• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Idis 76

Zynk: Skönt att bilen gick igenom!

Ja roslagen ja, en exotisk plats! Man packar för en vecka när man ska bort en helg, det är ju så!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MaCool

jahopp, nu känner man sig lite usel när man ringer och hestar upp en lugn och harmonisk gravid kvinna. MEN jag blir så orolig och vill ju bara att de ska ringa förlossningen och kolla. Det skulle jag ha gjort. Men hon är lite...vill inte slösa på doktorns dyrbara tid...vilket gör mig lite galen.
    Hm nu känner jag att jag måste lugna ner mig lite, ta en tur på tomten...

• Minna72

MaCool, sa de inget på mvc om det där med tillväxten, dvs att hon kanske borde kolla upp det? Jag tycker hursomhelst att du agerat som en bra vän som peppar din vän att kontakta en läkare!

Zynk, gillar din "bortförklaring" men jag sa at vi aldrig använder bilen och att besiktningsmannen då lät den gå igenom. Kanske följande ägare heller inte kommer använda bilen?

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Macool: Andas djuuupt Får man fråga var hon går på mvc? Min bm hade bokat in ul för länge sen... Fast så har jag ju också för länge sen insett att doktorns dyrbara tid är MIN!

Gillar också zynks besiktningshistoria

Jag är ltie "off" och har svårt att koncentrera mig och kommentera. Har äntligen sovit lite mer inatt (mer falukorvssömn än prinskorv ) och förkylningen känns lite bättre men allt sovande gjorde mig tung i huvet. Nu kan jag inte välja vad jag ska börja med av alla "boprojekt" jag har... Idag damp det ner en "kallelse" till SöS för samtal med "vår" doktor där. Den 5 juni! Det känns som långt dit men det är ju nsäta vecka Kanske kan hon kolla läget lite redan då? Har haft en del förvärkar på kvällar och nätter som jag hoppas gör nytta!

Kramar om Joyce lite extra. Det är inte rolgit när ens mamma är så sjuk - inte ens fast man är "vuxen" och tillståndet inte är någon jätteöverraskning. Det är också tungt med långdragen sjukdom som man känner att det inte leder till nåt gott men man vet inte hur och inte när...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hejsan!!

Idag är visst en sån där tröttis dag. Känner mig helt slut efter vattengympan och trotts två timmars vila så är jag fortfarande tröttmössa!!! Hoppas på att det släpper snart och jag piggnar till!

Zynk Det kommer fler gånger!!!

Kerpet Ja, det är ju lite skillnad mellan 1400 coh 2400kr!!!!! Men ni kanske kan tapetsera med dom om inte annat... Inte pengarna då utan bilderna förståss!!!

• zynk
    Minna72 skrev 2008-05-26 15:59:30 följande:
    MaCool, sa de inget på mvc om det där med tillväxten, dvs att hon kanske borde kolla upp det? Jag tycker hursomhelst att du agerat som en bra vän som peppar din vän att kontakta en läkare! Zynk, gillar din "bortförklaring" men jag sa at vi aldrig använder bilen och att besiktningsmannen då lät den gå igenom. Kanske följande ägare heller inte kommer använda bilen?
    he he jag SKA inte sälja den till vare sig nån visp eller Minnatjej !!! Faktum är att jag sa till killen att jag skulle köra lite rally med bilen nu . Detta för att bromsarna ofta kärvar när man kör (o bromsar) för "fegt". Han sa att bromsarna brukar vara bäst på unga killars bilar.

MaCool Förstår att du blir orolig för din vän. Var det mag-kurvan som dippat? Det brukar ju vara väldigt svårt att säga nåt om tillväxten mha bara magkurvan. Jag hoppas o tror att BM skulle rekommendera en extra koll om det var någon risk. Berätta gärna hur det går. vi håller tummarna! Förresten magkurvan brukar ju gå ner när bebisen sjunker ner i bäckenet på slutet. Men man måste ju ha hela bilden (=patieneten )framför sig för att kunna säga nåt.

