• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Pimpinellan

Fick tag i kliniken i sista sekunden och om mensen kommit senast tisdag får jag börja med sprutorna redan på onsdag så då håller tidsplanen ändå! Hon var lite rolig sköterskan för hon sa att när man INTE vill ha mens då kommer den garanterat och när man VILL ha den så kommer den inte och det är ju sant. Andra gången på typ två år som jag VELAT ha mens!
    Nu hoppas jag på mens innan måndag.
    Kram tjejer!

• Loyden

hej tjejer!

Tack för att ni kollade lägenheterna... vi ska buda på vår favorit redan på måndag.. affären skulle vara klar i början på veckan så det blir ingen lång budgivning direkt.. Shit, nu måste ni hålla tummarna för oss så att vi får den... Då kan den vara vår redan i mitten på nästa vecka... inflyttningen var inte förrän i slutet på juli.. Men det blir perfekt för då är elias semester slut så då blir det kanon att flytta in...

Pimpis, jag håller verkligen tummarna för att mensen kommer.. Kul att se att du fick lägga in en glad gubbe istället för en ledsen... Det tyckte jag verkligen om att se!

Nu ska jag gosa med min brors barn som är här på besök (är hos mamma och pappa nu).. Och käka lite god mat som mamma lagat..

Kram

• Pirog

hejsan!

Vart ju längesen nu igen:( Ella har blivit sjuk, hon är förkyld, hostar och ögonen rinner. Var på barnakuten med henne i lördags, vi fick rådet att använda alvedon och neziril. Bara att få i henne mat är ett jättekämpande eftersom slemmet täpper till och hon har svårt att svälja. Som mamma känner man sig totalt maktlös när ens lilla får kämpa så hårt redan sin första månad. idag har jag fått i henne mat 3 ggr, men om hon inte blir bättre med hostandet åker jag in igen och kräver att de gör nåt. de vill ju gärna bli av med en så fort som möjligt nu när det är strejk.

loyden, hann aldrig kolla läägenheterna,men som jag läste här så verkar ni ju bara enstämmiga och jag tror att jag helt säkert hade hållt med. Nu kanske du tycker att jag är lite tråkig,men vill ändå uppmana dig att inte vara så öppen med adresser osv här på internet. finns ju sjuka människor och man behöver ju inte underlätta för dem att hitta en. Tänker på arbogafallet bl a. Usch,lät som en såndär moraltant. Läste ju i expressen för ett par dagar sedan om tjejer här på FL som fått sina bilder kopierade till flashback och där sedan blivit kommenterade. Just av den anledningen jag inte lägger ut så mycket bilder på internet. Bli inte arg, vill bara väl.

Pimpis, hoppas mensen kommit och att du kommer igång med sprayndet som planerat.

cats, har du provat snus istället för rökat ännu?

kramar

• Love4cats

Hejsan!

Åh vad tråkigt att hon är sjuk Fundersam. Hoppas det blir bättre snart och ligg på akuten om ni behöver så ni får rätt hjälp.
    Det är sant det du skriver om adresser Pirog för bara senaste veckan har det varit tal om Flashback som länkar till div bilder här på Fl, bla gravmagar och posande tjejer och jag googlade lite och hittade bilder som jag absolut inte skulle vilja att sågs över hela nätet.
    Jag har testat lite snusande och det hjälper faktiskt. Är ingen storsnusare men då och då när suget gör sig påmint. Testade det en period tidigare också och inga cigaretter hemma .
    Vi har varit på utbildning hela helgen och igår eftermiddag hade vi avslutning och fick ta emot diplom och sen skålade vi i cider och fick sammanfatta vad vi kände efter utbildningen. Diplomet ska vi uppvisa vid utredningen till hösten så vi har påbörjat en pärm. Sen fikade vi och surrade en stund innan vi for hem. Efter lunch hade vår kursledare kopierat en kontaktlista vi skrivit ihop så vi kan hålla kontakten för att stötta varandra och se hur allt går. Vi bestämde oss även för att träffas nästa år igen och grilla .
    Vi gick igenom mer om anknytning, adoptioner som kanske inte var så lyckade. Sen fick vi träffa en läkare som pratade om olika neurologiska sjukdomar, en kvinna som är adopterad kom och berättade sin historia. Sen gick vi igenom vad man ska tänka på under processen, vad man ska ta med sig när man fått resebeskedet och hur man går tillväga efter utredningen osv. I lördags när vi gick igenom mer kring problematiken som kan uppstå blev jag lite avskräckt men igår kändes det bättre igen. Men såå mycket att tänka på så nu i efterhand känner jag att utbildningen är väldigt nödvändig och jag har även förståelse kring varför så många ändå väljer att hoppa ur adoption och fortsätter försöka få bio.barn för det är en väldigt lång process med mycket som ska klaffa och papper ska skickas.

