• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Pirog

hej tjejer!

Härligt väder vi har!!! Synd bara att jag inte orkar gå ut*skrattar*

Appropå att inte vara tackam för det man fått i livet:

www.familjeliv.se/Forum-7-136/m31800309.html

jag blir lite arg, tråkigt att människan aldrig är nöjd.

Min lilla tjej är hungrig hela tiden, tror att mjölken sinat lite efter sjukhusvistelsen. Ska ge henne lite ersättning på kvällarna och hoppa mjölken rinner till igen.

Hur går det med de hundratalss äggen pimpis;)?

• Love4cats

Hejsan. Har haft lite utbildning på jobbet så passar på att kika in. Jag var inne i den där tråden tidigare men en del förstod hur man menade och andra var som värsta tjurskallar och skräder inte orden för de VET ju redan nu hur det faktiskt är att ha barn då de fått ett. Ja vad skulle jag mer säga. Tummarna är blåa nu. Önskar många stora fina ägg . Håller med om vädret. Nu mulnade det igen mer på himlen men det är varmt och skönt.

*Allt har sin tid *
  • Pirog

Angående tråden. Visst är det märkligt hur vissa resonerar. Har själv en bekant som fick barn via IVF, sen blev hon jättedeprimerad för att de inte kunde få fler barn. Till slut beviljades hon en IVF till pga psykiska skäl. De stoppade in två befruktade ägg. Flickorna dog i magen och hon fick föda ut dem. Tragiskt. Vet inte om det finns någon sensmoral i det där. Hade hon med facit i hand "nöjt" sig med det barn de fick? Livet är hårt, fruktansvärt hårt....lider med alla som förlorat sina barn.

Själv är jag jättetacksam för Ella. Hon har gett mitt liv en djupare mening.Jag kommer inte att "kämpa" och ha ångest över att få ett barn till,utan vara nöjd med det jag fått. Istället önskar´jag att alla som vill och önskar kunde få ett barn, vore mer rättvist än att vissa får 8 medan andra får noll. Klart jag inte tackar nej om jag skulle bli gravid, men de 10 år jag kämpat, räknat ägglosningsdatum,gråtit över mensen som kom,vresat för gynekologer osv,osv....livet är för kort för att jag ska börja må dåligt igen och varför?Jag har ju redan fått gåvan, nu e det dags för er att få era!!!
    Hoppas verkligen folk förstår vad man menar...tycker det är otacksamt att inte uppskatta det man redan fått.

kram på er

Love4cats skrev 2008-05-28 14:29:09 följande:
    Hejsan. Har haft lite utbildning på jobbet så passar på att kika in. Jag var inne i den där tråden tidigare men en del förstod hur man menade och andra var som värsta tjurskallar och skräder inte orden för de VET ju redan nu hur det faktiskt är att ha barn då de fått ett. Ja vad skulle jag mer säga. Tummarna är blåa nu. Önskar många stora fina ägg . Håller med om vädret. Nu mulnade det igen mer på himlen men det är varmt och skönt.
  • Pimpinellan

Gick inte bra idag trots din "tro" på många ägg pirogen... Ska ringa en annan klinik imorron och fråga om de tar emot oss. Kanske en helt annan behandling passar.
    Vill inte leva

• Loyden

Å men stumpan då.. Jag har hållt tummarna hela dagen verkligen för att det skulle funka den här gången. Till och med Elle har hållt tummarna sen vi pratade om det idag..

Men ta kontakt med en annan klinik.. Det SKA bli din tur.

Kanske inte vill prata om det nu men hur går man till väga annars? Skulle det hjälpa att ta emot ägg ifrån någon annan eller hur funkar det?
    Förstår om du inte vill prata om det nu så ta din tid!

Och om jag kan göra något MÅSTE du säga till. Oavsett vad det är. Med tanke på att jag inte blir gravid själv kanske jag inte är till någon större hjälp men skulle utan att tveka ge dig mina ägg. (bara så att du vet)

Kram på dig!

Pimpinellan skrev 2008-05-28 18:04:59 följande:
    Gick inte bra idag trots din "tro" på många ägg pirogen... Ska ringa en annan klinik imorron och fråga om de tar emot oss. Kanske en helt annan behandling passar.Vill inte leva
  • Pimpinellan

Jag hade behövt fler ägg än sist eftersom alla ägg då var usla,istället får jag färre eller max samma antal som då. Vi får inte göra fler försök på denna klinik om det inte blir ET nu och oddsen för det är försvinnande små. Har redan bestämt oss för ÄD,kanske i Danmark om det finns där. Här är det inte tillåtet. Ska bara fråga en annan klinik här först även om jag tvivlar på att nån vill ta emot oss med våra usla odds...

Tack för ditt snälla svar!Kram!!

• Pirog

ledsen Pimpis..trodde verkligen på denna gången. Varför får man inte göra fler försök, ni betalar ju själva? Jag förstår inte. är det helt kört nu? eller finns det chans att det lyckas. Lider med dig.

tröstkram

• Pimpinellan

pirog: de tror inte det kan lyckas ö.h.t nån gång om jag inte gått till ET åtminstone en gång. Skit samma om vi betalar för oss,de vill inte helt enkelt. Ska ringa kliniken imorron och höra om de tycker vi ska åka upp-om de tror det finns minsta lilla chans till ET. ET denna gång betyder fler försök och en större chans till graviditet och därmed barn i förlängningen.

Tack för kramen och kram tillbaks!

• Love4cats
    Svar på #113
    Jo det är märkligt hur en del resonerar. Mycket kanske de slår undan just vid tillfället men att de samtidigt förstår hur man tänker. Man menar ju egentligen inget illa med att man säger att de ska försöka vara glad för det de har redan men samtidigt, visst är ju barnlängtan alltid barnlängtan.
    Jag har varit stressad över syskontanken redan nu innan vi har en liten men samtidigt tror jag att bara vi lyckas en gång *knyter tummarna* så kommer det sudda ut flera år av funderingar.
    Det är tungt och orättvist som du säger och det måste kännas hemskt att förlora barnen när man får upp förhoppningarna som din bekanta och känner att "Ja, vi får syskon". Det måste ju kännas som att mattan rycks bort under fötterna ytterligare en gång men det låter väldigt jobbigt för henne att lägga sån tyngd i tanken kring syskon...
    Svårt att föreställa sig men tänk om vi skulle lyckas?
    Då ska jag aldrig mer klaga utan sakta luta mig tillbaka och njuta av gåvan och tänka på familjen vi har....
    Jag blir så sentimental när jag läser det du skriver om Ella .
    *Allt har sin tid *
  • Love4cats

Jag hann inte tillbaka hit igen igår för det var lite mycket på jobbet.

Jag beklagar så hemskt mycket Pim...Jag hoppades så denna gång och jag tänker på dig.
    Håller tummarna att ni ska få prova fler gånger, om inte annat hos någon annan klinik... .
    Önskar att vi var nära varandra ibland när det kommer jobbiga nyheter.

Kram på dig!

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2