• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-04-21 22:23:47 följande:
    Halloj!Det blev en liten kille, eller ja, liten kanske han inte var... 4200 och 53 lång... det blev körsbärsgolven och en förlossning på 4,5 timmar, utan bedövning sa hon, för att i nästa säga att hon testade Västerviks-metoden... Vaddå? är inte det en bedövning, eller? Och Pess, Mr P påpekar oxå alltid det där om att det faktiskt är plast, ha ha ha!!!!Hon var iaf mycket nöjd med dina kollegor...
    Ohhhh, hälsa och gratta....och så perfekt med en kille när hon har en tjej sedan tidigare
  • Kerpet1

Ja, eller hur? en del föds med matjord i fickorna... Blir gravid så fort hon ser ett par herrkalsonger och sen dessutom få föda på BB-stockholm trots överburenhet och kommer igång av sig själv en kvart innan igångsättning... och så lätta värkar och 4 timmars förlossning... Ja, det skulle jag oxå kunna leva med, ha ha ha! inte ett dugg bitter...

• zynk

Grattis Kerpets syrra (som väl också är fl-are ) och Lydia!!!
    Visst är det underbart med våfflor! vi hade massor av järn (i elden ) så proppen gcik hela tiden - men till slut fick vi våra frasiga våfflor!

Joyce Va kämpigt det låter. Och så jobbar du ändå?! STYRKA till dig!

Nu är det dags för sängen   Natti!!!!

• Kerpet1

Då var det väll nått som gick idag då zynk! för här fanns det bara ett järn men säkringen small tre gånger tror jag...

• zynk
    Kerpet1 skrev 2008-04-21 22:32:54 följande:
    Ja, eller hur? en del föds med matjord i fickorna... Blir gravid så fort hon ser ett par herrkalsonger och sen dessutom få föda på BB-stockholm trots överburenhet och kommer igång av sig själv en kvart innan igångsättning... och så lätta värkar och 4 timmars förlossning... Ja, det skulle jag oxå kunna leva med, ha ha ha! inte ett dugg bitter...
    Du är en stark kvinna du Kerpet - minns du inte hur du sa bara ett par veckor (eller dagar?) efter förlossningen att du ville göra om det - både värkarbete och snitt. En riktig fighter!!! Ingen sån där klenis som bara får lite lätta värkar i 4 timmar . (OBS säg inte det här till din syster)

M jobbar så ikväll fastnade jag här - fast INTE pga att vi brukar göra DET som du tror Kerpet.
  • Kerpet1

Jo det tror jag faktiskt!!!!
    Ni är väll allihoppa som kaninerna på gotland här inne... utom jag då...

• Kerpet1

Och du zynk, de där orden värmde!!!!

God natt på dig min vän!

• Ma Lu

Hej hopp! Oja, här är vi som kaninerna på Gotland ALLA utom du, Kerpan Sure...

Vad kul med liten kille! Grattis till syrran och Lydia (Fasen vad jag får gnugga för att få fram ett nick på syrran din... FRöken Fräken?! ) Grattis till moster också och Petter förstås som fått en nästan helt jämnårig kusin!!!

Var det inte Västerviksmetoden som det var sånt spring och tjafs med på Barnmorskorna förra veckan? Hon tjejen som inte pratade svenska?

Här firar vi jämnt idag 30+0 och samtidigt 70 dagar till bf Det ni! Magen firar med att strama i sidan så jag inte pallar ligga ner mer (tror det är dags för avancerade ryggövningar för att styra upp länd- coh bröstrygg och så får jag nog tejpa fast kuddar på var sida om magen tills jag ska sova Börjar bli tungt nu... Det känsn på nåt sätt att bebis börjar vara rätt bamsig för när jag vaknade var det en fot eller nåt som pillrade halvvägs upp i armhålan samtidigt som det rultades runt nere i bäckenet! Skum morgongympa

Joyce: Hoppas E mår bättre snart! Men det låter ju gosigt att han blir tröstad av att "bara" vara nära Helt rätt att ta sovmorgon!

Blir sugen på våfflor och äger inget järn... Jaja, det är smällar man får ta. Men det vore kul med nåt så gott och (o)nyttigt att äta när man ändå är tvungen att äta hela tiden! Hur segt är det inte att vara hungrig precis hela tiden coh sen inte kunna äta mycket på en gång? Dessuotm är det trååååkigt att äta själv. Tråkigt att äta öht. Blä! Men imorn ska jag iaf träffa jam coh Adam och käka lunch med dem. Ni får kanske dela upp dagarna mellan er i tråden och ta lunchpass med mig varje dag så att jag äter ordentligt (så min bebis också blir stor som en heffaklump )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

GRATTIS till Kerpets syster!

MaLu: Du får komma hit på våfflor! Vi har ett dubbelt järn

Kram till Joyce! Tufft att inte få sova och jobba samtidigt! Hoppas oxå E blir bättre snart.

zynk: Mums, va gott det låter!

För mig blev det en 4-timmars promenad med en mammakompis och amning på en stubbe i skogen vid frescati igår Jättehärligt!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7