• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Hej hej!

Hur kommer det sig att jag alltid är supertrött nu, trodde första månaderna med barn skulle vara "värst" när det gäller trötthet, men inte här. Försöker ursäkta att jag inte responsar så mycketOskyldig.

Tack för svar om småsten o trädgård. Pess jag menade att hon måste ju få testa och prova men just småsten känns ju för läskigt. Jag tror också att hon är för liten för att lära sig än men vissa saker tror jag ändå kan funka. Hon vet redan att kaminen och vägguttagen är något "speciellt" och kollar på mig innan hon tar på dem. En gång har hon backat när jag sa "nej" . Men det var kanske en tillfällighet ?

• zynk
    Maxie Jag tror det där med sele/sjal varierar med barnens olika "faser" (å det där ordet vet jag inte om jag gillar ). A gillade sjalen i början, sen gick det inte alls och nu går det igen - fast nu sitter hon ju på ett annat sätt (mindre "fast"). Vi har inte testat ergo. Som nån annan sa - ge det lite tid.
    Jag tror inte man kan ge för mycket mat - det låter jättebra att han äter så mycket. Gröt är ju "allsidig" mat som innehåller mycket nyttigt (som inte potatis har ).

Mamsen visst är det irriterande när inläggen försvinner!
    Jag försöker vara konsekvent och säga ifrån när det gäller vissa direkt farliga saker (el, kaminen, småsten typ). Smulor på golvet kan jag inte tjata om för då skulle det bli nej nej hela dagarna . Hon stoppar inte lika mycket i munnen nu men ändå rätt mycket. Antar att det är lättare när man har napp ? Hur länge håller de på så där?

Malla Va du e duktig med spinningen!!! Skönt med harmonisk vagn-åkning.

Kerpan Oj va skoj med fest! Dansa var länge sen här. Och just det - dagen efter kan ju vara tuff - även utan en leksugen Petter .

Härlig dag har vi också haft! M tog A och åkte iväg så jag fick rota bland jord, löv o ogräs. Trädgården har ju legat i träda sen hösten 2006(!) så det är en del att göra... Sen kom kusinerna hit o vi grillade. Så mysigt! Alva har varit så himla glad! Underbart!
  • Mamsen68

God morgon här vakande vi vid ½ 6 och fick gå upp trött ja nej.

Usch vad präktig jag lät i går med mitt in lägg stackars Zynk hoppas du förståd mig rättFundersam
    En del barn testar allt med munnen, B är jätte bra på de och det är ingen skillnad om han har nappen el inte.
    Hur länge beror oxå på en del håller tyvärr på länge.
    oj nu kom präktigheten fram igen el så var det en skymt av pedagogen.

i dag blir det en dag i solen parken.
    C ska in och dra ut en tand i dag stackarn

• MallaMojs

Jag hoppas att det där stoppa-i-munnen-beteendet går över till sommaren så de kan leka på gräset eller så...

Har haft en halvkass natt... Är så trött på M Han somnar alltid på soffan strax efter kl.21 och sen får jag springa mellan sovrummet (där Izabella och jag sover) och barnrummet (där Cornelia ska sova ) och ibland vaknar båda, och då måste jag till vardagsrummet å väcka M... Inte för att det är så långa sträckor men ändå! Varför är det på min lott att se till att allt detta funkar?

...blev så j*vla trött på honom inatt så jag sa att han får f*n ta å börja ta hand om och orka med sina barn... Då började han värsta diskussionen, trots att C skrek efter någon Urk

Nu gick han till jobbet och låssas som om att allt är som vanligt

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Godmrgon!!!!!

Här är det fullt ös!!!! Klockan 5 ringde syrran och meddelade att hennes sambo var på väg över med Lydia för hon hade värkar med 20 minuters mellanrum... Hon har ju tid för igångsättning på KS idag, men nu kanske det blir Körsbärsgolven på BB Stockholm ändå... Att det blir bebis idag är jag dock ganska sker på, Häftigt!!!!!

Så nu är Lydia här... springer och samlar nappar som hon sen kör runt i Petters Brio-vagn... Petter sover faktiskt trots allt väsen...

Jag tycker inte du är ett dug präktig mamsen!!!! Va härligt med parken idag då! Det får väll vi oxå göra skulle jag tro.

Malla! blä för idioter till karlar... Hoppas du får en bra dag iaf!!!

Zynk! Petter stoppar oxå allt i munnen men jag känner att det bara är att gilla läget! Givetvis så får man ju se till att det inte kommer in en massa skumma saker, men sand och gräs kmmer det nog att bli en del av... Jag kanske inte skulle låta honom krypa omkring på golvet i tunnelbannevagnen, men utomhus ska han få krypa i gräset och sitta i sandlådan... Ekollon låter kanske inte så kul däremot...

• Kerpet1

Ha ha! Vaddå kryper, jag har ju inte det problemet, Petter vägrar! åker bara på rumpan...
    Men nappen är bra... den sitter ju lite ivägen för allt som annars skulle kunna tänkas åka in i munnen.

• Mamsen68

Malla karlar  hoppas på at din dag blir bra.

Det blir ingen park el utevistelse för vår del han är sjuk lite feber och mega snorig.

• Mamsen68

glömde ju kerpet, kul med bebis

Björn ligger nu på sin pappas mage och kollar in teletubis och det kommer små fnitter tjut från honom sötnos

• Maxie

Roligt med bebis Kerpet!

Här har det varit en lagom rolig natt med en bebis som sparkats nästan hela natten. 3 ggr har jag ammat, dessutom bytt blöja, givit koksalt, trixat med napp... Enligt maken som tog V sista timmen så hade V gaser. Vet inte men kanske. Så kan det kanske bli om magen är ovan vid mycket mat.
    Och idag ska vi på vaccination igen. Fy, det är så himla hemskt att se fasan i ögonen på V när bvc-tanten sticker honom i benet. Och dessutom 2 ggr. Jag avskyr det här men maken hade inte tid att vara med. Veckan börjar bra....

• Kerpet1

Mamsen, va tråkigt med feber... hoppas han snart blir bra igen!

Maxie, vilken natt! och vaccination... Petter gnäller inte över sprutor, vilket är skönt eftersom jag är spruträdd... tycker det är så obehagligt at se dem sticka, men eftersom han inte verkar bry sig nämnvärt så börjar det gå lättare för mig oxå.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7