Så...nu under sommaren gäller det att vila upp och hitta mer styrka och kämparanda för den har inte riktigt funnits senaste tiden. Ibland blir jag knäpp och funderar över hur mycket jag vill ha barn egentligen...menar då det är ett sånt evigt kämpande. Jag vill inte att vi glömmer bort allt annat och blir helt fast i den här karusellen även fast något gott väntar på andra sidan. Ni kanske förstår hur jag menar? Ser det som ett skydd jag har så man inte skruvar upp förhoppningarna för mycket...Förutom jobb måste jag hitta något annat vid sidan av. Något mer som intresserar mig! Har köpt en ny bärbar dator så kanske skulle ta upp bokplanerna jag haft ett tag nu efter semestern.

Nu surrar jag. Ska gå ut med ena katten och hålla han sällskap men ville bara skriva om helgen som varit.

Kram på er alla!

*Allt har sin tid *
  • Pirog

vad härligt Cats att ni fått så fin kontakt! livet är så mycket lättare när man har människor som stöttar en och ännu bättre när de sitter i samma båt! låter ju som utbildningen givit mycket, både kunskap och nya vänner, inte fel:)

Fick på mig min vigselring idag oj vad glad jag blev! nu har jag 13kg kvar till startvikten. Gått en månad så jag får ge det lite tid, gick ju trots allt upp 25kg!

nu ska jag väcka mitt lilla guld, dags för tvångsmatning.

• Pimpinellan

Pirog: så trist med liten sjuk tjej! Hoppas hon mår bättre snart.
    Jag fick mens idag så jag börjar med sprutor redan på onsdag. Var hos läkaren idag och lärde mig blanda till dem. Lite meckigt,men det ska väl gå. Har haft ett psykbryt här hemma sen jag fick veta att svägerskan är gravid igen. Har misstänkt det,men trodde inte det skulle gå så fort. Hon är 42 och det blir 1,5 år mellan barnen! Ammade och blev gravid på studs i hennes ålder. Sånt händer ju bara inte... Har bestämt att jag orkar inte träffa min mans familj just nu,jag står inte ut och kan inte hålla tårarna borta heller så det ger ingenting. Om/när jag blir gravid kan jag träffa dem igen,men då ska jag vara långt gången så risken för m.f är över. De får tycka vad de vill om mig,det är jag som ska orka leva med detta!

Kram!

• Love4cats

*Kram Pim*

Vi behöver alla pausa då och då.
    Jag behöver hitta tillbaka mer till det jag och min man har och inte det vi kan få....
    bara för ett tag, över sommaren, fast vi ska testa Pergo med start i slutet av juni.

Jag håller krampaktigt tag i mina tummar nu för dig...Kram

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

cats: du kommer ju få barn på ett eller annat sätt det är jag övertygad om! Pergo kanske gör susen och ni har ju inga andra fel så vem vet- en pergobebbe kanske?

Tacksam för alla tummar!
    Kram!

• Love4cats

Jo man ska aldrig säga aldrig Jag är duktigare på att hoppas och tro på andra.
    Får försöka bättra mig. Något som är helt otroligt....det är att väntetiden för att ens skicka adoptionspapper från Sverige kan vara allt mellan på en gång (om man får erbjudande om barn som är i akut behov av föräldrar) upp till mellan 12-24 månader så vi kan inte bara slösa tid på att köa. Hade det varit som för några år sen hade jag jublat men nu om inget radikalt sker så ser det ganska mörkt ut med köerna.

Nu är det snart CSI så på återseende alla goa tjejer KRAM!!

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

cats: det ska bli CSI här med,men det har skrivits så mycket i mina trådar under dagen så jag har fortfarande inte hunnit läsa allt!
    Adoptionskön här är ungefär fyra år om man inte tar ett äldre barn med vissa "fel". Har kompisar som står i kö.

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2