• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Näe, man får ju verkligen inte se allt... Jag tänkte mest på hur den spanstalande tjejen klöste och nöp sin man Hjälp... Jag brukar se avsnitten i efterhand på nätet, får se om man vågar se det kommande... Intrauterin, vad är det? När bebis dör i magen?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Joyce: Ja, våra bebisar är ju ganska jämngamla Har ni fårskinn? Får vi låna ? Jag har oxå funderat på blöja och kalsong... Kanske ska ner och kolla på några snygga kalsonger A har ju tjockat på sig enormt och väger uppåt 7 kg redan ! Håller med om att det ska vara ickemönstrat.

• Joyce

vi har tyvärr inte heller nåt fårskinn! Jag måste också inventera vad vi har annars kanske jag också måste gå och kolla om vi hittar nåt fint

• MallaMojs

Svårt om det ska vara svartvita bilder också... Hmm... *funderar* Jag vet inte om jag vill ha barnen var för sig eller tillsammans, likadana kläder eller inte...

Joyce - solhattar finns nog överallt typ, IcaMaxi hörde jag om, men jag köpte på Kappahl!

• jamis

Malla: nej, du har ju dubbelt upp att tänka på ! Kan man inte ha några kort tillsammans och resten var för sig. Det är ju kul med både och.

Nu ska jag göra lite mer fotoalbum för Adam bara soooover och soooover

• Mirren

Jag har fårskinn som jag tänker ta med . Alla som vill får låna.

Det där att "jag har inte betalt för det" sades i en passus - av en person som satt med ryggen mot kameran. Jag tyckte det var en konstig attityd - om det beror på bristande rutin tycker jag att man ska säga det. Allt blir mycket bättre om man säger som det är istället för låtsas tycker jag - speciellt inom sjukvården. Vi förlorade säkert ett halvår i vår barnlöshetsutredning för att vår första läkare inte visste vad hon gjorde.

• MallaMojs
    Mirren skrev 2008-04-23 12:03:46 följande:
    Jag har fårskinn som jag tänker ta med . Alla som vill får låna.Det där att "jag har inte betalt för det" sades i en passus - av en person som satt med ryggen mot kameran. Jag tyckte det var en konstig attityd - om det beror på bristande rutin tycker jag att man ska säga det. Allt blir mycket bättre om man säger som det är istället för låtsas tycker jag - speciellt inom sjukvården. Vi förlorade säkert ett halvår i vår barnlöshetsutredning för att vår första läkare inte visste vad hon gjorde.
    Misstänkte nästan att det var hon som sa det, men jag hörde det inte tyvärr... Om jag får gissa lite, så tror jag att hon jobbar på spec-mvc (tror det var hon som tog hand om mig den där natten, innan kidsen kom) och då är det ju inte hennes uppgift ens, eftersom hon inte ens jobbar på förlossningen - eller?...MEN man kan ju uttrycka sig bättre kanske...
  • Mirren

Hej igen!

Nu har jag fått svar och min/vår kompis från fikatråden kommer också gärna. Jag skickade en länk till den här tråden (eftersom vi inte skrivit något om lunchen i den andra) så dyker det plötsligt upp någon ny VISPare ur tomma intet vet ni att hon inte är så ny som det verkar .

• Ma Lu

Hemma igen och färdigäten efter en lång eftermiddag i solen med jam och Adam Faktiskt mest med jam eftersom Adam behagade sova i princip hela tiden!

Ja, Malla, "intrauterin fosterdöd" är när bebis dör i livmodern (=uterus) och är alltså precis det som drabbade mig Ryktet om dagens avsnitt har redan gått i flera dagar inne i "Väntar änglasyskon" och jag har funderat fram och tillbaka flera gånger men vet inte om jag vågar titta. Om jag förstått snacket rätt kommer det att vara ett par som kommer till förlossningen för att få syskon till en ängel så jag "borde" kanske titta - men inte ensam...

Jag funderar också på vad jag ska ha på mig på fotograferingen. Blöja och kalsong kanske? Eller naken på fårskinnsfäll? Det vore en syn för gudar... "Hur lyckades den där valrossen få fatt på och döda ett får?!"

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Jag röstar fortfarande på fårskinnsfäll för MaLu !

Nu är jag oxå hemma och färdigäten efter träff med MaLu, tur till PrisXtra och middag hemma . Och ja, Adam sov typ konstant i eftermiddag Vilket gjorde att jag kände mig som värsta lattemamman! Superhärlig dag!

Mirren: Åh va bra! jag lånar gärna fårskinn! Inte till mig dock

Låter som ett lite jobbiigt avsnitt av Barnmorskorna ikväll... MaLu, hoppas du får någon som tittar med dig. Exempelvis A kanske

Svar på tråden Visparnas tråd # 7