• zynk

Visparnas tråd # 7

Morn!

M kom hem 03 och då hade A just börjat knöla. Hon bökade och stökade och kom inte till ro - så kl 05(!) gick vi upp. Hon åt glupskt välling vilket gjorde henne på lekhumör. Inte förrän kl 06 kunde hon somna om. Idag är schemat helt ur led! Som tur är gick M upp kl 8 så jag kunde sova lite till.

såna leksaker... In my dreams.
    KK betyder också nåt helt annat för mig men efter en hel del KK-snack i Minnas fattar jag att Fisken satt o goffa godis igår. KKungen - och det första K:t betyder karamell och inget annat! K:t ... näe är jag övertrött eller?
    Va duktigt med Jobbet! När får du besked? Ja först är det väl intervju va?
    Å va irriterande- jag kommer ofta åt "insert"knappen så jag skriver över text jag redan skrivit...

Fisken Nä typiskt va jobbigt att ni inte fick vara utsövda inför dagens schema. Fastnade du i duschen?

Pess: Men det låter ju riktigt bra! Va duktig du är som inte slet fram tutten i desperation. Kast med liten napp . Har du inte gett välling förut eller var det en annan sort eller mer?

• zynk
    Pess skrev 2008-05-17 11:08:49 följande:
    Jodå, jag har givit välling, förut 8-mån fullkorn....Men igårkväll gav jag sempers kvällsvälling med pasta (faller för ALLA försäljningstrick )
    Jo man tror att man inte går på reklam men vad gör man inte för att få sova?
    *mot närmaste affär*
  • zynk

ho hooooo

Jag är så glad för Alva somnade hos M . Ingen amning sen i morse hur skaaaa det gå? Kanske följer i Pess fotspår fast jag inte tänkt det riktigt än... Nä det blir nog en massa tuttande i natt skulle jag tro.

MaLu Jag tyckte gravidtrosor var så dyra och visste inte om det var värt att köpa. Så jag tog mina "sämsta" trosor och klippte av resåren i fram. Funkande på de flesta. Inte snyggt men det var inte många som gluttade på dem .

Maxie Inte vaxa bilen ? Jag har tyvärr inget bra sängtips men vi har en sån där "continental" eller vad det heter och tror det är svane (svanar på tyget). Den kan jag inte rekommendera. Hängmattevarning.

Strl 50 var för stort här också. Fast jag minns inte hur länge vi hade dem. Man behövde iaf inte så mycket kläder för de blir liksom inte smutsiga....

ööööööö skrik

• zynk
    zynk skrev 2008-05-17 21:08:19 följande:
    Ingen amning sen i morse hur skaaaa det gå? Kanske följer i Pess fotspår fast jag inte tänkt det riktigt än... Nä det blir nog en massa tuttande i natt skulle jag tro.
    Ha ha skrattar åt mig själv - vad trodde jag liksom? A vaknade och var arg och jag var lat (läs: ville fl-a och kolla på film).
  • zynk

MaLu Även om A var 51cm så var det för 50 för stort i början. Men sen skiljer sig storlekarna åt väldigt.

Mirren Ja va kul, kl 12 passar perfekt för oss!

Malla hoppas du får en krogsväng som kompensation ! Hoppas din mammas jobb strejkar på onsdag !

Pess Va skönt att även du fuskammar . Klart man måste kunna göra det. Strongt av dig att du står på dig nattetid!

Idis Grrr va irry! Fl verkar strula lite nu och då senaste tiden.

Här vaknade A 03.30. Det var väl helt ok egentligen. Upp kl 06.30 men sen blev hon grinig väldigt fort och ville inte äta. Nu har hon sovit 1h45min!!! Rekord tror jag. Hon och M ligger i sängen. Ska snart gå och titta på dem (gulle ).
    Vi ska hälsa på en kompis som bor 10mil norrut idag. Utflykt !

• zynk
    Idis: Oj styrka till dig när M är borta! EN kväll är nog tycker jag! Hoppas du har nån annan som kan avlasta. (Var det inte du som hade en snäll svärfar som klipper er gräsmatta?).

Jam Kådis eller inte - det är frågan. Svårt med säkra perioder om man inte fått tillbaka mensen annars verkar det vara ett bra alternativ tycker jag. Fast med kondom skulle man kasnek få lite nostalgikänsla från första tiden tillsammans. Kanske vore nåt? Men ni är väl nykära ändå va ?!

MaLu Innerst inne vet du ju att det är helt normala sd eller hur?! Din livmoder kommer vara så himla vältränad när det är dags . Nä jag ska inte skämta bort din oro. Vet hur obehagligt det är med sd - även om smärtan är uthärdlig så finns oron där. Men nu är det inte långt kvar!

Proppen Jag fick inte riktigt till ändarna på nestet. Jag tror jag tog snöret som man drar ihop nestet med och virade runt ändarna så stoppningen inte skulle trilla ut. Det visade sig vara bra att kunna ta ur stoppningen när A hade kräkts ner nestet en gång. (Jag sydde ett överdrag men det blev så bökigt).

