• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Love4cats

Hejsan allihopa!

Nu har jag vilat ut hela dagen igår och umgåtts med familjen och packat upp väskorna.
    Det blev inte så mycket shopping ändå, bara lite tröjor, en Celine-skiva och presenter åt våra föräldrar. Om några timmar ska vi in till stan och köpa blommor som tack åt svärföräldrarna för att de vart "barnvakt" under vår weekend.
    Vi har vilat, ätit gott varje dag, shoppat och promenerat runt söder.
    Vid Globen åt vi skagen till förrätt och sen grillat till varmrätt och tog oss ett vinglas och en öl. Sen hittade jag en Celinetröja och ett program med info om hennes crew, turneén och en massa bilder. Vi såg bara några låtar med Calaisa, de var helt ok...
    Men den riktiga stämningshöjaren var när Celine kom ner på scenen .
    Vilket suveränt framträdande. Jag var helt fuktig i ögonvrårna när hon sjöng flera mysiga ballader för att sen svänga till en hyllning för Freddie Mercury och andra svängiga låtar bla
    "We will rock you" Efter konserten hade jag knappt någon röst och sen märkte jag att jag hade ett litet skavsår av förlovningsringen . Det gick hett till.
    Vädret under helgen har ju varit helt otroligt. På Nationaldagen var det vid 30 grader och sen på söndagen när vi gick inne i centrum hörde jag att det var hela 32 grader i skuggan, så det blev inte direkt att vi sprang i så många affärer då vi inte riktigt kände för att prova kläder i hettan.

Roligt att vara tillbaka här också så jag får se hur det går för er. Jag kikade in från hotellet ett par korta ggr men hade inte ro att sitta.

JAG HÅLLER TUMMARNA PIM så de vitnar! ! ! Det är så kul att höra hur bra resultat ni fick nu. *hoppas, hoppas*.

Nu ska jag gå och plocka iordning lite mer här men vi hörs.

*Allt har sin tid *

• Love4cats

Good moooorning 2 U all

Svischar förbi med morgonkaffet i handen...
    Nu ska jag förbereda mig för en dag på stan med shoppning och träff med karln.

Ses!

• Pimpinellan

Hej catlover! (och ni andra )
    Vi packar och flyttar grejer och ikväll ska vi träffa förra husägarna för att gå igenom det sista som nycklar,hur allt funkar och trädgård och annat.

ha det!

• Pirog

Hejsan!

härligt att se glada gubbar:) idag tar min bror studenten och imorgon är det bästa vännernas bröllop, men glider förbi och säger hej.

hur går det pimpis?

• Pimpinellan

Eftersom jag fått veta att mitt TSH inte sjunkit ett dugg så har det lilla,yttepyttehoppet jag hade farit sin kos. Är så missmodig så det finns inga ord. Vill bara att sommaren ska gå så vi kan börja om igen...

• Love4cats

Hejsan!

Hur är det med alla?
    Åh Pim... Tråkigt att höra värdet...Hoppas så ! ! !

Har haft en liten svacka i humöret a la anklaga mig själv för att vi väntat,
    så till den grad att jag kallat mig själv för en karl i kvinnokläder Fundersam...
    Väntan nu inför behandlingen börjar bli väl påfrestande. Ska ringa igen till kk imorgon för att höra så remissen verkligen *äntligen* kanske gått iväg.
    Avskyr att läsa om att flera är i samma sits med besök inom tre månader för att hålla vårdgarantin och sen är det besök efter besök, kollande, duttande, förhoppningar om att remissen gått iväg, nä men hoppsan, nu är det sommar.
    Till slut växer hornen i pannan så man skäller som en pms-galning .
    Så långt har det inte gått än...Ska ju testa Pergo snart *peppar, peppar*, om inget brustit i planeringen.

Skönt är det att vara ledig åtminstone. Idag hade vi åska runt om oss men den kom inte hit, inte heller regnet så det är väldigt varmt och torrt ute just nu.
    Nu mot kvällen har det blivit svalare så försöker motivera mig till att städa klart,
    men soffan och filmer lockar mer snart efter datorpausen .
    Imorgon ska vi ut och åka bil och se vart vi hamnar.

Ha det bra alla. Kram

• Pimpinellan

cats: ja,ibland känns hela denna cirkus på vägen till ett barn som en enda lång väntan. Väntan på bim medans man gladeligen försöker hemma,väntan på utreding,väntan på svar,väntan på det ena med det tredje,väntan på behandling,väntan på resultat av det och sen som i mitt fall väntan på ruvarresultat. Ingen rolig väntan alls!
    Maken sa igår att du måste vara gravid såna humörsvängningar som du har! (han påstår också att brösten är svullna,jag vet inte jag...) men jag skyller allt på vaggisarna. Skulle jag vara gravid med mina odds? Låter helt absurt!
    Tycker du ska äta din pergo oct ta sommaren med ro så gott det går och sen ta nya tag med allt till hösten cats. Ingen ide´att anklaga sig själv att ha väntat för länge. Och vadå-för länge? Du HINNER få barn -i någon form,ganska snart,det bara vet jag!
    Vi flyttar om drygt en vecka och det är tur jag har alla de bestyren så jag inte deppar ihop fullständigt här hemma. Vet inte ens om jag törs testa på lördag...

Pirogen: snart bor vi närmare varann! Det är fullt möjligt vi kommer åka "din" väg till storstan ibland,för vi bor nog mittemellan vägarna. Hur mår lilla Ella då? Växer och frodas och charmar alla kan jag tänka!

Loyden: inreder för fullt? Hoppas du kan ta tag i du vet vad när det lugnat ner sig lite! Vi finns här och peppar dig!

Kram!

• Love4cats

Tack Pim

Det värmer så att vi stöttar och lyfter upp varandra när det är svårt...
    Jag försöker alltid att tänka att det känns värre då och då för stunden,
    sen tänds nytt hopp igen. Det gäller att rida ut vågorna.

Jag ska göra som du säger, lugna ner mig lite till och knapra mina tabletter och hoppas på det bästa . Vi ska ringa kommunen och be att få skjuta upp hemutredningen
    för att helt fokusera på behandlingarna ett tag. Vi får ju iaf kötid under tiden och några månader hit eller dit i adoptionssvängen gör varken till eller från.
    I våras tappade jag mer hopp om behandlingar men nu måste vi genomgå de först innan vi går vidare, om vi behöver gå vidare *Tänk positivt, tänk positivt*.

Åh, tänk om din man har rätt? Jag tänker på er varje dag och hoppas.

Hoppas att ni, Pirog, börjar kunna pusta ut snart och lilla Ella mår bra.

Och Loyden, saknar dig, men förstår att det är full rull med annat.

Nu ska jag åka iväg. Kramar till er alla!

• Love4cats

Det här med väntandet...usch, jag lyssnar för mycket på andra, som gnäller över väntandet. Ingen av oss väntar ju för att det är speciellt roligt...

KRAM!

• Pimpinellan

Man HAR rätt att gnälla ibland,men ibland måste man tillfälligt lägga ner också. Inte lägga ner helt -förstå mig rätt,men ta en sak i taget och inte spinna på alla håll samtidigt. Lite av mitt motto här i livet- en sak i taget så blir allt gjort till slut,vad det än gäller.

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2