• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Oj, va gott med våfflor zynk!!!! Kanske man skulle göra till lunch, men det är väll typ onyttigt...

• Maxie

Tack för allt stöd. Jodå, visst gick det bra. V var sååå duktig, första sprutan märkte han knappt. Andra sprutan gör tydligen mera ont och då skrek han också men det gick snabbt över. Och han har blivit så stor: 7950 g tung och 67 cm lång. Han växer jättebra säger bvc-tanten. Och det är bara att ge honom all mat han vill ha. Fast blomkål- och potatispuré var visst ingen höjdare, att döma av hur lite han åt av det när vi kom hem. Det kan man ju förstå... Nu ligger han äntligen och sover och jag gjorde det också tills det ringde i telefonen. Snäll människa som sålde Ergon till oss som ringde och ville ge tips på hur vi kan få det att funka bättre.

Mamsen: jag skrattar lite åt din spruträdde man samtidigt som jag tycker synd om honom.

Kerpet: hur går det med syrran?

zynk: våfflor är ju bland det godaste som finns, mums! Hoppas huvudvärken är borta nu.

Pess: det låter som en kul semester!!! Hur länge ska ni vara borta?

Jam: skönt med en god natts sömn. Det kan verkligen gå upp och ner med sömn och amning. Måste erkänna att jag ser fram emot nätter utan amning. Om V då ändå vill ha välling så får hans pappa hjälpa till! Nån rättvisa får det vara här i världen.

Malla: Tycker absolut att ni skulle hjälpas åt, man orkar ju inte göra allt själv och man har faktiskt ett gemensamt ansvar. Ja, ni har ju 2! Stöttekram.

Nähä, om det inte blev nån tupplur för mamma så får hon väl ta en kopp kaffe då. Eller en glass kanske...

• Pess

Fika med mammagruppen i SOOOOLEN idag här Sids pappa bjöd på banan (nej, han är ingen apa) och Lovisa har ett extra gott öga till honom nu

Hur har det gått Kerpet? Någon bebis ännu? Blev det körsbärsgolvet (som är plast egentligen )

Maxie: Vi är borta 2 veckor på semestern....

• Maxie

Pess: 2 veckor, det låter lagom. Här är banan också en favorit - bland så mycket annat...

Dessvärre är vår son lite kinkig ikväll, troligen beroende på sprutorna men kanske också lite gaser efter blomkålen. Jag tror inte jag ska framhärda med blomkål på ett tag.

• FISK78

Gókväll Japp, Mr D är en favis nu va L??? Så mysigt och trevligt i parken idag

Festen i lördags blev superdupermegalyckad Alla var på topphumör och jag dansade som en tok God mat, trevligt sällskap och som sagt var minst sagt alla HELT galna KUL! Efterfest med singstar till närmare 4 på morgonen, då var jag trött!!!

Kan ju meddela att jag vaknade hyffsat pigg kl 9 igår och intog brunch i solen UNDERBART! Visst lite småont i skallen hade jag väl men efter omständigheterna helt okej

Allt hade gått bra med Sid som var stor och bodde hos mormor och morfar hela helgen, DUKTIG!

Spännande med bebbe Kerpan, vad blidde det???

Maxie: Blomkål är ingen hit här hemma heller vill jag lova... Skönt att sprutan gick bra, duktig V!!!

Pess: Så underbar semestern låter!!! SUGEN på fotboll, var ju i Tyskland sist...

Sid har gått som en galning ikväll här hemma Så GULLIGT!

Puss och kram

• zynk

Kväll!

Alvi deckade en halvtimme tidigare idag .

Kerpan va blev det???? Vill också veta! Och sen det där körsbärsgolvet... oj vad det snackades om det ett tag. Och nu igen. Nå blev det körsbär eller linoleum ? Äsch - blev det pojke eller flicka?

Maxie Tack, huvet mår prima nu. Skönt att ha sprutorna avklarade! Så ni kämpar vidare med potatis o blomkål... Good luck ! Nä det är klart man ska göra det som rekommenderas men oj va mycket "måsten" det finns när det gäller mat. Det trodde jag aldrig. Till andra skulle jag ge rådet att gå mer på känsla och på vad barnet verkar gilla men själv har jag grubblat en massa och fått ågren när A inte äter som hon "borde". Nu går jag mer på känn. Sista tiden vill A mest ha det vi äter och helst äta med gaffel . Kanske blir lite mycket salt men jag har aldrig hört nån som dött av det .

Pess/Fisk va skönt med parkdejt! Å Siddan gåååår . Va roligt - vill se ju!

Här blev det några våfflor och en härlig dag i solen . Alva vill bara upp upp upp och stå och helst klättra upp i soffan (fast hon inte kan) eller på mig. Inte en lugn stund. I morse vaknade vi av att hon satte sig upp vinkade och klappade sen händerna och skrattade högt !

• MallaMojs

Hmm, jag skrev ett inlägg som inte kom med

...skrev bland annat att det är sött med gående Sid och att det är mysigt att vakna av vinkade/klappande unge Izabella sätter sig dock upp i sömnen, mitt i natten typ, så då måste man vara med - men någon gång ska väl vara den första att trilla ur sängen

Annars så har Cornelia lyckats banga in huvudet i ett bordsben och fått sitt första blåmärke, mitt i pannan... Det kan man retuschera bort va?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

hej
    har varit lite frånvarande ett tag Erik har haft lite feber några dagar. Lite gnällig på dagarna men inte så farligt. Dock väldigt tät i näsas vilket gjort att han spottar ut nappen i tid och otid vilket resulterar i att han vaknar hela tiden på natten. Så jag känner mig rätt så trött nu efter några nätter med upphuggen sömn. Många uppvak med gallskrik som dock tystnar så fort han får lägga huvudet mot bröstet. Vill inte amma utan bara ligga nära. Har jobbat idag men tog sovmorgon till kl 11 - väldigt skönt och välbehövligt. Men jag känner mig fortfarande lite som en zombie... så ni får ursäkta den dåliga responsen idag. Återkommer kanske piggare imorgon

• Kerpet1

Halloj!

Det blev en liten kille, eller ja, liten kanske han inte var... 4200 och 53 lång... det blev körsbärsgolven och en förlossning på 4,5 timmar, utan bedövning sa hon, för att i nästa säga att hon testade Västerviks-metoden... Vaddå? är inte det en bedövning, eller?

Och Pess, Mr P påpekar oxå alltid det där om att det faktiskt är plast, ha ha ha!!!!
    Hon var iaf mycket nöjd med dina kollegor...

• Kerpet1

zynk! Det blev våfflor här oxå, mycket gott och onyttigt!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7