Idag har vi haft invigning av pottan!!! *stolt* Inga bilder á la Pess dock . Hur går det för er som börjat med potta? Kerpan och Pess - nån mer?
    Utflykten till kompisen blev lyckad. En "gammal" vän som jag inte träffar så ofta men som känns väldigt nära.
    Alva sov varken på dit eller hemvägen i bilen. Oj vilken utmaning att underhålla henne! Majsbågar, banan, leksaker, plånbok, nycklar, pipmugg till slut fick hon fingra på CD-skivorna - som hon direkt kastade på golvet...
    Nån som har några bra tips på bil-underhållning?
    Nu är A pigg som en mört fast hon inte sovit sen kl 16... Vad får hon energin ifrån?
  • zynk

Morn!

Ja vi har en väldigt säker och väldigt lång period !
    Kan tänka mig att karln blir grinig av att inte få köra bil. Det är väl där (i bilen) de tar ut sina aggressioner och andra känslor ? Bilen verkar väldigt betydelsefull. Tänk bara på alla uttryck som "kvinnor kör bättre än höns" osv - vad säger det om karlarna egentligen?

Malla ryska nationalsången - vad kollar ni på?

MaLu OS i krystvärkar kanske - vilka ställer upp? Svårt att tajma in starten.

Alva är helt otrolig: Somnade 22.30 och har sovit jätteoroligt. Vaknar kl 04.50 och upp kl06... ÄR det normalt för en 10 månaders???? Välling gör henne bara ännu piggare.

*mot bajsblöja - missade pottan *

• zynk

Morn!

SÖMN???? Vad är det? Jag är bara så trött och less och nere men mycket beror ju på sömnbristen. Å så blir man less på sig själv som bara klagar - en negativ spiral som måste brytas!

Så KAFFE till folket ! (Alltid en bra början) Och så glad musik och lite fl - brukar göra susen.

Vi kommer idag Mirren - om jag överlever fm . Ska bli så roligt att träffas!

MaLu Synd att vi missade varann på IKEA igår. Vi hade "dejt" där igår med M:s bror och hans familj (två barn, 5mån o 2½år). Vilket familjeliv va ?! Jag kom hem med två antihalkmattor, två hallmattor och två vita (!) soffkuddar.

Maxie A var jättesen med att sitta själv. När jag satte henne lade hon sig ner. Sen plötsligt satte hon sig själv upp jag tror det var vid 8månaderFundersam å va man minns dåligt. Men jag vet att det är normalt och att det varierar mycket. Jag övade inte för jag tänkte att hon inte var redo (det är en reflex som måste utvecklas).

Jam Styrka till dig som får kånka runt på sällskapssjuk bebis. Minns att det var jättejobbigt ett tag men jag kan bara säga att det blir bättre! Plötsligt kan de ligga på golvet eller åla omkring och underhålla sig själva riktigt bra. Men visst är det frustrerande att inte ens kunna gå på toa?! Sjalen kommer väl till pass (jodå visst kan man gå på dass med unge i sjal ).

• zynk
    Mirren skrev 2008-05-21 09:36:59 följande:
    Jag vill gärna varna er på en gång för mitt dåligt barnanpassade hem. Vi har fortfarande inte fått upp någon grind för trappan i hallen *skäms*. Jag brukar ursäkta mig med att C aldrig underhåller sig själv så länge så att det är någon fara att han hinner upp i trappan, men nu måste vi verkligen ta tag i det. Dessutom så drar C ner alla böcker ur bokhyllorna och river sönder dem för att sedan äta upp dem, häller ut alla leksaker så att man snubblar på dem, försöker ta sig in i badrummet för att suga på toalettborsten eller några använda blöjor, reser sig och går utmed bordet för att komma åt sladdar och kontakter, kryper och ställer sig vid kakelugnen och spisen, drar ut använda bestick (helst vassa knivar) ur diskmaskinen och suger på dem... You name it.
    Skrattar igenkännande Ingen grind här heller! Intensivt är ordet! Riva o slita o undersöka ALLT!
  • zynk

FISKEN e på tjocken !
    GRATTIS vännen 
    "stick i brösten, är trött, kissnödig och får akuta hungerskänslor respektive illamående" det låter ju alldeles underbart . Va häftigt! Vill känna på gravidmage snaaaaart ! Stor kram på dig ock hälsa blivande pappan och storebror.

Kanske ska sluta amma nu då så den däringa mensen kommerFundersam? Kanske får hoppa på karln också?

Tack Mirren för himla god och trevlig lunch! Va stor han blivit C! Haka inte upp dig på det där med klossarna - det verkar inte vara nåt fel med motoriken alls där - han gåååååår ju ! (Oj jag kanske inte fick avslöjaOskyldig)

Svar på tråden Visparnas tråd # 7