• jamis

Visparnas tråd # 7

God morgon!

Fler som samsovit inatt ser jag.
    Joyce: Hoppas DU oxå kunde sova lite inatt! Hoppas E mår bättre idag!

Mirren: Va kul! Då bokar jag in den 29:e hos dig

Zynk: Va härligt att du haft det så bra! och skönt att se att M klarade av A på egen hand. jag är lite som du där, har svårt att tro att det ska gå med nån annan än mamma... lite är det nog så att man vill vara den enda som duger, fast egentligen inte. Det blir ju bara jobbigt i längden då.

Malla: Klart du ska komma oxå! På både foto och till Mirren! jag har ju inte pratat med dig än! Sett dig har jag ju

Inatt var jag tvungen att stoppa in bröstet i Adams mun för att han skulle tömma det, 12 timmar är faktiskt i längsta laget Sen gick det så pass att det andra blev superspännt oxå... Han sov bra med andra ord Fast nu på morgonen hade han svårt att somna, ville inte ta bröstet och grät och klagade en stund. Sen tog vi på honom mössan och la ner honom i vagnen och då kom han till ro... knepig unge

• jamis
    Mirren: Han sov inte 12 timmar Det vara bara bröstet som inte tömts på 12 timmar, men han sov iaf 8 innan han vaknade och det är rekord!

Låter lite jobbigt med C som bara vill sova PÅ mamma... hoppas det går över. Förstår om det är svårt att få jobb och bebis att samsas. Jag tycker du är duktig!

MaLu: Åh va härligt att maken fixat så! Och vad du har varit duktig och handlat för hela veckan! Det gör vi aldrig Fast vi brukar handla för två dagar och sen så räcker det i en vecka bara för att vi inte orkar laga mat varje dag

Joyce: Hur har det gått idag? Hoppas E mår bättre nu!
  • jamis

Ja, Adam gick bara på mösstrocket en gång... vi får se hur fortsättningen fungerar. Snart är det nattning iaf.

• jamis

Men Maxie, hoppas det vänder så V njuter av Ergon lika mycket som du! Annars kan jag gärna köpa

Vi har vart ute i flera timmar idag i solen, sååå skönt

• jamis

Va spännande med bebis, Kerpet Hoppas ni får en bra dag trots dagen efter dagen efter När tror du att du får svar från apelsinerna? Skulle va bra att få veta så snart som möjligt...

Min Adam har ändrat sömnvanor igen! Nu vill han inte somna med amning på kvällen, utan gungas lite i hårdliften, sen kan han somna när den står still Igår somnade han kl 19 och sov till 03, åt sedan igen vid 06. Så skönt!

Nu ska jag dricka te och äta macka

• jamis

Kom på att jag kan ju fika med er

zynk: jag tror att det där med trötthet är relativt. Man minns ju inte hur trött man var för några månader sen men däremot hur trött man är NU! Jag kan ibland känna likadant... när jag var på BB var jag förlamande trött och tänkte att inget kan vara värre än det här Men efter vissa nätter nu så känner jag mig ju så trött att jag undrar om jag nånsin sovit... Om du fattar !
    Härligt att ni hade en så bra dag igår!

Pess: Åh, utomlands ! Härligt! Vart ska ni? Skönt att det funkar så bra att ta sprutor för er del!

Maxie: Usch, stor kram! Det är jobbigt att vara stark för sin son när man är trött och sliten efter en jobbig natt. Och jobbigt att inte din man kunde vara med på vaccinationen! Jag tycker oxå att det är fruktansvärt att se hur ont det gör.

Malla: Va jobbigt att du oxå haft en tuff natt, men framför allt att du tar "allt" ansvar för att se sköta barnen och hemmet även när M är hemma Jag tog till mig Joyce tips och sa att min man får byta alla blöjor när han är hemma för jag ammar... nu ammar ju inte du men ni kanske kan göra en fördelning av sysslor på nåt sätt?

• jamis

Oj Pess ! Vilken semester! Det låter härligt! Hoppas det funkar för lilla L oxå. Min man hade iaf storgillat den resan!

• jamis

Ja, vi har ju ingen bil så jag tycker det är lite ovant. Sen kan man ju inte amma i bil, men på tåg, så vi gillar tåg ! Fast nu ammar Adam väldigt sällan mot förut så det kanske inte är ett så stort bekymmer längre.
    Skönt att L är van, då är det ju lättare!

Jag ser fram emot sommaren. Min man ska vara ledig med mig i 7 veckor! Hur härligt som helst!

• jamis

GRATTIS till Kerpets syster!

MaLu: Du får komma hit på våfflor! Vi har ett dubbelt järn

Kram till Joyce! Tufft att inte få sova och jobba samtidigt! Hoppas oxå E blir bättre snart.

zynk: Mums, va gott det låter!

För mig blev det en 4-timmars promenad med en mammakompis och amning på en stubbe i skogen vid frescati igår Jättehärligt!

• jamis

Fast jag måste säga att de nyrenoverade lokalerna på DS var super för att inte prata om personalen vi mötte där Så jag funderar på att tacka nej till körsbärsgolv nästa gång !

Svar på tråden Visparnas tråd # 7