• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Idis 76

Ja det behövde jag känner jag men jag önskar oxå att jag slapp att arbeta för att verkligen ge mig själv lite tid.
    Hur är det med dig idag då?

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

Samma här, jag jobbar idag men har lite svårt att komma igång ordentligt. Men jag han iaf träna i morse så det känns bra

• Idis 76

Du är duktig du, jag höll på att inte komma ur sängen, var sååååååååå trött.... ska se om jag kan träna nu i veckan när M är hemma!

• MaCool

Behöver hjälp
    Min svärmor träffade min kompis som ska ha barn om 8 dagar, hon kom precis ifrån MVC som sa att barnet har dålig tillväxt (de senast 3-4 veckorna) och nu hade min kompis gått ner 1 kilo.
    Hallå, är det bara jag som tycker att hon ska åka in akut???

• MallaMojs
    MaCool skrev 2008-05-26 15:34:57 följande:
    Behöver hjälpMin svärmor träffade min kompis som ska ha barn om 8 dagar, hon kom precis ifrån MVC som sa att barnet har dålig tillväxt (de senast 3-4 veckorna) och nu hade min kompis gått ner 1 kilo.Hallå, är det bara jag som tycker att hon ska åka in akut???
    Eller ringa förlossningen iaf??
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Jag hade åkt in för man kan inte vara för försiktig, hellre att dom talar om två gånger att det inte är någon fara än att inte fråga alls....

• Ma Lu

Macool: Om jag hade varit din kompis så hade jag redan varit inne... Hon behöver ju itne åka ambulans precis men jag hade kollat upp det där med tillväxt och flöde osv!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MaCool

är det vanligt att man går ner i vikt på slutet?

• MallaMojs

Fast ett kilo ner känns inte så avgörande...det kan ju vara skillnad på intag och utgifter typ Men om de pratar om dålig tillväxt på bebisen så hade nog jag ringt in för rådgivning iaf...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk
    malla det är öppet hus här på onsdag från morgon tills solen går ner . Vi har en stor dubbelsäng !

Joyce: jag tänker skylla på amning läääänge!!!
    Usch va tråkigt att din mamma är dålig!
    Förstår att det känns läskigt med barnvakt. Men jag tror det är jättebra att "öva sig". Klart det kan bli så att han skriker - då får vi hoppas att farmor låtsas som ingenting - för som du säger kommer E inte få några men. va bra att de varit tillsammans mycket nu innan.
    Det låter inte så troligt att det beror på gröten när E vaknar sådär tycker jag. A gör samma sak. Det är skit jobbigt när de bökar sådär på morgonkvisten! Tror det kan ha med ljuset att göra - eller så är det den åldern. Mamsens B var sådär en period också. katrinplommon lär nog bara göra honom ännu pruttigare.
    Va duktig du är som tränar. På morgonen dessutom! Bra start på dagen.

Idis Jaaa jorden runt=Roslagen . Herregud vilken logistik med 4 vuxna och 3 barn (5 mån, 10mån, 2½år) och båtupprustning mitt i allt. Och va mycket prylar man behöver för en helg .
    Va skönt att M kommer hem hoppas du får vila lite!

Bilen gick igenom! Och A höll sig ganska lugn. Fast hon blev lite förvånad när en främmande karl hoppade in i bilen och hissade upp oss iluften . Egentligen var bromsarna bak inte helt ok men jag sa at vi aldrig använder bilen (dessutom var det bara ombesiktning på frambromsarna) så han förbarmade sig. Nu ska vi sälja skrället och bara använda vår andra bil. Kanske köpa en sulky för pengarna ?

Solen skiner och vi måste UT nu!
Svar på tråden Visparnas tråd # 7