söte A sköter sig

MaLu - urk Jag har väl sagt det förr men jag har typ aldrig varit så sjuk som när jag var gravid (och efter det också iofs) riktig hemsk hosta!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mamsen68

Godmorgon mår betydligt mycket bättre i dag somnade vid ½9 i går.

Jag kan inte lägga min prins för förmiddagssömn längre det är bara pappa som dugerSkrikandesmed mig busar han bara.

I dag ska jag till eskilstuna ska träffa en nätvän från FL som jag aldrig träffat men som jag pratat (skrivit massor) i tre år ska bli hur kul och läskigt som bara den.
    kram kram

• FISK78

Halloj, jobbade galet mycket igår så är supertrött! Åkte hemifrån 7.10 och var hemma 22.45, men kul var det!

Bokar genast in onsdag Jättekul! 11 blir bra, då får Sid sova på vägen dit!!!

Mr D jobbar efter att ha festat till det igår alldeles själv Han kollade på sport från Australien och drack vin efter en pappaledig dag. Han var riktigt glad i hatten när jag kom hem URTRÖTT igår kväll

Vi som ska ha middagsgäster idag De kommer redan vid 13.30, men det blir jättemysigt!

• Ma Lu

Morron! (eller nåt ) Halv fem kunde jag gå upp och lägga mig hos maken Då hade jag nog sovit en del redan eftersom jag t.ex. inte hört att lillkisse kommit in och luckan är bara ett par meter från soffan Är rätt seg men börjar visst vänja mig lite vid det här "prinskorvssovandet" (små snuttar med avbrott mellan ) och så har det ju faktiskt nu bara varit varannan natt eller så.

Nu smuttar jag slemlösande i smyg för maken (trots att det står på att inga ogynnsamma effekter på foster har kunnat påvisas så är han livrädd för mediciner...) för jag känner att en hostmedicin man får ge till ettåringar kan jag ta i samma dos som de

Hoppas du får en kul dag Mamsen!!! Det är alltid lite småläskigt att träffa nya FLare men hittills har jag aldrig haft fel i magkänslan Ångrar inte en endaste en träff!

Fisk: Oj vad du jobbar! Jaja... om ett par veckor ligger du väl coh kräks och orkar inte jobba alls så du får väl passa på Ha det så kul ikväll!!!

Malla: jo, jag minns att du var dålig! (alltså inte att du var det utan att du sagt att du var det ) Det var itne så för dig också att förlossningen startade i samband med hostan som för Maxie? För jag funderar allvarligt på att göra en Maxie om ett par veckor... Idag 34+4 så det är kansek liiite tidigt men om ett par veckor så *host host*

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Godmorgon tjejer! Idag får vi fira mors dag, flera av oss (och ett par kan ju fira i förskott också ). Vilken otrolig lycka och glädje och vad tacksamma vi kan vara! Fantastiskt. Flaggan är uthängd och snart ska V och jag gå till konditoriet och köpa en fiiiiin tårta dagen till ära. Nån som vill ha en bit?

Nej Malu, inte göra en Maxie! *förmanar strängt* Men jag lider med dig, vet hur det är att hosta.

Grötdags!

• FISK78

Godmorgon alla underbara mammor och mums-to-be Idag är det vår dag som ska firas med pompa och ståt

Mr D jobbar men det låg en fin present vid Sid´s säng imorse SÅ GULLIGT!!! Jag fick en pocketbok med fint kort PLUS 500:- att gå ut och äta + bio med min bästa vän UNDERBART!!!

I eftermiddag ska vi till mina föräldrar och grilla och fira Jättemysigt! Vi ska även fira att det är Mr D´s sista dag på jobbet. Han har sagt upp sig och ska börja frilansa istället Kul kul! Jag är faktiskt oxå pigg idag

• ProPPens

Nu har vi firat våra mödrar här! Dom fick god middag och efterrätt. Så nu är jag trött och ska lägga mig i soffan och glo på burken!!!

Hoppas ni mammor har blivit ordentligt firade!! Jag och MaLu får ju bara smygfira lite och vänta till nästa år och fira stort då!!!

• MallaMojs

Ingen speciellt firande här, men lååång sovmorgon till mamma Malla och sen grillning hos barnens farmor i solen

MaLu - jag tror att förlossningen kickade igång av vattenavgång som kom av packning av flyttkartonger en lång kväll (v33+0)  men man vet ju aldrig... Jag var sjuk precis när jag fått viket som lärare, och hade NOLL röst på min första lektion

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Grattis alla mammor och blivande mammor!

Här var det inte direkt något firande, har haft fullt upp med möten och fotbollsmatch men bonustjejen. M ringde hem och undrade om jag ville ha någon ny parfym eller hudkräm från båten. Han tyckte att det var bäst att fråga så jag fick välja själv! Jag tänker fira mig själv varje dag för jag är T´s mamma varje dag

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

hejhej
    har inte hunnit med att skriva nåt mer här i helgen och nu är jag för trött.

Inte mycket till firning här heller, men jag är å andra sidan inte så brydd. Vi brukar helt enkelt inte fira så mycket

Jag jobbar ju på onsdag så jag kan tyvärr inte komma då

Hoppas ni alla mår bra, jag ska försöka hinna in lite här imorgon då jag jobbar. Kram och godnatt.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7