• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

God morgon!

Fler som samsovit inatt ser jag.
    Joyce: Hoppas DU oxå kunde sova lite inatt! Hoppas E mår bättre idag!

Mirren: Va kul! Då bokar jag in den 29:e hos dig

Zynk: Va härligt att du haft det så bra! och skönt att se att M klarade av A på egen hand. jag är lite som du där, har svårt att tro att det ska gå med nån annan än mamma... lite är det nog så att man vill vara den enda som duger, fast egentligen inte. Det blir ju bara jobbigt i längden då.

Malla: Klart du ska komma oxå! På både foto och till Mirren! jag har ju inte pratat med dig än! Sett dig har jag ju

Inatt var jag tvungen att stoppa in bröstet i Adams mun för att han skulle tömma det, 12 timmar är faktiskt i längsta laget Sen gick det så pass att det andra blev superspännt oxå... Han sov bra med andra ord Fast nu på morgonen hade han svårt att somna, ville inte ta bröstet och grät och klagade en stund. Sen tog vi på honom mössan och la ner honom i vagnen och då kom han till ro... knepig unge

• Joyce

jam: Skönt med bra natt för dig!

snabb fråga, Erik har pyttelite feber (vet knappt om det räknas) 37,7 - vanliga fall kanske kring 37,1-37,2. Men han känns inte trött och dåsig utan mer somvanligt. Inte är det väl "farligt"/dumt att gå ut med honom i vagnen? Eller ska man hålla sig hemma när de är sjuka?

• Mirren

Joyce: Det är väl bra att gå ut om Erik är varm? När C hade lite feber så var vi ute och gick till och med på natten...

Jam: 12 timmar, oj! Blir alldeles mållös. Inatt var det amning 12, 02 och 04.30 - vilket i och för sig nog var ett tecken på att C var orolig, snarare än hungrig.

På tal om samsovning så har C kommit på att han helst vill sova _ovanpå_ mig på nätterna (och när han sover middag). Ibland går det att rulla ner honom - ibland fungerar det inte. Men, bara han sover så...

Malla: Du får inte säga så! Det är klart att vi allihop vill att du ska komma - hade tänkt att vi skulle prata om dina jobbintervjuer ju!

Känner mig lite låg just nu - antagligen för att C har börjat jobba igen och det känns lite kämpigt med att få jobb och bebis att samsas.

• Ma Lu

Hejhej! Här en lite trött Malu med foglossning efter att ha storhandlat mat för mer eller mindre hela veckan Känner mig väldigt nöjd dock eftersom det var vääääldigt länge sen jag kom mig iväg på storhandling sådär! (hjärnan fixar inte planering för tillfället...)

Tisdag 29 prickas in Det vore ju väldigt snällt Joyce om du plockade upp mig även om det faktiskt är en inte helt liten omväg för dig! Om du inte plockar mig är det ju E4an raka spåret men ska du släpa på mig blir det mycket mindre vägar och säkert en halvmil omvägFundersam

VAd kul med dagiset Mirren Det lät ju inte så lovande när det var jättefullt och matgnäll från deras sida och allt vad det var... Men toppen att det fixade sig

Grattis till utekvällen zynk Förresten boar maken för fullt men nåogn krok har det ännu inte blivit...

Smart trick att söva Adam i vagnen med mössa på Han trodde säkert ni gett upp och gått ut med honom NJut så länge han är så lättlurad

Medan jag storhandlade har maken äntligen kopplat in det sista för golvvärmen i badrummet samt skruvat upp den rätta toastolen med sits som fälls ner låååångsamt utan ljud Underbart eftersom båda ungarna smälelr ner sitsen så det dånar i halva huset i normala fall Nu när allt är uppskruvat och fixat får vi ta sista stora rycket med städning för att få bort altlt slip- och kakeldamm. Härligt!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis
    Mirren: Han sov inte 12 timmar Det vara bara bröstet som inte tömts på 12 timmar, men han sov iaf 8 innan han vaknade och det är rekord!

Låter lite jobbigt med C som bara vill sova PÅ mamma... hoppas det går över. Förstår om det är svårt att få jobb och bebis att samsas. Jag tycker du är duktig!

MaLu: Åh va härligt att maken fixat så! Och vad du har varit duktig och handlat för hela veckan! Det gör vi aldrig Fast vi brukar handla för två dagar och sen så räcker det i en vecka bara för att vi inte orkar laga mat varje dag

Joyce: Hur har det gått idag? Hoppas E mår bättre nu!
  • jamis

Ja, Adam gick bara på mösstrocket en gång... vi får se hur fortsättningen fungerar. Snart är det nattning iaf.

• Morrisen

Undrar lite bara...
    Har Bea sjuk här med feber och tror att hon har ont i halsen oxå, hon låter som en skadskjuten and då hon gnölar.
    Hon tog sin 5 månaders spruta i onsdags men det kan väl inte vara en reaktion på den, det borde väl komma första dygnet i sådana fall?

Gubben o jag hade en influensavariant här för ett par veckor sedan och var jätterisiga hoppas att det inte är den hon fått. Vi var så fascinerade att hon klarade sig då när vi var sjuka.

Ursäkta att jag är ego o bara tjatar men ni kan ju så mycket!

• zynk

Morsning!

Jag är lat och ego idag och smäller till med en fråga innan kaffet verkat .

HUR ska man göra om man vill ha barnet i trädgården ute nu???? Hon äter ju småsten och ekollon. Visst förstår jag att hon måste lära sig men hur ska jag våga? Inte vill hon sitta i vagnen - det förstår man ju.
    Måste UT!

• Pess
    zynk skrev 2008-04-20 09:20:45 följande:
    Morsning!Jag är lat och ego idag och smäller till med en fråga innan kaffet verkat.HUR ska man göra om man vill ha barnet i trädgården ute nu???? Hon äter ju småsten och ekollon. Visst förstår jag att hon måste lära sig men hur ska jag våga? Inte vill hon sitta i vagnen - det förstår man ju. Måste UT!
    Helt ärligt tror jag det är för tidigt med för våra barn att förstå handling och konsekvens. Tror helt enkelt du får se till att hon INTE stoppar sten och annat farligt i munnen ett tag till. De är så kapabla, men förstår inte hur farligt vissa saker är...
  • MallaMojs

zynk - en STOOOR filt Näe, jag vet inte riktigt... Izabella skyfflade ju in sand häromdagen... En sån lekhage kanske?

Morrisen - jag tror det kan vara reaktion på sprutan, men då borde hon ju inte ha ont i halsen...

Här har jag haft sovmorgon (jag sov inte, men jag vilade iaf ) och M har just åkt iväg - ska glo på fotboll hela dagen... Jag vet inte vad vi ska hitta på

Jag undrade mest över fotograferingen, om det inte blir för många kids med mina två också?!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7