• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Love4cats
    Svar på #80
    Jo det är ålder och särskilda behov som kan hjälpa till kömässigt men annars får man räkna med 3-4 år eller 1-2 i bästa fall...
    Ja jisses....Idag är jag trött. Det ösregnar ute men då hjälper det å andra sidan till att skölja bort allt damm ute....Tror jag minsann ska vila framför tv:n en stund...
    *Allt har sin tid *
  • Pirog

Hejsan vänner!

Ser att ni håller kämparglöden uppe:) själv har jag legat inskroven på sjukhus med lilla Ella sedan måndags. Idag var äntligen faran över och vi fick åka hem. Jag tyckte att hon andades ryckigt i måndags och fick komma in på barnakuten. Det visade sig att hon bara hade 80% syremättnad i blodet och 200!! i puls. Hon har fått syrgas och adrealin i 3 dagar, röngtats och fått utstå massa prover. Viade ig till slut att hon blivit förkyld,men eftersom hon är så liten så blev hon frejält sjuk. Jag är glad att jag åkte in, hade kunnat gå hur illa som helst.

Håller tummarna för er allihop!

Kramar

• Pimpinellan

Pirog: jag har undrat hur det gick och sen läser jag att det var så illa! Lilla pluttan,vad hon fått utstå! Men så skönt att hon är på bättringsvägen igen.

Jag har tagit två sprutor redan och nu närmar det sig. VUL på onsdag och då MÅSTE det finnas många ägg så det finns nåt bra att ta av! Här hemma flyttpackas det för fullt och vi har fullt uppmed flytt och annat.

Kram!

• Pirog

Hon är mycket bättre nu pimpis, tack:)
    Känner på mig att du kommer ha många ägg, konstigt...jag brukar ha rätt när jag känner på mig saker;) Inte roligt med själva flyttningen, men när allt är klart kommer det nog kännas ljuvligt och om det då flyttat in någon i din livmoder också, så är det ju fulländat!!! håller tummarna

kram

• Pirog

tydligen skrev jag detta inlägget med armbågarna;)

Pirog skrev 2008-05-23 11:27:27 följande:
    Hejsan vänner!Ser att ni håller kämparglöden uppe:) själv har jag legat inskroven på sjukhus med lilla Ella sedan måndags. Idag var äntligen faran över och vi fick åka hem. Jag tyckte att hon andades ryckigt i måndags och fick komma in på barnakuten. Det visade sig att hon bara hade 80% syremättnad i blodet och 200!! i puls. Hon har fått syrgas och adrealin i 3 dagar, röngtats och fått utstå massa prover. Viade ig till slut att hon blivit förkyld,men eftersom hon är så liten så blev hon frejält sjuk. Jag är glad att jag åkte in, hade kunnat gå hur illa som helst.Håller tummarna för er allihop!Kramar
  • Love4cats

Va skönt att hon mår bättre men vilket äventyr. Trippar förbi och önskar en riktigt trevlig morsdag. Vi är inga riktiga firare men min gubbe kom hem med blommor och sen har vi fikat på altan. Har ju barntankar i hjärtat och kattbarnen hemma . Förstår inte vilket gnäll det är härinne gällande barn och inte barn, mamma eller inte mamma. Man får väl fira som blivande mamma bäst man vill utan att behöva moraltanterna här. Fira på folket

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

Första lasset med möbler och grejer ivägkört till vår hus. Vi fick ställa in det i gamla parstugan t.v,men käre värld så mycket egna grejer de har kvar! Och så storhuset och gäststugan på det med 300 kvadratmeteer grejer och de ska vara ute 9/6! Vi tycker VI har mycket grejer och vi bor i en trea...
    Gräsänka två dar nu för maken åker på tjänsteresa till Norge. Allt samtidigt känns det som. VUL på onsdag så då gäller det att jag har en massa ägg på g! Hoppas du har rätt pirogen ang. äggen!

catlover: jag hoppas få fira morsdag nästa år på riktigt! Eller i vart fall året därpå...

Kram tjejer-även du Loyden!

• Love4cats

Det hoppas vi på Du ska absolut fira nästa år . Åh jag kommer få zoologiska här....

