• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

Ingen idé att tjata p mig nej, Åker till skåne på måndag och är åter i juli

• Mirren

Åh så roligt att träffas igen! Onsdag skrivs genast in i min kalender. Macool - Zynk bor inte lågt ifrån dig (eller mig) så du kan åka dit på ett nafs.
    Nu ska här ätas chips och tittas på Star Trek (mannens favvoserie) kanske ser vi på något avsnitt av "rent hus" också. (Är som en skräckfilm för min städmaniske man ).

• Ma Lu

Onsdag blir väl bra Borde vara klar på mvc vid tolv (senast) och störtar till pendeln och sen tar jag första bästa buss ut! Är knappast där mycket före kl. 13 är jag rädd...

Svart bälte? Jag har bara vitt bälte - i foglossning

Joyce är ju i bella Italia, zynk! Som välorganoserad preggo har jag full koll på allt

Mamsen: läskigt med nötallergi Skönt att det gick över med "bara" ett besök på vc och meduciner!!! Min A har en kompis som är tokallergisk mot just nötter och när de skulle på enr esa ihop fick A instruktioner: "om jag plötsligt inte kan andas så tar du nåt vasst och trycker in det i min strupe precis DÄR" A var lagom road... Denna kompis äter INGA kakor eller nånting som ens kan ha varit i närheten av nötter. Hua!

Nähe, matlagning...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

Va är Fisken gravid?! Vad galet! jag vill också! Massor med grattis till dig. Spontant bara så där liksom

Nåt annat som hänt? Ska läsa tillbaka senare men nu måste jag lägga erik. Vi har haft det fint (lite jobbigt med alla människor i en vecka men på det stora hela bra). Erik har fått två tänder Märkte de på flyget på vägen dit och nu syns de båda rätt bra.

Återkommer

• ProPPens

Zynk Jag badar iof inte förrens halv tre men jag ska på förlossningsföreläsning på kvällen. Så det blir för mycket för mig, sen kan jag inte vara hemifrån hela dagen för då blir mina vovvar arga. Men det kommer fler gånger så det är okej för mig!!!

MaLu Jag har grått bälte i foglossning... Betyder det att min är värre då?? :-O

Joyce Är ni hemma igen?? Haft det skönt?? Var det Sicilien ni var till?? *gravid hjärnan slår till igen*

Stötte på en granne idag, hon har sett något större ut på senaste tiden... Nu vet jag varför, hon ska också få barn i början av juli!! Det är ju toppen, någon nära som har en som är i samma ålder!!!

• jamis

Grattis Erik till två tänder!

Ha det så skoj på onsdag, jag är nog uppe i härnösand då igen. Ska göra film till min brors bröllop
    Snart blir lägenheten full med folk, Adam ska barnvälsignas i helgen och vi är uppe i 60 gäster med barn

Måste söva barn och städa lägenhet NU!

• jamis

Välkommen hem förresten Joyce berätta gärna mer om hur ni haft det!

• MallaMojs

Vad är barnvälsignas? Låter kul, mycket folk, men kul... Vi var nästan 60 personer på kidsen dop och det var sååå trevligt...

Välkommen hem, Joyce  Vill också höra om er vecka!

Tråååkigt att inte Proppens kan komma

...jag tror jag satsar på att åka hyfsat tidigt hemifrån, och promenerar från Stuvsta (hur långt var det sa du?)...och då SKA kidsen sova...och sen lunchar vi hos dig, zynk (ja, barnen alltså!!)... Är det ok om vi kommer liiite tidigare kanske, beroende på hur lång tid det tar att gå

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Malla: Barnvälsignelse är typ dop fast utan vatten Barnet välsignas och tas upp i församlingen om man vill det. Sen får barnet välja om det ska döpas när det är stort nog att bestämma själv. Ska bli jättekul!

• Ma Lu

Sisådärja... nu är hostan här Ont i luftröret och torr rethosta som skräller genom hela kroppen Naturligtvis är det stört omöjligt att sova trots värme över bröstbenet och svagt slemlösande hostmedicin. Varför klagade jag när jag "bara" hade snuva och var heltäppt? (vilket jag iofs fortfarande är...)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7