• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Love4cats

Det är sant. Det gäller att sänka ambitionerna och ta en sak i taget för annars vet man till slut inte på vilket ben man ska stå.

My love

• Loyden

Heeeej underbara tjejer!

Nu sitter jag här igen.. Härligt att läsa allt ni skriver.
    Nu är det bara en månad kvar till inflytt i vår lägenhet.. JIPPIE!
    Bor fortfarande på söder och vill bara hem till västkusten just nu.. Ska bli skönt att vara där ett tag, umgås med min familj lite.. Här är det lite mer komplicerat men går inte närmare in på det, man vet ju aldrig vem som läser! Behöver ju inte göra det värre! *ler* Mår bra gör jag iaf inte! Buuuhu!
    Min kropp är för övrigt helt knäpp så nu börjar jag bli orolig!
    Men vi får se sen i sommar vad det är som händer!

Kul att din kväll med Celine Dion var bra Cats..Men du måste ju ha varit nära mig om ni gick runt på söder? Saknar dig med! Men nu ska jag vara här så mycket jag kan.. Och läsa ALLT ni skriver.. Så försök ni och ha hemlisar för mig! haha.

Pimpis: Tänk positivt, kanske kan det äntligen få gå er väg (hela vägen) denna gång.. Jag hoppas så innerligt!
    Härligt att få flytta in? Förstår att det är skönt att ha något att tänka på istället för allt med barn.. Kan behövas ibland!

Och ja, jag ska ta tag i allt med läkare så fort vi flyttat in..
    Hoppas att det kan gå någorlunda fort så jag slipper gå och grubbla!

Pirog: Hur mår den lilla? Ååå hon är ju så gudomligt söt.. Kikar in på bilderna med jämna mellanrum! Är jätte glad för din skull!

Kram på er! Och tack för att ni finns!

• Love4cats

Hejsan Loyden kul att höra från dig. Spännade att ni får flytta snart .
    Minnet är kort men gott så jag tänkte inte på att du var så nära Fundersam,
    men snart får vi boka in en bebisträff allihopa , absolut, helt säkert att vi ska.

Nu hinner jag inte skriva så mycket mer. Ska ut och klippa gräset innan vi ev får regn
    och sen ska jag se om gubben vill hitta på nåt skoj.

KRAM!

• Love4cats

Hejsan vänner

Önskar er alla en riktigt glad midsommar och hoppas nästa sommar är sommaren med stort "S" . Vi åker till svärföräldrarna och äter middag där med jordgubbar och nubbe till efterrätt
    Jag började fira med mens som helt enkelt *hoppsan* bestämde sig för att komma tidigare. Men nu ska jag ringa kk på måndag för att höra om jag kan starta med Pergo på dag 5, dvs tisdag och om min läkare jobbar så hon kan genomföra ul på dag 12 (?!), lite osäker på vilken dag jag skulle in men det har de i deras papper .
    Det ska bli intressant att prova Pergo och se hur jag reagerar. Hoppas läkaren har tid !!

Kram på er tjejer från en som hittat gnistan nu när vi ÄNTLIGEN börjar med någon form av behandling

• Loyden

Heeej darlings!

Nu är vi äntligen i Uddevalla.. Jippie!
    Ska fira midsommar hos mormor och morfar tillsammans med, mamma,pappa,två bröder med respektive och två ungar var, syster och hennes kille, morbror och hans härliga lady och deras tre ungar och självklart Elle.. Planen är att vi ska parta så hårt så mormor nästan däckar.. Haha.. Nej skämt å sido det blir nog en del alkohol.. Första gången på länge som mamma och pappa ska dricka tillsammans också. Det är alltid någon av dem som kör men idag blir det taxi.. Jippie!

Nu börjar äntligen regnet lugna ner sig lite också.. Hela natten och förmiddagen har det regnat men nu tittar solen fram.. Hoppas den får stanna så vi kan va ute lite också!
    Grillen står på där ute och alla tar med sig eget kött, jobbigt om det ösregnar.. haha.. Äsh, då får vi ha paraply..

Åå va spännande det ska bli att höra hur allt går med pergon sen.. Jag ser verkligen fram emot att höra dig berätta om allt som händer!

Denna mening får bli grej of the day:
    Kram på er tjejer från en som hittat gnistan nu när vi ÄNTLIGEN börjar med någon form av behandling -

Blev jätte glad när jag läste det. Så härligt att du känner att ni är på rätt väg.. Jätte glad för din skull!

Ha en underbar midsommar mina underbara tjejer!

Nästa midsommar kanske vi inte får dricka alkohol så NJUT..

Kramar ifrån mig till er alla!

• Pimpinellan

Trevlig midsommar från mig med!

