• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Mamsen68

när ni ändå pratar sprut rädsla så min lille sambo han på nästan 2 m är skit rädd för sprutor han är i väg nu för att ta bort en visdomstand på HS han måste få lugnande för att kunna ta sprutor ( bedövning) och en sköterska måste hålla koll på honom så han inte tuppar av. Jag tror han var mega orolig men det är nått han inte visar el säger (tuffingenFlört)

Hoppas det går bra maxie

Nu ska jag ta hand om min buse

• Pess

Spännande Kerpet...Är du nervös?

Maxie, håller tummarna idag. Jag är oxå begåvad med en tjej som oftast inte säger ett pip vid vaccinationerna...Det är ju skönt. Snart dax för MPR-sprutan här (lite tidigare) då vi åker utomlands om 6 veckor

• jamis

Va spännande med bebis, Kerpet Hoppas ni får en bra dag trots dagen efter dagen efter När tror du att du får svar från apelsinerna? Skulle va bra att få veta så snart som möjligt...

Min Adam har ändrat sömnvanor igen! Nu vill han inte somna med amning på kvällen, utan gungas lite i hårdliften, sen kan han somna när den står still Igår somnade han kl 19 och sov till 03, åt sedan igen vid 06. Så skönt!

Nu ska jag dricka te och äta macka

• jamis

Kom på att jag kan ju fika med er

zynk: jag tror att det där med trötthet är relativt. Man minns ju inte hur trött man var för några månader sen men däremot hur trött man är NU! Jag kan ibland känna likadant... när jag var på BB var jag förlamande trött och tänkte att inget kan vara värre än det här Men efter vissa nätter nu så känner jag mig ju så trött att jag undrar om jag nånsin sovit... Om du fattar !
    Härligt att ni hade en så bra dag igår!

Pess: Åh, utomlands ! Härligt! Vart ska ni? Skönt att det funkar så bra att ta sprutor för er del!

Maxie: Usch, stor kram! Det är jobbigt att vara stark för sin son när man är trött och sliten efter en jobbig natt. Och jobbigt att inte din man kunde vara med på vaccinationen! Jag tycker oxå att det är fruktansvärt att se hur ont det gör.

Malla: Va jobbigt att du oxå haft en tuff natt, men framför allt att du tar "allt" ansvar för att se sköta barnen och hemmet även när M är hemma Jag tog till mig Joyce tips och sa att min man får byta alla blöjor när han är hemma för jag ammar... nu ammar ju inte du men ni kanske kan göra en fördelning av sysslor på nåt sätt?

• Pess

Jam, det blir bilsemester i Europa. Schweiz, Österrike, Italien....Det är ju fotbolls-EM så vi åker och ser på Sveriges matcher samt tar en tripp med sol och bad i Italien. Vi brukar göra en rejäl semester i samband med dessa mästerskap och det brukar bli våra allra bästa semestrar...Man ser och upplever så himla mycket när man har bil och kan åka runt....Städer vi kommer besöka är Salzburg, Wien och Venedig. Sedan vill M vandra lite i de österriskiska alperna oxå *pust* Får väl se vad unga fröken anser om det

• jamis

Oj Pess ! Vilken semester! Det låter härligt! Hoppas det funkar för lilla L oxå. Min man hade iaf storgillat den resan!

• Pess

Ja, jag ser verkligen fram emot att komma iväg. L är van vid mycket bilåkande. Hon var bara 2 veckor när vi åkte ner till Skåne första gången (70 mil) sedan har det blivit MÅNGA turer....Och det bästa med bilen är ju att man stannar var man vill när man vill

Vilken skön natt ni haft förresten....Duktig kille din Adam

• jamis

Ja, vi har ju ingen bil så jag tycker det är lite ovant. Sen kan man ju inte amma i bil, men på tåg, så vi gillar tåg ! Fast nu ammar Adam väldigt sällan mot förut så det kanske inte är ett så stort bekymmer längre.
    Skönt att L är van, då är det ju lättare!

Jag ser fram emot sommaren. Min man ska vara ledig med mig i 7 veckor! Hur härligt som helst!

• zynk
    Mamsen68 skrev 2008-04-21 05:58:43 följande:
    God morgon här vakande vi vid ½ 6 och fick gå upp trött ja nej.Usch vad präktig jag lät i går med mitt in lägg stackars Zynk hoppas du förståd mig rättEn del barn testar allt med munnen, B är jätte bra på de och det är ingen skillnad om han har nappen el inte.Hur länge beror oxå på en del håller tyvärr på länge.oj nu kom präktigheten fram igen el så var det en skymt av pedagogen.i dag blir det en dag i solen parken.C ska in och dra ut en tand i dag stackarn
    Inte är du präktig - bara omtänksam och kunnig ! En extra kram till C idag - håller tummar för att det går bra med tanden!

Malla Fy för slö karl och gräl . KRAM!

Maxie Usch vilken natt - och sen spruta på det. Hoppas det går bra!

Pess Va skoj det låter med turne! Och skönt med bebis som gillar bil. Här går det oftast bra men max 60 minuter - där går nån magisk gräns.

Oj vilket fint väder!!! En seg morgon med huvudvärk men nu börjar det släppa. Ska hoppa in i duschen och sen ska vi äta våfflor med mammagruppen .
  • Kerpet1

Halloj!

Nej, nervös är jag inte denna gång, det var värre när Lydia skulle komma, men nu har man gjort det själv och vet lite vad det handlar om...

en som däremot har gjort det TVÅ gånger och är lät hysterisk är min mamma... pust! Nu har jag skickat ner henne och lydia på picknick på innergården så Petter får lite lugn och ro och kan sova...

Pess skrev 2008-04-21 08:51:55 följande:
    [citat]
    Spännande Kerpet...Är du nervös?
Svar på tråden Visparnas tråd # 7