• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Pimpinellan

Här har inte hänt mycket fast jag inte läst på två dar. Vårt internet la av och har precis börjat funka igen.

Loyden: det där rökstoppet kommer vara det bästa du har gjort på mycket länge! Inte bara med tanke på fertiliteten utan hela kroppen i övrigt också. Lycka till!
    Beklagar mensen också-skicka hit den när du är klar,den får gärna komma nu.

För egen del... Jag fick veta mitt TSH-värde idag: 3,5!!Alldeles på tok för högt och ändå sa b.m när hon ringde att det var normalt! Inte ens hon visste att värdet SKA vara under 2 om man vill bli gravid och inte hade läkaren sagt det till henne heller. Tur jag började äta Levaxinet på en gång och inte väntade på provsvaret som läkaren ville. Nu hinner det förhoppningsvis verka innan ÄP.

Och jadå-bröllopet var trevligt förutom att hon mittemot mig var ganska högravid och beklagade sig lite över värmen. Jag kunde ju inget säga om vår sits och hon är dessutom vän till oss så jag teg och led...

Ha det gott alla!
    Kram!

• Love4cats

Hejsan alla!

Vi har haft full rulle här. I lördags var vi med svärisarna och shoppade på Ikea och lite andra affärer. Hittade en byrå, ljus och servetter och en massa småprylar till köket. Känner mig lite som Rachael Ray och vill ha bra grejer för det är så kul att pyssla .
    Sen stannade vi på kaffe och bulla hos svärisarna och sen gick vi över till Jonnys bror några minuter och sen hem till mina föräldrar med lite grejer. De var inte hemma så vi gick ut med hunden och sen gasen i botten hem.

Å jisses vad harar det var längs vägen när det började skymma ute. Helt otroligt. Tror vi såg närmare 10 stycken Men söta är de rackarna bara de skulle hålla sig från vägen mer men de gör som älgarna, genar ut på ängar....

Kanske ska köpa hund också? Ååååh jag tror faktiskt vi kommer köpa en bara vi hittar den rätta. Schäfer, setter, Bichon....valen är många....
    Inte innan sommaren för nu under semestern är vi knappt hemma. Till hösten och så får vi gå skift för att ta hand om rackaren.

Nu jobbar vi tre dagar och sen föräldrautbildningen. Ska bli skönt att få intyg på det så vi bockar av listan mer ....

Annars har jag tagit pauser så gott det går och ger mig tid att slappna av och surfar bara lite grann i olika forum men håller mig mest under Adoption.
    Ska snart ta sommarpaus ordentligt och bara tänka på annat än Fl, juni närmare bestämt och troligtvis juli men får smygläsa då och då och skriva en rad.
    Jag vill så gärna sortera undan allt och se att vi har så goda chanser som möjligt till medgivande och det är jag orolig att vi inte har nu då jag inte ger mig nog tid att stanna upp och tänka...

Åh Loyden jag tar dig i handen nu under sommaren. Har faktiskt gjort mer än bara "feströkt" sen ett par månader tillbaka. Jag som klarat mig ändå ganska bra sen jag bestämde mig ifjol men blir det mycket så blir det.
    Tänker så här "Jag ska ha bort pinnarna för min skull" och pressar mig inte just för barns skull då vi provat med och utan cigaretter men inför behandlingen kan det vara gott att vara utan cigg....

Så...Det var *lite* från mig. Nu ska jag fortsätta här....

*Allt har sin tid *
  • Love4cats

"Äntligen Ickerökare" har jag också köpt hem. Ett tips från en kollega vars dotter slutade röka tvärt efter det så hoppas att det ger samma effekt. Fram med solstolen till helgen och läsa mer

*Allt har sin tid *
  • Love4cats

Intressant...Har räfsat lite löv ute och tänkte tutta eld på högarna men det blåser för mycket. Gick in och värmde mig en stund istället och ska städa huset...Åh jag saknar motivation att göra det men om jag kör intensivt en timme så är det ok för denna gång...

Ha det gott alla!!! Nu ska jag ge mig...

*Allt har sin tid *
  • Pirog

Hejsan tjejer!

