• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Joyce

Sitter här och jobbar - trist. Barnet och M är på golfbanan (!) men ska vara hemma i lagom tid till kalaset. När vi är där har M lovat att jobba åt mig Fint byte va? Vi på kalas och snaskar Kerpets goda fika (*hoppas*) han jobbar på mitt jobb... haha. Är döhungrig, tomt i kylen och matvarorna kommer inte förens 10-12. Hoppas på närmare 10 än 12 för annars kommer jag att förgås.

hejdå

• Maxie

God morgon! Eller förmiddag... Nån som vill ha kaffe?
    Varför kan det inte få vara fint väder ett tag, som igår, det var så lagom. Det är ju fint nu också men ska väl bli molnigare fram på dagen.

MM: kul att det var en bra förstadag. Var du trött sen på kvällen? Det brukar man ju vara i början. Fast kanske mera efter andra, tredje och fjärde dagen. Jag tycker också det är svårt att komma ihåg att smörja. Nu smörjer jag med Mildison 2 ggr per dag på utsatta ställen och sen med Miniderm efter badet, över hela kroppen.

Kerpet: jaha, då kanske jag läste fel då. Fast jag tar nog bussen ändå. Så, du var i världsmetropolen Spånga?

• zynk
    Ska man betala räkningar nu igen... Kerpan du vet att det ofta är du som påminner mig om det va ?

Malla Kan förstå att det känns skönt att komma "bort" även om det så är till jobbet. Hoppas det går bra i natt. Ni är så bra på att lämna bort dem - jag menar allvar. det krävs ju att man vågar och att man övar sig. Här har vi inte börjat med barnvakt...

Maxie Hoppas på nytt tåg - annars får du hojta högt så du får hjälp. Det löser sig ju alltid. Det är ju också sånt man får öva sig på - att våga ge sig ut och att be om hjälp. Ni kanske minns min vånda när jag skulle åka tåg första gången - det gick ju alldeles strålande. Och detta trots att A var magsjuk (jo jag slapp kräk o bajs på tåget tack o lov!).

Här var vi uppe 04.30 i 1½ timme... och sen igen upp kl 08. Oj oj idag blev det välling till frukost efter att A var otröstlig när hon slagit i huvuden (så går det när man sover för lite). Kul att vi har nåt skoj att se fram emot!

*mot bajsblöja*
  • Maxie

Joyce: golfbanan redan! Vad månde bliva? Tycker det var en schysst deal ni gjort idag. Hoppas maten kommer snart. Har du inte fått nån frukost stackare?

• Maxie

zynk: jag har ju åkt tåg förut men som tur är bara med ett gammalt tåg en gång, det var besvärligt att komma av och på. Och man måste fråga folk, få anmäler sig frivilligt. Tacka vet jag nya vagnarna, bara att gliiiiiida på direkt. Och av. Nej, det blir buss till Kerpan idag, den går ju raka vägen även om det tar en liten stund.
    Jobbigt med vaket barn. Här hade vi en kille som inte ville sova igårkväll så maken och jag la honom direkt i vår säng istället, frångick femminutersmetoden helt. Vad ska man göra när man själv måste sova? Men vi fick sova till halv sju i alla fall, det var skönt. Men fy vad jag är trött på nattamningen, visserligen bara en gång per natt men ändå. Nästan så jag blir irriterad. Fast det får man väl inte bli på en sån liten söt snutt?
    Jag hoppas V vaknar snart så jag får ge honom gröt, annars kommer lunchen att bli sen och då kommer vi seeeent till Kerpet...

• Joyce

Här är en till som är less på nattamningar! Och barn som är vakna på natten! Funderar starkt på att göra något åt nattätandet snart men ska nog vänta tills vi båda är lediga då jag tror att en stor portion motivation behövs för att inte falla dit direkt. I "somna utan gråt" fanns ett tips för att sluta amma på natten som lät vettigt tycker jag. Så det ska vi prova när orken finns.

• Maxie

Vad gick tipset ut på? Min svägerska la sig på soffan några nätter och lät pappan trösta med napp, det gick visst bra.

• Joyce

Att man ska låta dem amma de här första mest intensiva dragen och sen stoppa in fingret för att lossa dem (vakumet liksom, när de suger lite mindre intensivt). Förmodligen så gapar de och söker efter bröstet på nytt och då gör man samma sak igen och igen. Tydligen så ska de sluta söka efter några gånger (rätt många i början tror jag). Sen så ska det minska gång efter gång och efter några dagar ska de sluta vilja äta på natten. Det återstår att se

Svar på tråden Visparnas tråd # 7