• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MaCool

HEJ Hemma igen!
    Borta bra men hemma bäst! Nu går tvättmaskinen för fullt, har inte hunnit läsa tillbaka än men såg att vi missade en riktigt tårtkalas! Grattis i efterskott!
    Vi kommer självklart på kalas till Mirren.
    Nu ska jag slå in en present till en 1 veckas liten tjej som vi ska besöka efter lunch...undrar om man vågar hålla den...dom är ju så små.
    KRam

• MaCool

oj vad hände, isak vaknade redan endast 45 min sömn... och jag som fastnade här...ops:)

• ProPPens

MaLu Inte ska du skämmas för att du klagar!! Det gör man oavsett hur man n¨ått fram till bebis. Se på mig som inte skulle klaga på jobbig graviditet!!!! Tycker ibland jag inte gör annat än att klaga, men jag njuter ju trots det!! Vilken bajsmaskin du fått men det kanske man får när bebis sover nästan hela nätterna?! Man kan ju inte få allt, eller hur??? Här lyser bebis med sin frånvaro... Trots bullbak idag!! Kanske funkar bättre imorgon då jag ska baka igen. Tänkte så man har lite i frysen när det kommer folk. Idag har det blivit glutenfria till MrM och imorgon vanliga... Dubbelt jobb alltså... Men det är roligt att baka så vad gör det.

Nu är det snart sommarkrysset, tänkte glo på det. Men sen verkar det inte vara så mycket att se, lanske passar på att se några CSI avsnitt till. Har ju fortfarande massor med avsnitt kvar, en box är ju oöppnad...
    Igår var det en artilkel i våran tidning om en kvinna (40+) som hade skaffat sig barn mha ivf i danmark. Är nu ensam med tvillingar (hade alltså ingen karl innan heller). Snacka om jobb, men vill man ha barn så är det väl värt det men jag vet inte vad jag ska tycka om det?!

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Heeej och grattis till Petter, store killen!! Vad fick han i present??

Här har vi ju haft barnfritt dygn, och det hade gått superbra för mormor och hennes sambo!! Kansker drar de iväg ett par dagar nästa vecka tillsammans med barnen, vi får se. Jag tycker också vi är duktiga att lämna bort barnen känns som om att det faktiskt inte är bara för vår skull!!

...iaf så passade jag och M på att umgås med vänner och var till å med ut på krogen Så går dagen var mest seeeg *suck*

Jag jobbar må-ti och fr i veckan så jag missar nästa kalas också då

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Malla, nästa kalas är på ONSDAG! Hoppas verkligen att du och tjejerna kommer! Förstår att det är lite meckigt för dig att ta dig hit men det vore så roligt att träffa er igen och eftersom fler och fler åker bort nu och sedan börjar jobba så kanske det blir mer sällan i framtiden *försöker övertala*.

I vilket fall som helst är inbjudningarna till Izabella och Cornelia på väg.

Macool - vad kul att ni kunde komma. Jag har gått förbi Isaks farmor och oroligt frågat när ni skulle komma hem någon gång...

• Mirren

Vad gäller på onsdag så tänkte jag att det blir lättare lunch (paj och sallad) och sedan tårta till efterrätt. Blir det bra för er?

• MallaMojs

Aha, onsdag Då kanske vi ska kunna komma... Ska höra om M vill följa med, med bilen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Tittar in en snabbis innan vi drar till Norge. Nu 'r bröllopet avklarat och jag och maken är trötta som stryk. Adam är nog den tröttaste, han somnade kl 02 igår och sov till 09, alltså bara en halv natt... idag sover han mest hela tiden dock Nu ska vi tvätta och packa om... imorgon flyger vi till Norge, sen hem en snabbis för att tvätta och sen åker vi till Värmdö en vecka.

Kram!

• ProPPens

Jam Vad ni åker hit och dit!!! Hur orkar ni???

Blev inga bullar idag... Orken tog visst slut, så jag har bakat lite muffins bara... Kanske bullarna blir bakade imorgon!? Har slitit lite med min kaprifol som jag håller på att klippa ner. Men får ta den i etapper då den är så stor och gammal. Men nu är halva borta så det är bara resten kvar!!! Sen har jag packat lite mer i min väska, så jag kanske är klar när det är dags...

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Men jam, hur gick bröllopet då?! Mer än att det är "avklarat"? Blev filmen som du/ni ville? svarade alla JA - på rätt ställe? och gick det fint att vara värdpar?

Proppens: vad du står i! Muffins är heeelt godkänt när man är i v.39 (?)!!! Bullar låter VARMT Förresten ska det visst bli varmt nu igen... BLÄ! Vi hade 26 grader i sovrummet i morse - trots liten springa på fönstret Jiihaaa...

Jag använde faktistk det mesta jag hade i BB-väskan Men maken tog av misstag hem mina mjukisbyxor som jag hade när vi åkte in så jag fick åka hem i randiga pyjamasbyxor Gick bra det med

Skönt att man "får" gnälla lite... Jag ropade nog hej lite för tidigt med amningen Igår fick vi plötslgit jätteproblem med greppet igen Hon har ju hela tiden varit lite "omogen" i greppet och efter några dagars upptrappning fick jag igår henne inte alls att fatta grepp så att näsan hölls fri... Det går hyfsat i bröjan när bröstet är lite spänt men ju mjukare det blir desto mer trycker läppen upp mot näsan (hon har en väl tilltagen pussmun som arv från sin mor ) så hon får kippa efter andan och när hon kippat några gånger släpper hon taget och när hon släppt taget tillräckligt många gånger tröttnar hon och vill itne ta nytt grepp JAg vart så stressad att det till slut in kom mer mjölk och det var inget roligt alls Efter att vi båda sovit lite så har vi nu fått till lite bättre grepp med gemensamma krafter men det är inte bra. Hon envisas ofta också med att dra upp benen och hålla armarna framför sig så att hon itne kommer mage mot mage och då blir det också svårt att hålla nacken bakåtböjd... Envisa unge! (var kan hon ha fått det ifrån?! )

Medicinen orkar jag itne gnälla över mer. Vi får se om det funkar eller så tvingas de pensla ännu en gång. I jämförelse med var t.e.x Maxie fått stå ut med i medicinväg så är detta ingenting!!!Generad Det här är bara slabbigt och om hon sväljer får hon tydlgien lite ont i amgen. Inget "farligt" juh!

MAlla: Härligt med lite krogliv

Jag har gått premiärtur själv med vagnen idag Stolt som en tupp ner till affären och tillbaka! (Måste gå en extra lång vag bara därför )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7