• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Hej hopp i solskenet,
    sitter tillfälligtvis inne eftersom sonen ligger i sin spjälsäng och sover. Hoppas alla kan vara ute och njuta, det är ju fantastiskt!
    Inte fullt så fantastiskt är det att ha en son som gallskriker när man försöker ha honom i den (av mig) efterlängtade Ergon. Varför? Jag undrar om det är så att han inte är tillräckligt vig, benen måste ju gå väldigt mycket isär när han sitter i den. Annars förstår jag inte. Trist är det i alla fall. 1200 spänn åt fanders...

• Ma Lu

Hej Här meckas det i trädgården! (får ju passa på så länge bara katterna springer i ävgen och ingen äter sten!) Stooooor filt är kansek det bästa lilla eventuella botemedlet mot ätning av sten coh ekollon! Lite sand ska väl itne vara så farligt men ekollon låter ju läskigt Inte bra storlek!

Men Lille V då! Inte vilja sitta i Ergon DU får kansek ge det en chans ett tag till och annars skicka tillbaka den? F.ö. verkar det soma tt du kan ha hugade spekulanter på den här i tråden om det mot förmodan blir så att du inte kan använda den

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Minna72

Maxie, sitter han vänd inåt kroppen? Kan vara så att han blivit såpass stor att han vill vara vänd utåt?

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Maxie

Minna: vill och vill... Det får han inte i en Ergo...

Nej, förmodligen har han för korta ben än så länge. Så vi får ge oss till tåls ett tag till. Han är ju lite för stor för att använda en spädbarnsinsats, då tror jag han skulle bli tokig.

Ma Lu: här var det en stor grå katt som kom in i huset alldeles för en stund sedan. Upp på andra våningen och var på god väg in i sovrummet där V låg och sov! Fast jag jagade ut den. Men så förvånad jag blev!!! Här kan dörrarna uppenbarligen inte vara öppna. Det där har hänt förut. Och grannens hund kom in också. Fast de har flyttat nu.

• jamis

Men Maxie, hoppas det vänder så V njuter av Ergon lika mycket som du! Annars kan jag gärna köpa

Vi har vart ute i flera timmar idag i solen, sååå skönt

• Maxie

Tror ni de kan äta för mycket i början när de börjar med mat? Jag tror V kan äta hur mycket som helst om han bara fick. Han älskar att bli matad med gröt och puréer av olika slag - bortsett från potatis. Fick han som han ville skulle han bara äta sånt och ammas lite då och då. Bananskrap gör honom helt vild. Modersmjölksersättningen däremot är inte nån succé, det är svårt att få i honom mer än 100 ml.

• Maxie

jam: visst är det skönt! Ja, jag ska ha er i åtanke om det inte går alls...

• Mamsen68

Hej hopp jag skrev ett långt inlägg i morse som förvann blää.

Malla jag ska börja jobba på mitt vanliga jobb på dagis el förskola. men har inte varit där på 2 år.

Joyce B hade temphöjning som jag trodde var feber men enl bvc kan barn ah just temphöjning utan att det är feber upp mot 38.

Zynk hoppas ni haft en bra dag jag tror det bara är att markera med typ ajaja el nej el nått annat ord  när hon stoppar stenar i munnen och ta bort dem tills lut förstår hon att det är nått man inte får. men kommer naturligt vis testa testa testa .
    svammel

• MallaMojs

Hoppas det vänder med Ergon, Maxie!! Sitter de alltid inåt i den alltså? Jaja, de kan ju ändra sig från dag till dag de små liven... När kan han sitta på ryggen då?

Hääärlig dag ute i solen, då det till å med funkade ok att åka vagn utan att sova eller skrika Kul!! Jag har sedan spinnat, och nu är jag TRÖTT

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Har läst men är lite bakis så jag har glömt allt...

Däremot kommer jag ihåg! Klart du och Twinsen får plats Malla!!!

Jag o Mr P var på fest i går... så fruktansvärt kul!!!!! Jag dansade hur mycket som helst, fast Mr P hängde i baren, Nu har jag fått mersmak och vill gå på fest igen!!!! SNART!!!!!
    Petter hade oxå skött sig... fast han vaknade kl 7 som vanligt och då var det inte så kul eftersom vi kom i säng vid 3... men sen tog mormor honom efter en timme så vi fick sova vidare...

återkommer...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7