Nu sover Ella äntligen, men jag vet att det varar högst en timme, så får fatta mig kort och sen slänga mig i soffan för lite powernap:)

Cats, vill verkligen avråda dig från att skaffa hund nu när ni planerar för barn. Tror att det är svårt att hinna med. Hade en hund innan(finns bild i mitt galleri). Tränade honom sen han var valp, stenhårt i två år. Han var verkligen min ögonsten, men var tvungen att avliva honom pga att det blev nåt fel i huvudet på honom. Rätt som det var blev han aggresiv, attackerade andra hundar, morrade åt barn och det värsta, försökte bita Roger. tänker på om jag haft honom nu, på vilken motion han behövde varje dag, jag hade aldrig hunnit med honom, även om han var väldresserad. Nog om det, du vet bäst vad ni orkar och hinner med:)

Pimpis, tur att du har koll på värdena! Ibland funderar man på hur vården fungerar egentligen. verkar vara ren tur om man får personal som tar hand om en som vet vad de pysslar med. hoppas indianbesöket ditt kommit nu;)

Loyden, tack för dina fina ord!:) Angående rökning så kan jag rekommendera att sluta med hjälp av snus. Jag hade rökt i 10 år när jag slutade. alltid misslyckats, men bröt vanan genom att snusa och sen var det bara nikotinet kvar. Slutade inte förrän jag blev gravid, men var superlätt. när jag fick reda på att jag var gravid, slängde jag snuset. hade abstinens i 1 dag:) försökt så många ggr i mitt liv innan alltid misslyckats, så jag vet att det handlar om inställning. tror det var så lätt för mig pga av att jag gjorde det för barnets skull. lycka till med stoppet. håller tummarna!

imorgon är min första dag ensam med Ella, Roger börjar jobba igen.Blir spännande, varit så skönt att ha 3 veckor med hjälp:)

Ha det gott så länge

Kramar

• Love4cats

Hej! Du har rätt Pirog om hundplanerna. Det är ungefär som katterna. Tittar man för mycket är det kört och med våra planer så kan det bli full rulle och ibland är det nog mycket med det vi har, hus, jobb och katterna . Barn och hund, då får vi sluta jobba. Men det får vara en dröm tills vi vet mer och jag vet ofta att när tankarna kommer så är det min desperation att göra mig upptagen och fylla huset men till slut har vi zoologiska här . Men nu ska vi åka och köpa mer färg och golv istället under veckan och renovera klart så det finns att göra. Som de sa på utbildningen "Ska ni renovera så gör det nu" så vi har aktiviteter så det räcker ett tag. Blir jag hundsjuk kan jag låna mina föräldrars hund för de orkar inte motionera den lika mycket som förr så vi får hämta barnet när vi vill . Apropå rökning. Ska testa snus ett tag och se om det känns bättre som en liten ersättning. Hoppas gumman mår bättre snart. Och om vården. Usch. Man ska ju inte behöva lära upp de. Man litar ju tyvärr blint ibland till att de kan sin sak... Hm... Hoppas du får tid för dig själv Loyden att andas ut och lycka till med rökplanerna.

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

Loyden: utråkad och ledsen som jag är idag har jag redan kikat på lägenheterna och här är några få omdömen:
    Er favorit är nog min favorit också! Fint kök till skillnad mot de andra som ger mig rysningar med det där svarta.
    Den sista som du tyckte hade fult badrum tycke jag var helt okey badrum. Jag gillar ju inte svart då! Och till skillnad mot vårt badrum här som inte är reparerat sen huset byggdes -86,har fullt med hål i tapeten och hemska färger så vore det där badrummet rena lyxen för mig.
    Så lght nr1 kör jag på!

• Love4cats

Hejsan!

Nu ska vi se...

1:an blev också min favorit. Den kändes ljusare än de andra. Jättefin planlösning, inte för litet badrum och köket helt underbart , stort och öppet. Otroligt fin grillplats och mysig utsikt. Påminde om en kompis lägenhet i Uppsala.

Utan balkong kändes som ett minus och matplatsen var ganska liten men i övrigt var det mysigt med "lofttak" eller hur man säger.

Förstår varför 3:an var sist på listan. Den kändes inte lika fräsch som de första och utsikten var tråkig. Sen badrummet ser väldigt trångt ut.

4:e alternativet helt ok den också men som du säger tråkigt badrum.

Alltså...1:an klar favorit .

----------

*Allt har sin tid *
  • Pimpinellan

Ingen mens än och tidplanen åt skogen...
    Denna vecka är inge kul alls,bara motgångar och tråkiga besked.
    Imorron ska vi räffa hela släkten p.g.a konfirmation och jag vill inte hålla skenet uppe och le åt alla! Och om nu mensen behagar dyka upp imorron vette fåglarna om jag kan gå-vadå svullen som en gris,blöda och må pest och va bland folk förutom att jag inget har att ta på mig om jag får mens.
    Jag har inget roligt att skriva,håller mig borta.

• Love4cats

Kram Pim ... Du har vårt stöd.

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2