• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Godmorgon!

Kaffe?

En JÄTTESTOR kram till Joyce! Va jobbigt med din mamma som är dålig... tänker på dig!

MaCool, ja, jag skulle nog oxå krävt att få komma in, bara 8 dagar till bf... Men då gårdet säkert fort för henne att få sin tillväxt-ul iaf...

Här reser sig nu Petter utan att ta hjälp av mina ben (även om det är favoriten) fast just nu verkar det svårt... ha ha ha, sitter och gnäller för att det är halt på golvet...

Vilket väder vi har! Idag blir det parken! Och imorgon får vi träffa er!!!! Kanon!

• zynk
    Gomorron!

Ja tack mera kaffe tar jag gärna!

Efter att ha jagat A krypandes så hon kiknade av skratt ville hon inte alls sova igår kväll. Jättejobbig nattning...
    Men....

Solen skiner som sagt och vi åker nog in till stan för att träffa en kompis. Kanske slå sig ner på en filt nånstans?
    Igår testade vi cykelsitsen. Å va skoj! A tittade sig omkring och var väldigt intresserad men det var lite för spännande för att skratta ännu. Jag är mest rädd att hon ska trilla ur så jag väntar nog med längre turer tills M kan följa med. Nån annan som cyklat? Jag saknade ett midjebälte. Nu är det bara ungefär som på babyskyddet - två axelband som knäpps i grenen. Jag tror hon kommer krypa ur det .

Kerpan Klart dina ben är bästa stödet! En aning irry bara men ganska gulligt . Ställer han sig upp helt utan stöd?
  • MallaMojs

Vi hoppas på cykelsitsar i födelsedagspresent till kalaset på söndag (ja, en dag tidigt ja ) och då ska vi ut och cykla...liiite jobbigt att vi alltid måste vara två som drar iväg, men det känns ändå bättre med sitsar än kärra...

...här är också benen favvo, men bara I som ställer sig upp...C drar av mammas byxor typ

Jag ska ut på promenad nu, sen är det sista ÖF, inomhus tyvärr...

...hmm, nu river de ner filmer från hyllan...eller I river ner dom och C får dom i huvudet

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Morsning Malla!

Låter så kul när du berättar om vad twinsen hittar på ! Det blir nog jättebra att ni ska cykla båda två - så kan ni ha koll på "varandras" unge. Som sagt känns det lite läskigt att inte kunna se bakåt vad som händer. backspegel ...

*mot första luren*

• FISK78

Godmorgon, gäsp gäsp Verkar bra med er idag Här är det bara fint, ska jobba idag (i em) och sen ut med några tjejkompisar ikväll och äta middag Superkul!

Ser fram emot träffen imorn Känns länge sen!!!

Kerpan: Härligt, vad duktig han är lilla gubben

MaCool: Tur att du finns som berättade att hon måste ringa, jag hade oxå redan varit inne på FL men det är ju jag det!!!

zynk: Jagaleken är rolig men så uppspelta de blir!!! Vi installerade cykelsitsen förra veckan och har testat några gånger. Sid älskar den och igår åkte vi till affären och handlade så fick han knalla runt därinne och hålla mamma i handen. Så gulligt!!! Vad mysigt det blir imorn med det härliga vädret!!! Jag röstar iaf på pastasallad, det är ju mumsigt

Jam: Mysigt med välsignelsen, du fick ju full pott av Mirren trots maten Synd att man inte får se dig imorn då!

Mirren: Härligt med plats på förskola Här har vi inte hört ett ljud men å andra sidan är det inget bråttom heller!!!

Nehej, mot frukost... Sid sover redan eftersom han behagade vakna 5.50 idag

• FISK78

MM: Ska bli superkul att ses imorn Du är ju så flitig med ÖF, det är duktigt med 2 små vilddjur! Hur går det på jobbfronten?

• Maxie

Hello, god morgon.

Jag kan nog inte komma imorgon, jag ror inte i land att först åka långt med snussen och sen tillbaka, för att sen åka in till stan ytterligare en gång, det blir för mycket. Ska förhoppningsvis träffa mina bröder imorgon kväll och ha lite barnfri tid. Måste värna om den tiden, det blir så sällan. Men det gör ju att jag missar träffen hos Zynk vilket är ledsamt.

Joyce: trist med din mamma.

Här har V blivit lite lustig med sovandet. Nu har han slocknat på täcket på golvet bredvid mig, det gjorde han igår också och sov då i nästan tre timmar. På nätterna har han börjat låta, han kan börja väsnas fast han skriker inte, det är bara ett starkt ljud han ger ifrån sig när han vaknar eller om han "pratar i sömnen". Och på kvällarna har han fått svårare att komma till ro. Min svägerska förespråkar varmt femminutersmetoden, vi får väl prova den fast då vill jag att maken ska vara hemma också om kvällarna så att vi kan hjälpas åt. Och just nu har han så många spelningar med sitt band. Men det lättar om ett par veckor.

• MallaMojs

Hemma från en svettig promenad

Fisk - ja, de har blivit två små monster, men nu är det nästintill folktomt på ÖF och två "fröknar" så det är bara kul. Jag var flitig och sökte fyra jobb till igår, men ansökningstiden går ut först nästa vecka, så det är bara att spela iskall och trycka undan ångesten ett tag till

Trist att du inte kommer imorrn, Maxie men jag förstååår... Jag har gjort om mina planer hundra gånger nu, men det verkar som om att vi ska handla imorrnkväll så jag får nog pallra mig hemåt när kidsen ska sova eftermiddag imorrn... Ska iaf bli sååå kul att ses - är ju perfekt att vi är ett gäng, så det blir lite variation på folket

• zynk
    Maxie tråkigt att ni inte kommer - men jag förstår att det känns jobbigt att ta sig hit. hur ska vi göra för att få träffa dig och V ? Ses inne i stan? Picknick? Klura lite på det för jag vill träffa er snart igen!

Fisk Va kul det låter med Siddan som går i affären - stora killen !

Malla Får du nåt sällskap från Stuvsta? Tror kanske nån mer åker pendel .

När ska vi säga i morgon? 11 - 12??? Mig spelar det ingen roll. Vi behöver inte ens säga nån tid. Ni har ju mitt nummer och trädgården är öppen . Vi kanske kör på pastasallad trots allt eller typ mackor ? Kerpet hjälp mig komma ut ur pastasalladsträsket!!!!

*mot bajsblöja*
  • MallaMojs

Pastasallad som är sååå gott

...jag vet inte om någon kommer med pendeln? Kerpet och Fisk ska ju åka bil och Maxie kommer inte... Någon??

Svar på tråden Visparnas tråd # 7