Hej tjejer!
Samma känslor/tankar här hos mig.. Mår inge bra alls!
Hade ÄL igår(lördag/söndag) men allt känns bara hemskt just nu.
Varför skulle jag bli med barn just denna månad? Äsh, jag börjar så smått ge upp. Eller har jag redan gjort det kanske??
Jag vill inte följa med Elle ut, jag vill inte åka och hälsa på hans familj och vill bara få flytta in i vår nya lägenhet så vi får va själva. Eller vet inte ens om det skulle hjälpa då jag är ledsen,irriterad på allt och alla känns det som. Elle borde hålla sig långt borta ifrån mig just nu!
Något annat som är jobbigt är att man ser gravida kvinnor och barnvagnar ÖVERALLT. Går jag ut på balkongen här på söder och röker så ser jag minst 3 barnvagnar och 2 gravida kvinnor inom loppet av 12 bloss...
Pappas första mening när jag ringde och grät (glädjetårar) och sa att vi fått lägenheten var:
pappa-Men var det hiss?
jag-nej men det är inte många trappor
pappa- men tänk när ni handlat och ska bära upp alla saker, det kommer bli jätte jobbigt..
jag-MEN DET BEHÖVER DU VÄL INTE SÄGA NUUUUUU?!?!?! NÄR VI ÄNTLIGEN FÅTT LÄGENHETEN!!!!!!!!
Och så berättade jag för mamma vad vi skulle lägga på lägenheten i månaden då var hennes första ord:
-men herregud, var det så dyrt??? hur ska ni klara det?
Ååå varför kan ingen bara glädjas åt att vi fått EN sak vi vill ha.. Vi får inga barn men vi fick vår lägenhet, var för fan (ursäkta) glad för det då...
Mamma sa även:
-ni kommer få barn. jag VET det.. Tror inte det är något fel på er, ni kommer få barn sen.. Min arbetskompis berättade för mig att dem hade försökt i 2-3 år och sen när dem köpte hund blev hon gravid..
MEN, förstå att det inte är så lätt. Sen sa även min brors tjej att 3½ år oskyddat sex inte alls räknades som försök.. Hon är jätte snäll men varför ska man säga saker som man inte förstår själv ens. Var bara tyst då och säg- jag vet inte vad jag ska säga för jag kan inte tänka mig hur jobbigt det är. (hon har blivit gravid på första och andra försöket)
Det är ingen som förstår allvaret.
Inte ens Elle.. Är så himla trött på allt nu! Han ser inte allvaret alls, han vill att det ska fungera bara!
Och alla andra säger att jag är löjlig som tycker att det är något problem. För en del tar det lång tid, ni behöver inte gå till läkarn ni kanske bara är FÖR LIKA????!!!! Det kommer för er me!
En annan sak är ju att skulle Elias mamma få reda på att vi försöker skaffa barn hade hon fått panik. Hon tycker att man ska ha den absolut bästa utbildning man kan få, fast jobb sen 5 år tillbaka och vara gifta och ha hus.. Allt ska vara så himla perfekt! Hon har förlorat några år med Elle då hon och hans pappa skillde sig. Han flyttade in hos sin pappa och har inte haft så bra kontakt med sin mamma så hon tror nog att han fortfarande är 12 och måste därför förklara ALLT för oss.
Äsh, nu fick jag också skriva av mig! Tack för att ni finns!
Kramar på er! (vet hur ni känner även om ni kämpat mer och längre än mig)
/En ensam och lite sorgsen själ