• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Kommer bli försenad, snussen har somnat nu och inte ätit lunch än...

• Maxie

Måste ju utbringa ett stort leve för Petter i alla fall! Leve han, hipp hipp: Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Jaha, så här bra gick det. V sover fortfarande och väcker jag honom kommer han bara bli grinig... Och nu sitter ni och smaskar god tårta förmodligen... *muttrar avundsjukt*

• Maxie

Suck vad sur jag blir... Blev inget kalas för oss idag. Hoppas du har fått mina sms Kerpet, förlåt att vi uteblir.

• ProPPens

Nu sitter ni nog och smaskar tårta eller jäser efter tårtsmaskande!!!! HUrra till Petter som fyller ett år!!!!
    Själv sitter jag hrä och undar när min mor tänker vakna (jobbar natt). Mr M ska ut med jobbet och jag vill ha middagssällskap... Gärna på en restaurang, idag igen...  Bäst och passa på när man får äta i lungn och ro, eller hur?? Iof busade Pricken hela middagen igår och lyckades nästan få min mumsiga Oxfilepizza att komma i retur!!!! Tänk att jag aldrig lär mig att min magsäck är som en knappnål numera. Men den var så god och mättnaden kommer ju helt plötsligt... Nåja, gott var det!!!!

Maxie Stackare som inte heller fick äta god tårta!! Vi kanske kan dela på en nu?!

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Ha, jag kan gärna ta någons nattamning! Jag har begåvats med ett abrn som ammar sista gången vid ettiden och sedan sover till åtta minst Fast både före och efter det äter hon som attan.

Vi ahr varit på bvc och Stella är nu uppe i sin födelsevikt och ltie till 3666 gram idag Däremot åkte vi på sex dagar till med mycostatin-äcklet Hon har torsk kvar långt bakl på tungar Tyvärr är det en kamp att få i henne gucket och hon spottar ut minst hälften... Hur få nåt att fastna långt bak på tungan utan att hon sväljer det?! Och till råge på eländet svider min salva som jag ska smörja mejeriet med som attan Ja, ni vet svampmediciner... Blä!

VAr det jag som aldrig skulle gnälla när jag väl höll ett barn i famnen?! Nä... så illa är det inte men jag hade gärna njutit av den annars välfungerande amningen som jag löjligt nog är mäkta stolt överGenerad Men ni kansek förstår att jag suger åt mig av att nånting i barnkarusellen för en gångs skull funkar "normalt" efter alla dessa år av barnlöshet...

Stella sover nu premiärtupplur i barnvagnen på altanen och hennes mamma ska nog grabba nåt att äta medan tid är Förresten stod jag på vågen på bvc och jag är nu bara 3,5 kg över inskrivningsvikt! Och så två-tre till över före-ivf-vikten...

Ego idag igen men GRATTIS i förskott Petter

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Förresten... Hur kan välrdens söteste lilla flicka vara ett förklätt bajsMONSTER?! HOn ligger nu och knyser och luktar sött och är därmed inne på sin femte(!) bajsblöja idag... (fyra av den avverkade hon mellan halv sex och tolv i morse/förmiddags )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • lindaiv

Hallåjsan.... alla goa vispare

Generad joooo jag skäms som en hund (fast dom är ju så goa å ska väl inte skämmas, dumt ordspråk hi, hi.. ). Men jag har inte tiiiiiid, det är ju så mkt att göra hela tiden. Men iof så är det ju en priosak, men jag älskar er alla, men har liksom virrat bort mig.

..det finns så mkt trådar som jag tom tappat bort, så om någon vänlig själ kan ge mig några färska aktuella som "vi " hänger i så tas det emot !!!

Hör att det är tårta på G, mums.... åh vad kul det är med kalas. min lilla Korre är en stor å aktiv tjej på 1 år å 4 mån !!!! Oj vad jag är glad att vi kämpade för detta lilla mirakel .

Mamsen såg att du hejat i min GB( kommer inte in till dig :.-( ) , Hej hej jo vi mår toppen, hur är det med er?

Ha det nu så gott alla härliga mammor , pappor å barn / Kram kram.... Linda

Korre är här...å vi är så glada!!!
  • zynk

Hej hej!

Tittar in en snabbis innan jag måste snussa...

TACK Kerpan och Petter för himla trevligt kalas! Jag åt fyra tårtbitar ... Så himla gott! Sorry Kerpet jag visste inte att gräsklipparen lät så mycket - hoppas MrP kan mecka så den låter mindre - annars får ni önska er hörselskydd i present .

Heeej Linda och hej Mamsen grattis till semester!

• Mirren

Hej tjejer!

TACK Kerpet för igår, fantastiska tårtor - jag kan se dem framför mig om jag blundar.

På onsdag är det dags för ett till kalas, klockan 13. Alla ska få inbjudningar, de som inte fått dem redan i handen ska få dem med posten. Måste bara hitta allas adresser först

Kramar!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7