• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Oj vilken aktivitet! Det blev grön ögonskugga på Alva! Hon kämpar nu med att streta emot och vägra äta . Hon vill tydligen vara på resande fot för att äta bra...

• Kerpet1

Det finns en bedårande liten Marrimekkoklänning med solhat och tillhörande underbyxor i strl 74-80... Nästan så att jag skulle kunna "transa" Petter i det där...

Japp, den svart/vita långa klänningen! Vilken tur att jag var på HM igår, hade ingen anning om att de släpptes igår...

Kul att ni kommer fisken!!!

Nej, nu borde vi oxå stayla oss... (vad blev det för ord?)

• Kerpet1

Grönt är skönt!!!

zynk skrev 2008-04-11 11:16:19 följande:
    Oj vilken aktivitet! Det blev grön ögonskugga på Alva! Hon kämpar nu med att streta emot och vägra äta. Hon vill tydligen vara på resande fot för att äta bra...
  • Mirren

Vänner! Kul att se sådan aktivitet. Själv känner jag mig krasslig och har nog feber. (Som om värmevallningarna pga amningen inte vore nog!)

Återkommer med karta till Klädbytardagen imorgon. Har försökt att fixa en jättelänge, men ger upp och väntar på maken som är mer teknisk (och har bättre lokalsinne). I vilket fall så är klädbytardagen på söndag mellan 11 och 14 i Bofinkens lekplats som ligger i korsningen mellan Hägerstensvägen och Storsvängen här i Mälarhöjden. Kan väl ta max fem minuter från Mälarhöjdens tunnelbanestation (något lite längre tid från Axelsbergs tunnelbanestation).

• MallaMojs

Vi drar till gammelmormor imorrn så det blir ingen klädbytardag för oss...kanske bäst för vår krashade ekonomi

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Mirren

Här kommer kartan, klarade det alldeles själv .

www.hitta.se/SearchCombi.aspx&var=Naumannsv%e4gen+32

Är lite avis på Kerstis fina klänning - och att ni sitter och fikar och har det trevligt nu. Har träffat två grannar som var spekulanter på våra vattkoppor! (Rätt bisart eller?)

• Ma Lu

Hej och tack för idag Måste säga att det där med att hissa bebis som börjar få tråkigt är enormt bra träning för min bröstrygg Min bm visade hur jag skulle ligga på rygg med benen lite böjda och föra armarna raka fram och tillbaka upp över huvet och ner, men det är väldigt mycket mer effekt om man gör samma rörelse (typ) sittande med bebis

Hehe... det där med Marimekko var ju lättare sagt än gjort Hoppade först av fyran vid skanstull och där fanns det lite kvar men inget riktigt kul (t.ex. Kerpans fina klänning bara i 34!) så jag åkte till globen där jag skulle möta maken. Där var det i stort sett länsat!!! JAg hittade dock en väska som jag spanat på hängande på fel ställe så den grabbade jag och gick mot kassan lite putt över att jag inte fick linnet jag tittat på. Då! Tjejen framför mig i kön halar upp en kasse och vill lämna tillbaka en hel radda plagg och bland dem "mitt" linne... Jag står en liten stund och funderar på hur hysteriskt desperat jag ska våga ge intryck av att vara men kollar på tjejen och ser att hon ser ut att vara i samma storlek som jag(utan mage ). Så jag frågar helt enkelt vilken storlek linnet är i och eftersom det var i min förmodade storlek så lade jag beslag på det och nu sitter vi här - mitt linne och jag Ska nog göra en lite runda inne på hemsidan också!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Hejsan!

Hoppas ni haft en trevlig fika! Själv har jag klappat på söta lammisar idag!! Tänk vad söta dom är när dom är sådär små. Dom var födda 30/3 och 1/4, så dom var inte så gamla! Innan detta var jag på vattengympa, så jag är ganska trött i kroppen. Men det är spännande att man kan röra sig så mycket mer i vattnet än på land. Dessutom känner jag mig bättre nu när jag jobbar bara halvtid!

Ser att ni disskuterar Marimekko... Min man får eksem bara jag nämner det!! Han är svårt allergisk mot detta!! Men men, sen är han ju man och vad kan dom om mode???

Blev lite ego inlägg...

Hoppas alla får en härlig helg. Själv ska jag på 45.årkalas hos min svåger imorgon sen ska jag göra ingenting på söndag!! Jo, städa måste jag för nu har vi inte bara hundar som husdjur utan även dammelefanter!!!!!

Äntligen!! BF080706
  • jamis

Bra jobbat MaLu ! Kul att du hittade något fint!

ProPPens: låter som en skön dag!

Tack alla trevliga tjejer för fikat/lunchen idag! Nästa gång får vi sitta utomhus, men trevligt var det iaf

Adam var dock hysteriskt trött när vi kom hem, gnällde och hade sig men somnade vid 19 och ligger nu och sover själv. Min man är för trött för annat än TV och han som brukar "klaga" på mig... så jag har gjort lite fler tackkort och skickat ut inbjudan till barnvälsignelse.

Hoppas ni har en skön kväll!

• Joyce

Tack för idag!

Filmtips: Things we lost in the fire. Mycket mycket bra enligt mig. Drama.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7