Måste leka lite kurragömma nu - återkommer!
  • ProPPens

Hmm, fl är lustigt... När jag skrev i eftermiddags fanns inte flera av era inlägg som är skrivna innan mitt... Så nu trodde jag mitt hade försvunnit men nä då var det flera innan som jag inte sett. Undra om det är jag som är galen eller??Fundersam

Zynk Just snygg förklaring, nä vi använder aldrig den här bilen... Men å andra sidan får han inte ranka ner på något annat om det är ombesikting utan bara kolla det som inte gick igenom innan... När min man skulle ombesiktiga sin bil för massa år sedan så gick handbromsvajern av när gubben (besiktingsmannen) skulle köra av rampen... Utan vajer går inte bilen igenom, men eftersom det var ombesikting kunde han inte säga något. Så mannen min blev glad iallafall!!!

MaLu Känner igen sovproblemen. Ena natten bra nästa dåligt... Spännande med samtal nästa vecka!!! Min vän som blev igångsatt var inne på kontroll veckan innan det skulle göras och då gjorde dom ju undersökning. Sen på natten startade allt och nästa dag vid lunch var deras dotter född!! Så en undersökning kan ju göra susen, kanske man kan låta mannen undersöka lite extra sen på kvällen...

Äntligen!! BF080706
  • Mirren

Hej vänner!
    Tillbaka från en heldag på Skansen. Jag kan verkligen rekommendera en dag mitt i veckan - nästan inget folk trots det vackra vädret.

Jamisen: Tack för igår! Det var en jättetrevlig dag och jag gillade verkligen gudstjänsten också. En glad församlig och några av mina favoritsånger, kan det bli bättre!? Det kändes verkligen att folk trivdes. Vad gäller maten så behöver du absolut inte bry dig om det, du hade mer än nog att tänka på ändå! Jag kompenserade genom att äta fem (!) tårtbitar. (En av varje sort jag kom över).

Zynk: Det var en förklaring som jag ska lägga på minnet. Vi hade också tur förra gången då besiktningmannen själv fixade det som var fel på bilen. (Stora C hade lilla C i bilen, kanske hjälper det att ta med bebisar?).

Joyce: Min rekommendation är att du är helt ärlig mot svärmor. Som jag kommer ihåg har ni ju en bra relation - säg som det är att det inte känns bra och att du vill bli uppringd ifall Erik blir otröstlig. Antagligen går det bra, svärmor kanske promenerar och så somnar Erik - men vet du inte att allt är bra så kommer du att oroa dig. (Min svärmor ringer alltid varje gång hon går ut på promenad med C för att tala om att allting är okay.)

Macool: Låter lite läskigt med väninnan. Säg åt henne att kolla upp det.

Imorgon ska vi gå på fest med förskolan plus att jag ska gå på sjalknytarkurs under dagen. Fullt upp alltså!

• MaCool

Tack, känns skönt med er proffs här inne.
    Mina kompisar ringde iaf tillslut till förlossningen och de sa att om Bm tyckte det var ok så kunde de vänta på tillväxt-UL kallelsen. Och mina vänner tyckte att det kändes bra med det svaret (Jag däremot skulle redan åkt in MEN jag är ju lite mer sjåpig kanske). OCh håller med Ma Lu om vems tid doktorns är.
    Så nu håller jag tummarna att allt går bra och försöker glömma alla skräckhistorier man hört om vad som kan hända. MEN det är ju säkert ingen fara alls.

Jag kom precis hem ifrån en SPA kväll med aleo vera hemma hos en kompis- det var urmysigt och jag kan verkligen rekommenderas. SÅ nu ska jag börja dricka aleo vera gel- Detta ska göra en piggare-Och man får bättre immunförsvar (kan det bli bättre?). Nåja var till doktorn imorse och det konstaterades att jag var ett solklart allergi fall- så nu kanske det finns hopp i min snordjugel??

• MaCool

Och isak kunde nattas av pappa utan bilfärd (som är Mr R sista utväg annars). Idag låg han och pilla på mobiltelefonen och somnade tillslut i pappas famn. Oh vad skönt och vad stolt pappa var och vad glad mamma blev!!

Imorgon ska jag på seminarium på jobbet så då ska farmor vara barnvakt, och faster fia tog ledigt från jobbet endast för att få vara med isak en dag. De är så söta. (Ni vet väl att Isak har enäggstrilling-fastrar?)

Svar på tråden Visparnas tråd # 7