• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Jaha Kerpen tar bilen - hade glömt att MrP sumpat lappen så hon har första tjing på bilen .
    Snaaaart ska vi ta oss ut i solen. Malla vi ligger i lä där. Jag är så impad av att du redan varit på promenix!

• MallaMojs

Jag kan dock bara promenera när kidsen sover, så den korta promenaden till ÖF blir svettig den också, men av andra anledningar

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Hurtbullar... Jag åker pendel imorn men tar absolut bussen från Stuvsta! RÄknar inte med att vara framme hos zynk förrän ca kvart i ett (tågen går ju inte så ofta..eller ja, varje kvart )

"På allmänheten begäran" finns nu en badboll till beskådande i egen mapp i mitt bildgalleri för den som så önskar!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Å så fin badbollen är, MaLu och än så länge omönstrad Vi kanske kommer fram samtidigt då, kanske tar en evighet för mig att knalla

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

MaLu: Din mage är så fin! Nästa gång vill jag också vara så där smal och fin och bara ha en badboll

Tack snälla för alla sympatier! Just nu känns det lite som limbo då jag inte kan bestämma mig om jag ska åka upp eller inte. Min syster ska dit i helgen så då får jag väl kanske ett bättre hum om hur det är ställt och får ta ett beslut efter det.

Lite ledsen att jag inte får träffa er imorgon

Erik har sovit 2 h imorse (dock med mig) och nu har han sovit 75 min (och sover fortfarande) själv. Han har ju nästan aldrig sovit mer än 30 min i sträck så jag är lite förvånad.

• Ma Lu

Det känns som att jag missat något Joyce skrivit...Fundersam Vad är det för sorts "hjärtsjuka" din mamma har? Ohc på vilket sätt har hon blivit sämre? Vis av egen erfarenhet tycker jag du ska åka om det på minsta sätt känns som att du vill eller "borde" åka. Om det kan vänta tills din syrra varit där så låt henne pejla läget och åk sen! Kram igen!

Så tråkigt att alla inte kan imorn! Jag hade ju velat träffa Maxie och Voctor eftersom jag inte träffat den gullungen än "Nästa gång"

Idag har jag ett bildryck så nu finns det suddiga ul-bilder i mitt galleri också

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Tro mig Malu, jag hade gärna träffat er också! Kanske vi kan ses inne i stan eller nånstans nästa vecka? Ta en promenad och kanske en glass i all enkelhet? Hagaparken? Eller nåt annat trevligt område? Nej just det, ni gravida ska inte göra sånt... Hmm, vad ska vi då hitta på? Var kan man ses med en sjuherrans massa barnvagnar? Ja, det kanske bara är hemma hos folk. Nån gång vid tillfälle kunde ni ju komma hem till mig. Fast jag bor ju också ute på vischan... Dessutom krävs en diger städinsats innan sånt kan komma på tal. Men vi har faktiskt pratat om att anlita en tjej.

• Maxie

Tragikomiskt är: att titta ner i sin papperskorg och dels se en massa godispapper och dels ett tomt paket "Firm Figure Shaping Tights"...

• Ma Lu

Maxie: Gravida äter mer än gärna glass Men promenaden skippar jag helst om den är på mer än 500 meter! Fast det är skillnad i dagsform: vissa dagar kan jag gå och vissa dagar tar jag mig bara med knäna ihop och myrsteg ut i köket! Glasskiosk och gräsmatta var som funkar fint! T.ex. Hagaparken (men då får någon hjälpa mig upp sen )

• ProPPens

MaLu Vilken fin mage du har!!!! Den är ju alldeles perfekt!!!! Varför har du hållit på den så länge... Min kula har ju gått att skåda länge, kommer nog nya bilder ikväll (M måste lägga in bilderna i datorn, det kan inte jag...) Kommer också bilder på lite av sakerna som vi skaffat till Pricken. Senaste fynden gjordes idag på Jysk där jag hittade en amningskudde och ett spjälskydd.

Joyce Har också missat att din mor är dålig. Är det väldigt allvarlig?? Förstår när jag läser bakåt att det är hjärtat som det är fel på. Hoppas iallfall att allt går bra!!!

Maxie Jag bor ju precis som du på vischan så här är inte heller något bra ställe att träffas på. Men som du säger man kan ju bara åka till en park eller ett större utekafe och träffas!!!

Igår började mitt högra ringfinger att knäppa i knogleden... Känns ibland som om den ska hoppa ur led!!! Beror nog på att jag ibland är ganska svullen och det då krånglar för det kommer och går. Har ju även fått mer ont i alla fingerlederna, så jag är nog lite svullen om fingrarna...

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7