Fick precis reda på att en till tjej nära på jobbet väntar barn och så hon har nyligen avlöst en annan kvinna som får om ett par veckor...Sitter med tårar som sprutar just nu och känner ärligt att jag klivit ner på botten för ett tag...Det gör så ont att tänka att hon är i samma ålder som när vi började försöka och de tänkte först vänta ett tag. Jag är glad för deras skull men det svider i hjärtat och sa precis åt gubben att jag vet inte om jag vill längre...
    Förutom utbildningen och hoppet jag känt kring den så är jag allt som oftast på dåligt humör på kvällarna. Gråter och är väldigt känslig. När mensen kom senast fick jag lust att packa väskan...så jag är ingen muntergök precis....beskyller mig för att inte vara som mina kvinnliga väninnor utan mer som karlarna som inte fattar att gå till läkaren i tid...måste slå bort de tankarna. Gjort är gjort...men jag är less...Måste även hålla mitt rackarns Bmi för jag är inne i en tröstätarperiod samtidigt som jobbet ska funka och rökningen ska hålla sig borta så det är fullt i knoppen just nu.

Ska till företagshälsan och prata med de för att se vad de kan göra och min chef har sett till att jag kommer få mer adminuppgifter i schemat. Sen tar jag semester nästa vecka. Längtar så till Celine och min bror. Ska bli så härligt att lägga barnplanerandet i en låda under sommaren så får vi lyfta fram den till hösten igen...

Nåja försöker hålla tag i allt gott som finns runt om mig för jag tar inte mycket för givet just utan håller krampaktigt tag i familjen...förutom just nu med mor...Har småbråkat med henne och senast jag skrev till henne var i min privata blogg så hon äntligen kanske förstår hon också att det inte är så bara att säga att hon vill bli mormor...Nu har hon riktat energin mot min bror iaf men jag tycker hon kan gått nypa igen när jag sagt åt henne ifjol att vi försökt i evigheter och behöver hjälp. Hon förstår helt enkelt inte men det är hennes förlust...

Hoppas ni har det bättre än mig...Ska lägga mig i soffan och sen ladda för de tre arbetsdagarna som är kvar.

Pimpinellan skrev 2008-05-25 19:00:39 följande:
    catlover: jag hoppas få fira morsdag nästa år på riktigt! Eller i vart fall året därpå...
    *Allt har sin tid *
  • Pirog

Hej!

Kände igen mig så i det du skriver om din mor, cats. Min förstod inte heller. Hon pratade om stress, vitaminer jag borde äta och sa alltid, det är klart du kan få barn, vi är en fertil släkt!!! Det var jobbigt, men jag insåg till slut att hon aldrig skulle förstå och att jag skulle må mycket bättre om jag struntade i hennes åsikter och råd. Det gick aldrig att borte från att man ville ha en förstående mamma som stödde en och går fortfarande inte. Man blir ju sårad och ledsen, men när du väl fått ditt barn cats, då struntar man faktiskt i vad de säger.
    pimpis,klart jag har rätt om äggen;)

Ella kräver lite mer omvårdnad nu när hon är sjuk, så hinner inte titta in varje dag, men jag tänker på er och längtar efter dagen jag får läsa att "slitet" och "kampen" gett resultat.

Kramar

Ps. Ella skickar "tröstkramar" till sina nätmostrar.

• Pimpinellan

cats: jag mår garanterat inte bättre än dig... Har tyvärr hamnat i en rejäl svacka och jag vet ju att min depression från förra sommarn aldrig riktigt gått över. "Det gör den inte förrän du får barn" sa min psykiater till mig och det stämmer nog på dig med. Det är ju där all ilska och gråt härstammar ifrån-sorgen över att vara barnlös! Skit i din mamma tills vidare. Min mamma är också mycket speciell-har förmodligen nån bokstavsdiagnos-och jag har inget sagt til henne om vår sits för jag vill inte höra en massa goda råd eller annat strunt. Att kvinnor runt en blir gravida till höger och vänster är heller inget man kan göra nåt åt-även om man ibland önskar man kunde hindra en del! Läste en födelseannons idag om en som fått barn och jag kände igen henne och när jag tänkte efter insåg jag att de gifte sig strax innan oss,fick barn i princip nio månader senare och nu har hon fått en till och första barnet är inte ens ett år fyllda! Vet inte ens om det är fulla elva månader mellan barnen,tycks minnas att hon var född i juni förra året. Vi får försöka peppa och trösta varann här så gott det går. Jag är gräsänka i tre dar och det är inge kul mitt i denna process,men maken vara bara tvungen åka till Norge så vad gör man. Skickar dig en stor kram!

pirogen: ta hand om Ella du och när tiden finns så kika in till oss med! Krama stumpan från "moster" pim!

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2