Vi "firar" med att köra flyttlass och jag har toapappersångest! 15 dar sen ÄP och ÄP räknas som ÄL och inga tecken på mens än. Humöret ryker fem gånger i timmen av all anspänning-stackars maken
    Ätit sill och nypärer precis som man ska och nu väntar jordgubbar med grädde innan vi kör nästa lass.

Kram på er!!

• Pirog

hejsan!

nu var det länge sen jag hann skriva,men har läst vad ni skrivit. ser att ni seglar mellan hoppoch förtvivlan, men oftast kryddas det med leende smileys. ni kommer att få era små guldklimpar ni med:) fördelen med att man inte blivit gravid genom att bara tvätta trosorna tillsammans med kalsonger är att när väl gulklimpen skriker otröstligt i 4 timmar per dygn så orkar man. det lilla livet är så efterlängtat och planerat, så man går och vaggar,tröstar och sjunger och tillslut tystnar det man får ett leende och smälter till en pöl på golvet.

jag och Roger har funderat på hur folk som knappt känner varann eller som bara "råkat" bli gravida klarar påfrestningarna med bebisar. fast statestiken säger ju att de inte gör det. många förhållanden klarar inte det första året. Nu när vi lever i den verkligheten och verkligen vet exakt hur jobbigt det kan vara är jag glad över att Ella varit så efterlängtad och att vi har ett så bra förhållande i grunden. jag tror att "vår" barnlöshet tjejer gör oss och gjorde mig till en bättre mamma och hustru.
    nu har jag svamlat nog, hoppas texten blev någorlunda förståerlig:)

Håller givetvis fortfarande tummarna hårt för er! Ska bli underbart att läsa när ni berättar att ni äntligen fått till livets jackpot vilket jag vet att ni alla kommer få. jag accepterar helt enkelt inget annat.

ska lägga in lite nya bilder på min 2månaders gumma. hon har vuxit till sig rejält och väger nu 4,5 kg. hon svara med små läten när man pratar med henne och hon ler och skrattar allt oftare. På nätterna sover hon jämte mamma och därför får mamma sova från 24-07 på morgonen, sen äter hon och somnar ingosad mot mammas kropp i ytterligare 2 timmar:)och som alltid är hon alldeles,alldeles underbar!!!:)

Kramar

• Pimpinellan

Pirogen: det är så sant det du skriver. 17-åringar som blir gravida fast de inte vill-det kommer aldrig funka i längden. Vi som kämpat och vet att allt inte serveras på guldfat-vi kommer lyckas när vi väl får barn! Vad är väl lite gråt och för lite sömn mot att äntligen efter många år få hålla sin lilla i famnen!?

Fortsätt hålla tummarna för mig också! Inget blod än,rejäl molvärk igår,men mindre idag. Vågar inte testa för jag tror det är vaggisarna som håller mensen borta bara.

Kram!

• Pirog

Håller tummarna järnet!!! nu finns det några nya bilder på gumman i galleriet.

Pimpinellan skrev 2008-06-21 11:41:04 följande:
    Pirogen: det är så sant det du skriver. 17-åringar som blir gravida fast de inte vill-det kommer aldrig funka i längden. Vi som kämpat och vet att allt inte serveras på guldfat-vi kommer lyckas när vi väl får barn! Vad är väl lite gråt och för lite sömn mot att äntligen efter många år få hålla sin lilla i famnen!?Fortsätt hålla tummarna för mig också! Inget blod än,rejäl molvärk igår,men mindre idag. Vågar inte testa för jag tror det är vaggisarna som håller mensen borta bara.Kram!
  • Love4cats

Hejsan!

Hur går det och känns det Pim? Tänker på dig.
    Kul att höra av dig Pirog och ja...vi kommer få :en här snart. Är bara en "tidsfråga" .
    Nu var jag rolig Räcka ut tungan.
    Var du bakfull efter midsommar Loyden ?.
    För oss blev det lugnt, middag, promenad och kortspel. Ok någon liten nubbe blev det.

Idag är det dag 5 men jag får inte telefontid med en annan läkare än min ordinarie förrän imorgon för att få bokat in blodprov och ul. Det lät ju som att denne har tid, så jag kanske vågar ta första tabletten idag, för imorgon är det ju dag 6. I och för sig sa min läkare dag 5 men samtidigt...spelar en dag någon stor roll?
    Jag vill börja nu men samtidigt, tänk om de inte har tid att kolla mig? Hmm...Funderar och återkommer. Min läkare var rädd för blåsbildning och ville bara att vi ska testa en kur innan ivf...

Här hemma öser regnet ner efter en torrperiod. Det var skönt med regn nu för det är så torrt ute. Vi håller på att göra en ny blomrabatt så just nu väntar den till kvällen på att bli klar.

Nu ska jag se lite tv och dricka en kopp kaffe

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2