• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • FISK78

GRATTIS till Kerpans syrra Åh vad roligt med en liten kille!!! Jaha, körsbärsgolv... Vissa har det bra! Jag kommer aldrig att få föda där... BUHU! Det var ju det jag ville helst av allt men men vad är väl en bal på slottet...

Gott med våfflor!

Idag blir det träning och sen träff i solen med mammagänget! Så härligt när solen gassar på!!!

Kramar

• jamis

Fast jag måste säga att de nyrenoverade lokalerna på DS var super för att inte prata om personalen vi mötte där Så jag funderar på att tacka nej till körsbärsgolv nästa gång !

• FISK78

Jam: Härligt! SÖS var oxå bra, helt klart! Men hade lixom ställt in mig på BB Stockholm... Men det blir SÖS nästa gång oxå eftersom det blir snitt för min del pga för trångt bäcken.

Snabb fråga... Nu ska vi äntligen iväg och köpa bilstol Vi funderar på dessa, vilken tror ni är bäst??? Positivt och negativt mottages tacksamt (förlåt tjatet men behöver råd).

Britax Highway?

Acta Graco Duoflex XTP?

Brio Zento?

Pleeeze hjälp mig!!!

• zynk

Flikar in innan kaffekopp nr 2:

Brio zento har vi - den sitter bra o A sitter bra i den men när hon somnar nickar huvudet fram. Vi lyckas inte få stolen mer bakåtlutad tyvärr.

• Ma Lu

Jag har också bara gott att säga om SöS och det är dit vi ska igen Visst har jag lite ångest inför att gå in där igen menmen... Hoppas såååå på att kunna få åtm delvis samma personal - särskitl bm som var med när Elma kom!

Jag tar cokså emot alla bra tips på babyskydd Vi har börjat kolla så smått för det är ju egneltigen mer akut än vagn! För oss vore det nog smidigt med någon som funkar också utan bas så amn kan åka andra bilar (t.ex. när vi ska åka till Spanien ).

Vilken härlig prommis ni verkar ha haft igår jam

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • FISK78

MaLu: Japp, sös är bra Vi är supernöjda med vår Acta Graco babyskydd med bas. Bara att klicka dit... Går att använda utan bas oxå! SUPER!

Tack zynk... Funderar funderar...

• MallaMojs

Vi hyrde babyskydd från Babyland - perfekt och billigt (400:- för ett halvår) och nu har vi hmm...kommer inte ens ihåg vad den heter, bäst-i-test-stolen, BeSafe men där tippar huvudet fram ibland också...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Suck. Har ägnat förmiddagen åt purélagning: morots-, palsternacks- och potatis-, samt majs- och potatispuré. Inga direkta konstigheter och V har ätit fabriksgjorda sådana med hyfsad förtjusning. Men vid provsmakning idag - icke! Han fick lite på läpparna och knep sen ihop munnen allt vad han kunde. Fabriksgjord fruktpuré däremot gick hem som vanligt. Suck igen. Jag måste vara riktigt usel på matlagning som inte ens kan göra puré åt min son... Men han har stor empati för när jag låtsades gråta så började han gråta också. Ska jag aldrig göra om. Ursäkta egoinlägget.

Kerpet: kul med systersonen. Grattis moster! Och kusin.

Finns det nån barnstol där huvudet inte tippar fram, nån som är riktigt bra? Vi ska väl snart skaffa en också...

• Ma Lu

Hihi, Maxie Det är till att vara en kräsen liten herreman Du får helt enkelt vänta tills han blir så stor att han fått lära sig att man äter med god min för annars blir mamma ledsen

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hejsan!!

Idag har jag varit och kikat på Pricken. Eftersom jag kollas extra för ev hf så gjorde man idag ett tillväxt UL. Allt var bra med den lill* som växer som den ska, avvek med -2%... Så nu återstår koller på blodtryck och urinen, hoppas dock det inte blir så länge till för det känns lite stressande att jaga in dit två gånger i veckan om allt är bra... Men vi får se hur det ser ut framöver om man kan glesa ut på sikt! Firade det fina Ulet med att shoppa lite kläder... Både till mamma och bebis!! Till bebis blev det tre boddisar (en med korta ben) med fem myror motiv och till mamma ett fint Linne/klänning och ett par byxor/shorts allt från Lindex!!

MaLu Det babyskyddet vi köpt är utan bas. Verkar bra, vi har ju inte använt det än men har köpt det av våra vänner som var supernöjda med det. Men vad heter det då??? Oj oj långt till sovrummet där det står... Britax Röhmer baby safe heter det. Jag tror dom finns på babyland, vet iallafall att babyproffsen har för det såg jag när jag var i Örebro. Tror dom kostar runt 1000-1500 kr. Tycker iallafall att det verkar lätt att använda och ta i och ur bilen, samt som du säger lättare om man åker med någon annan!

Här blev jag hungrig, trots middag, när ni pratar våfflor!! Vore ju så gott med det... Men jag kan inte äta en middag till... Även om jag ju precis som MaLu känner mig ständigt hungrig men när jag äter så blir det fullt omgående!!!

Nu ska jag duscha och sen kolla in Sjukhuset tänkte jag...

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7