• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Pimpinellan

Tack pirogen! Jo,det är klart oron hör till-speciellt när man inte blivit gravid bara "så där"! Är svullen på kvällen så då går det inte hålla in magen längre,men det är ju bara tarmarna som spökar. Och detta kissande på nätterna-går det nånsinn över eller blir det bara värre?
    Imorron åker vi hem till mamma-är inte uppe förrän på måndag. Hoppas jag kan hålla god min då-var lite svårt idag när jag inte åt lax eller lite annat som serverades och svägerskan frågade hur det gått i Uppsala och jag sa att det vet jag inte än.
    Dricker ju inte kaffe längre heller och det kommer nog den andra svägerskan att påpeka...
    Ha det nu så gott tjejer tills vi hörs!

Kram!!

• Love4cats

Hejsan!

Det kommer gå fin-fint Pim, det är jag säker på, men förstår samtidigt din oro.
    Slutar man nånsin oroa sig, egentligen? Tror jag som du skulle vara helt utom mig ibland,
    tills man ser resultatet med egna ögon .
    Här händer inte mycket mer än att vi försöker...Har haft en ohygglig värk i äggstocken igår kväll så är rädd att jag får en cysta igen, men får tänka så här. Om det nu skulle vara en cysta, så får jag helt enkelt skippa Pergo, mer än så är det inte. Då blir det annat.
    Har jobbat hela veckan nu och äntligen ledig. Vaknade upp av kattbråk imorse och märkte att "Oj, jag är på väg att bli förkyld"..Jag skulle ropa till åt de, men fick knappt fram något ord, lät mest som en hes höna ..Så nu får mannen det lugnt och skönt för ett tag.
    Inga större utläggningar om fertilitetens vara eller icke vara, utan harmoni i form av halsvilande.
    Ska gå ut i trädgården och sen baka bulla, hade jag tänkt. Rösten och näsan må vara nere, men inte jag (än).

Trevlig helg tjejer!

Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Love4cats
    Celinepinkdress2.jpg

Celine strax efter hon kommit ner på scen
    Vi har datortrubbel, så än kommer jag inte åt de andra,
    men tänkte att jag visar en i alla fall !
  • Pirog

Hejhej!
    Pimpis, kissenödigheten försvinner förmodligen i samband med att du börjar må illa och kommer sedan tillbaka längre fram i graviditeten pga trycket:) Är så glad för din skull!

Cats, härligt att läsa din positiva attityd. Snart lyckas ni med:)

• Love4cats

Vi har pratat mer och jag har lugnat mig ett till snäpp och ska ta sommaren för vad den är. Sen följer fortsättningen men jag känner att jag måste leva mer fullt ut nu ett tag och inte köra på så med bara barn i huvudet. Nu jobba

• Pimpinellan

En liten hälsning från norra norrland! Inte så långt från dig cats tror jag.
    Har fortfarande inga symtom och nu VILL jag ha det så jag börjar tro på det här! Om allt står vl till är jag i v.8 imorron. Tiden går...

Ta det lugnt och njut av sommaren allihopa! Kram!

• Loyden

Hej tjejer!!!!

Nu har jag varit ifrån er alldeles för länge (om man frågar mig)..

Men ååå pimpis tänk att det ändå är ett litet pyre inne i din mage.. Det är ju helt otroligt! Jag är så glad! Tänker på dig nästan varje dag nu..

Här händer inte mycket. Tillbaka i Uddevalla ifrån Norge nu.. Och nästa vecka får vi flytta in i lägenheten.. JIPPIE!
    Då ska jag starta med att kakla om hela köket själv... Puh, jag kan ju men blir så nervös.. Blir det snett så blir det!

Förövrigt så är min mens sen 2 dagar nu... Lite nervöst men jag och Elle har bestämt att inte tänka på det riktigt än.
    Har inga symtom eller liknande. Förutom att jag har lite värk i magen.. Men inte något annat! Å, jobbigt men äsh bara att vänta och se..

Nu ska jag dricka lite kaffe och fixa inför vår fest på fredag!

Kramar ifrån västkusten!

• Pirog

hej!

Hoppas alla mår bra!

Loyden håller tummarna hårt för att din men inte kommer.

• Love4cats

Hejsan!
    Norrlandssemester är väl härligt Pim . Hoppas bara att värmen kommer tillbaka (den som kommer och smyger för att sen försvinna hela tiden).
    Och Loyden fullt upp med semestrande och sen flytt. Gott att höra att "den" är försenad, då kan den hålla sig bort också .
    Och Pirog, full rulle förstår jag? Hoppas ni har det bra.

Själv är jag på jobbet igen och surrar runt lite här på rasten och är på allmänt galet humör. Vet inte om jag känner något mer direkt, pms-onda boobs men tycker det är för tidigt för om jag ska skriva bim så är inte det förrän om cirka 10 dagar. Ok veckan innan men det har varat i ett par dagar nu. Faktiskt på strålande humör annars. Hormonerna gjorde nog gott i kroppen.

Ha det gott alla! Kram

• Pirog

Hejsan!!

nu går den här tråden snart ut. Vi fixar väl en till?
    Hur mår ni? Pimpis, dags att updatera, hoppas att allt går bra. Du borde börja känna av illamåendet vid detta laget?
    Cats, dig har jag sett lite i debattrådarna, fortfarande lika kloka inlägg som innan:) Hoppas dina barnplaner också går framåt:)
    Loyden.... inreder för fullt antar jag? Kom mensen?..nyfiken

Själv har jag fullt upp med min lilla tjej. Hon vill ha ständig uppmärksamhet, så jag hinner inte med datorn så mycket. Hon utvecklas som hon ska och jag väcks numer av ett härligt joller på morgnarna. Läser alltid vad ni skriver,men hinner ofta inte skriva själv, men jag tänker på er och hoppas att allt går bra för er.

Kramar

• Love4cats

Hejsan tjejer! Nu har jag ordnat del 3 Den spännande fortsättningen följer...

Nu ska jag gå ut i trädgården. Första dagen som solen har strålat hela dagen .
    Vi har varit ledig tre dagar och imorgon jobb, men vi har haft det mysigt, bakat, sett film, varit ute och grejat och bara varit.
    Försöker att inte tänka så mycket på symptom eller annat för jag tror mig veta eller känna att alla inbillningssymptom är över, men ingen tår för det...Jag har gett mig den nu att inte deppa.
    I mitten av augusti fortsätter vi ev. adoptionsutredningen men vi ska även trycka på för ivf.

Så, allt är lugnt här

• Love4cats

Mitt gamla virriga jag återfinner sig Ska hjälpa gubben att tvätta och torka ur bilen...
    Kom bara på en dröm jag hade i natt: Jag drömde att min bror och hans sambo berättade att de väntar barn ! ! ! Det var så verkligt så jag var på väg att ringa de när jag vaknade . Och när pappa ringde som är på besök hos de, trodde jag han skulle berätta "nyheten" Jisses, jag trodde på allvar att det var sant ! ! !
    Det vore det värsta, att de som sagt att de absolut inte ska ha barn, ringer med en sådan nyhet. Skulle trilla av stolen, men samtidigt, jag blir ju faster då

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2