• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Tjolahopp

Kul med ul-koll, Proppens! Hur verkar det med hf?

Jag har just fått veta att en annan tjej i min "bf-tråd" är gravid igen (zynk - tonfisken du vet!! ) på naturlig väg. Känns så kul och jag är så glad för henne...

...men fy och usch, jag kan inte förstå att folk vill ha fler barn Har stått å vyssjat, nynnat, ja, allt man kan göra...Cornelia i nästan en timme, och har lite lät kramp i armarna - och nu sover hon - har vi tur i tre timmar

Trött och lite grinig? Jag???

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis
    MaLu: Jag håller med Proppens ang babyskydd. Britax-nånting heter vårt och är jättebra. Det funkar i typ alla bilar och är utan bas. Vi köpte vårt på Babyproffsen där man får tillbaka halva summan om man lämnar tillbaka stolen inom 9 månader, det blir ungefär som Mallas hyra

Malla: Hoppas du får sova längre än så!

Maxie: Oj då, han är lite kräsen idag lille V. Menva duktig du har varit som lagat så mycket mat! Idag stirrade Adam på mig och min man när jag åt. Kanske, kanske börjar han bli intresserad.

Tränningen på SATS idag gick inte så bra. Trots att Adam sovit 3 timmar innan så blev han trött och stressad och grät flera gånger. Efter 20 minuter gick jag och så fort jag la Adam i vagnen så somnade han. Sen har han sovit 3 timmar till i eftermiddag och jag har pysslat här hemma med hans fotoalbum. Jag tror vi väntar med att gå dit igen på ett tag...

Ikväll var vi iväg på födelsedagsfika hos en kompis och Adam somnade när vi åkte dit men vaknade där vid 19 och fick komma upp och träffa alla. Nu har han svårt att komma till ro och somna Det kanske är bäst att stanna hemma på kvällarna ett tag till...

Imorgon blir det promenad med min syster på förmiddagen och lunch med kompis och så jobbar min man hemma så jag får se honom lite mer och han får va lite mer med Adam
  • jamis

Skrev jag "lunch med en kompis"? Jag menar ju lunch med MaLu imorgon

• Kerpet1

Gokväll!

Har varit och snusat på en knappt dygnsgammal bebis!!! Och då blir jag faktiskt sugen!!!! Jag som tyckte de tre första månaderna var pest (får man skriva det?) skulle nu mer än gärna ha ett litet knytte... och va stor Petter var i jämnförelse... kan inte fatta att han varit så liten, nja, det var han ju knappast heller, men nästan... Jättesöt var han iaf, lilla Tage!

Nu ska jag sova och hoppas att Petter vill sova i natt, han har varit lite bökig de senaste två nätterna och jag har kapitulerat mot vällingflaskan... vi får se hur det går i natt...

God natt på er!

• Kerpet1

Halloj igen!

Jag har fått mail från Apelsinerna!

de kommer nästa tisdag den 29! de flesta kunde väll då?

Jag har sagt från 12 och om det är nån som har bråttom eller blir sen så är det ju ingen fara... de fotar 4-6 familjer per timme och vi ska va minst 12... vi får väll trängas med fika i köket... alla behöver ju inte komma samtidigt, ska vi göra nån boknings/turlista? (de skulle skicka en mall till mig...) så vet man lite bättre...

Vilka var det som ville då?
    Zynk
    fisk
    mirren
    jam
    Joyce
    Malu
    Malla
    Pess
    har tappat minnet, ska kolla tebax...

• zynk
    Kväll!

Maxie Släta godkända puréer kunde jag inte heller göra. Ärtor var ok - men hu va meckigt att "slia" bort skalen. En svägerska blandade banan i all mat till sin dotter med god effekt.

Proppen Grattis till bra UL! -2% är ju suveränt.

MaLu Jag rekommenderar verkligen babyskydd med bas! Acta graco finns här att låna om du vill . Kan användas utan bas (fast när vi använder annan bil flyttar jag över basen för den är lättare att sätta fast än själva stolen).

Malla Jobbigt med besvärlig nattning! Snart får M ta över! De sägs ju att sen kommer perioder när det bara är pappa som gäller . Kul med tonfisken . Här har mensen inte kommit än - men DET har vi lagt på hyllan så gravid lär jag inte bli på naturlig väg... men förhoppningsvis på onaturlig väg nån gång. (Har vi onaturliga alien- barn?).

Jam Hoppas Adam inte har kvällsparty hela natten! Det kan ju vara lite gnälligt på kvällarna men jag tyckte ändå det blev mycket bättre vid ca 4 månader. Klart ni måste träffa folk på kvällen .

Kerpan Man får skriva pest ! Förstår att du blir sugen ändå. Undrar vad som gäller med frysisarna förresten - kanske ska lägga dem på tiningFundersam .
    En liten Tage va kul! Jag känner en liten 7 veckors Tage .

I morgon åker jag till Värmland . Första tågresan själv med Alva! Å hur ska det gå med all packning och vagn och... äsch det löser sig ju. Kerpet - P var väl inte gammal när du åkte första gången?
    Jag tittar nog in här innan jag åker - annars får ni ta hand om er alla goa tjejer .

Kram!!!
  • Kerpet1

Petter var nog tre veckor när vi åkte tåget till värmland första gången, gick hur bra som helst!!! fast är man ensam som jag så är det bra att få hjälp på och av... Mr P följde mig och pappa hämtae...

Vad ska du göra i Karlstad?

Du kommer på tisdag va?

kram

• MallaMojs

Åhh vad roligt med fotografering Hur funkar det då? Gör de en serie per barn, som kostar 200:- och sen beställer man förstoringar? Jag hoppas att M tar ledigt så vi kan ta bilen...och då är vi ju flexibla vad det gäller tiden...

Har haft en bläää-natt, eller tja, legat med Cornelia i gästsängen (som är som en hängmatta) och har ont i höften idag... Hon tyckte det var morgon strax efter kl.5 Kaffe??

• MallaMojs

...frukost och kaffe intaget och känner mig liiite mindre grinig Men nu tar kidsen över den uppgiften så Cornelia skriker som en gris när hon blir grinig/arg/sur...ja, allt... *suck*

Såg just att min mamma är ledig på tisdag, visst är det ok om hon följer med som assistent?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7