• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

JAA! Va kul med fotografering på tisdag!
    Kerpet: vet du om de har med fårskinn att sitta/ligga på? Va spännande det ska bli! Brukar de fota bebisar nakna eller med kläder?

zynk: tågresan går nog bra! Folk brukar vara så hjälpsamma. Hoppas A tycker det är kul!

• Maxie

Kerpet: jo, visst borde V fotograferas men vi kan tyvärr inte på tisdag. Det får bli en annan gång. Tack för att du frågade i alla fall. Kul med Tage!

• Mirren

Hej - roligt med fotografering. Jag och C hänger förstås på, luncha hos oss här i Mälarhöjden kan vi ju göra en annan gång.

Jag har berättat för Malin (från fikatråden) också, men inte fått något svar ännu. Ska bli jätteroligt att träffas!

Måste bara fråga en sak som legat och grott sedan förra avsnittet "Barnmorskorna". Tycker ni inte att det är överhemskt att någon kan neka att lägga en bedövning på en svårt smärtpåverkad patient för att man "kan men inte vill" respektive "kan men inte har betalt för". Jag tackade Gud för att jag födde på BB Stockholm när jag såg det programmet (även om bedövning inte var aktuellt för mig). Dessutom har jag drömt mardrömmar efter att jag såg det programmet .

• Ma Lu

Usch Mirren, jag får rysningar av att tänka på det avsnittet Kan ju säga att just de där kommentarerna du nämner har skapat debatt i många trådar!!! Det var väl kanske för att det var en "ovanlig" form av bedövning det var frågan om, men ändå... Mina rysningar orsakas dock av bilderna på stackaren vars moderkaka inte ville lossna så hon fick akupunkturnålar i lilltårna!!! Det hade jag under min förlossning för att sätta fart och trots att jag hade Mirren-fart på öppningsskedet så är det nålarna i lilltårna som jag minns som det läskigaste Jag vill gärna ha aku igen men INGEN rör mina lilltår! Det droppade blod ner i pölar på golvet

Oj, foto redan på tisdag!!! Och jag som hade tänkt göra detta i smyg för maken som överraskning Vi får väl se hur det går... Han är ju ledig och kommer kansek bli lite putt om jag drar men det får han stå ut med eller också följa med Jag kan dock sikta på att komma till kl.13 så att jag inte hindrar hela eldsvådan Blir det bra? Fast om någon tar bil från den här delen av världen hänger jag gärna på! Jag har ju faktiskt trots allt nästan en vuxens tålamod och kan vänta

Förresten jam så stod det på apelsinernas hemsida att man iaf till ateljén skulle ha med eget fårskinn om man ville fota utan kläder

Tack snälla zynk för erbjudandet om att låna babyskydd Men jag vet itne om jag vågar låna en sån grej iom risken att vi lyckas törna till det så krocksäkerheten minskar Jättekul att höra vad ni har för märken! Vi är inne i en process

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Kul med tåg förresten zynk! Tåg måste nog vara det smidigaste sättet att resa med bebis om man bara får lite hjälp med väskorna

Och en liten Tage!!! Jättegulligt namn ju! Måste berätta för maken - han kommer gå i kvav (Han tillhör en lite annan generation än vi andra och får krupp av de fina gamla namnen Vår grannes son heter t.ex. Hjalmar och det dröjde ett tag innan han pallade med det )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Cornelia testar sin solhatt
    Cornelia testar solhatten!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Ok Malu, du har läst på lite mer än jag Då får jag väl fråga om det är någon här som tänker ta med ett fårskinn på tisdag? Vi har nämligen inget... men jag inte om jag vill fota utan kläder heller... hmm... får fundera lite på det.

• MallaMojs

Nu har jag sett senaste avsnittet av Barnmorskorna, blev så nyfiken Men jag fattar inte när de sa att "de kan men inte vill" eller "inte har betalt för det"?? Jag kände att för det första så var inte patienten ens med i beslutandet av smärtlindring och för det andra så kändes det som att läkaren inte vågade riktigt (jag skulle inte vilja ha någon rotandes där med nål å grejer, som inte vet vad denna håller på med ).

Det var iaf roligt för jag kände igen flera personer (Marius var det förste läkaren vi träffade när vi var gravid med Marcus t.ex.) men så var vi ju mest aktiva nattetid

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

PCB (Västerviksbedövning) är det inte så många som kan (har utbildning) lägga och den är så pass ovanlig att det är få med rutin. Dessutom finns en ovanlig, men väldigt obehaglig komplikation som är en rejäl bradykardi i samband med bedövningen. Förhållandena måste vara tämlgien perfekta för att man ska "våga" lägga denna bedövning.

Läkaren som tillfrågades om att lägga PCB föreslog ju spinal istället, det framgick aldrig varför den aldrig gavs. När man ser ett program så får man ju inte alla synvinklar...Det får man nog tänka på.

Läste att det ikväll ska handla om intrauterin fosterdöd. Är man känslig (eller gravid) kanske man ska undvika programmet...

• Joyce

Kul med fotografering! Vi kommer såklart. Har också funderat på kläder osv. Att vara naken (eller kanske med blöja+kalsong) tycker jag är fint. Annars ska man nog ha enfärgade kläder så att nåt mönster inte tar över.

MM: Solhatt, var köper man såna? Är det nåt mer man bör inhandla innan vi åker till Italien? parasoll till vagnen - ska man ha det?

jam: jobbigt att A blev stressad

zynk: Lycka till med tågresan, det kommer säkert att gå super!

Kerpet: Grattis till mostern! Fint namn!

malu: Vi har en britax (utan bas) som vi tycker är jättebra. Det är dock några år tror jag och finns säkert i nyare bätre varianter.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7