• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MaCool

zync: jag kommer också gärna imorgon om jag får gubben att byta bilstolen till mig eftersom volvon ska in på dyr service. Vi var på babysim i söndags så nu är ju isak lite snorig igen, jag får se hur det utvecklar sig tills imorgon. Jag vill ju helst inte missa din goda pastasallad.

Det gick bra med farmor och faster som barnvakt, på tredje promenaden somnade han tillslut!! Men nu är jag helt slut, får bli en tidig kväll idag.

• zynk
    Maxie skrev 2008-05-27 17:04:35 följande:
    Tragikomiskt är: att titta ner i sin papperskorg och dels se en massa godispapper och dels ett tomt paket "Firm Figure Shaping Tights"...

Maxie Jag har varken städhjälp eller städmanisk karl... Så här är det dammråttor och man kan knappt se igenom fönstren men jag sitter här och surfar nu. Visparna har sett mina dammråttor förut . Det är så trist att städa! Men visst vore det skönt att anlita nån.
    Är det fint väder så finns ju Rosendals trädgård. Himla mysigt att sitta under äppelträden (men lång kö för att köpa mat).

Prop/MaLu nu ska in o kika på era bilder!

MaCool: Det blir ingen pastasallad !!! Men du är hemskt välkommen ändå. Det blir .. hör o häpna... smörgåsar. Hoppas ni kan tänka er det och hoppas ni blir mätta. Annars har jag nog lite makaroner som bukfylla .
  • Kerpet1

Jag ser fram emot dina smörgåsar Zynk!!!!!!!!!!!!

Ska bli kul att ses imorgon! är det 11 som gäller?

Mr P är sjuk... oj oj oj, vad det är synd om honom... och jag har några riktigt SJUKA storys att dra om honom imorgon oxå!!! Ha ha ha!

Nej, nu ska jag sova, innan Mr P för en gång skull... Petter sover dock sött i vår säng sen några timmar tillbaka.

Malu! Vilken mage!!!! WOW!!!! Och vilken Urping till man du har!!!! Har missat att kolla dom bilderna förrut!!
    Dessutom tror jag att vi har likadana handukstorkar!!!

kram på er!

• zynk
    Kerpet1 skrev 2008-05-27 22:58:29 följande:
    Jag ser fram emot dina smörgåsar Zynk!!!!!!!!!!!!Ska bli kul att ses imorgon! är det 11 som gäller?Mr P är sjuk... oj oj oj, vad det är synd om honom... och jag har några riktigt SJUKA storys att dra om honom imorgon oxå!!! Ha ha ha!Nej, nu ska jag sova, innan Mr P för en gång skull... Petter sover dock sött i vår säng sen några timmar tillbaka.Malu! Vilken mage!!!! WOW!!!! Och vilken Urping till man du har!!!! Har missat att kolla dom bilderna förrut!!Dessutom tror jag att vi har likadana handukstorkar!!!kram på er!
    Ja från kl 11 är ni välkomna! Har man twins får man komma tidigare .
    Jag tänkte också på vilken snygging du har MaLu!
    Spännande med dina storys i morgon Kerpan!
  • MallaMojs

Haha, jag trooor inte vi kommer tidigare, men om vi gör det så intar vi trädgården Kidsen vaknade lite för tidigt idag så det ska bli intressant att försöka hålla dom vakna tills det är dax att åka...

Det där med att städa... Det var ju rätt så kul förrut när man fick ha det fint iaf en vecka efteråt, nu är det fint någon timme, tills kidsen rivit fram alla grejer igen och lockat fram lite damm som gömt sig lååångt under soffan eller så...

Smörgåsar låter MUMS, vilken tur att jag ska gå tur och retur så jag förtjänar maten

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MaCool

här är isak riktigt snorig och jag vill inte smitta ner er andra, så supertråkigt, men vi får nog hålla osss hemma idag. (annars så hade smörgåsar fungerat toppen bra oxå ju)

kerpet: du får gärna ge mina bilder till mirren så är det närmare att hämta.

ha det så kul alla

• Maxie

Åh vad trevligt ni kommer få det idag... *avis* Men det är som det är, jag kommer få trevligt ikväll hoppas jag.

• zynk

Morsning!

Alva och jag har sovit till 08!!! Med ett uppvaknande vid 03. YES !

MaCool Va synd att ni inte kommer. Hoppas I blir frisk fort!

*frukost*

Svar på tråden Visparnas tråd # 7