• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Love4cats

Nu kör jag som planerat. Fick tag på sköterskan på kk. Första tabletten snart nere i magen. Sista semesterveckan avslutas med hormoner men med ett jättehopp i kroppen

• Loyden

Heej!

Hur går det pimpis? Jag är så nyfiken på att få lite uppdatering.. I want it and i NEED it!

Jag var självklart bakfull efter midsommar. Ush!
    Med tanke på hur sällan jag dricker så räcker det med en öl för att jag ska bli full. Haha.
    Och visst var det så denna kväll me! Jag drack en öl sen var jag i farten.. Och en flaska med bubbel på det och självklart mormors likör och groggar.. Lyckades inte supa mormor under bordet men hon var bra i farten hela kvällen..

Själv har man såklart hamnat i en sån där hemsk svacka igen.. Jag är inte glad, inte lycklig och ser bara problem. Den här jäkla skiten tar ju livet på den glada Loyden som finns där inne någonstans.. Vet faktiskt inte hur mycket mer jag egentligen orkar! Har ju inget fast jobb just nu heller så är väl dumt att ens tänka på barn också.. Men nu är jag sugen på att skita i allt och ta ett år utomlands och plugga språk eller liknande. Bara springa ifrån mina beskymmer! Puh, va skönt det hade varit!
    Ingenting fungerar. Jag hade ÄL igår/idag och inget sex. Jag är inte ens sugen! Vill bara skita i allt! Åååå va jag inte mår bra nu!
    Men det är tur att jag har er!

Ååå cats va härligt att du äntligen kan börja med dem.. Ligger dem hemma på köksbordet och väntar på dig nu? Jag är såå nyfiken på att få höra allt sen! Hoppas verkligen att du och pimpis ska få era små kärleksbarn snart!

Kramar ifrån mig!

• Love4cats

Kramar till dig Loyden. Det pendlar verkligen friskt i humöret med allt detta. När man väl får hopp håller man krampaktigt tag i det.
    Känner så igen mig i det du skriver. Ibland har jag faktiskt haft äl-strejk och bara varit på s.k.i.t-humör och sen ryckt på axlarna och tänkt "Bättre lycka nästa gång" *mutter*.

Kul att höra att midsommar var lyckad iaf .
    Nu är tabletten i maggen så det känns spännande att se vad det här kan ge.

Kram på er. Nu ska jag verkligen gå ut för regnet har slutat för en stund.

• Pimpinellan

Pirogen: så söt gumman är!

cats: Kör hårt med pergon nu!

Loyden: ge inte upp kära du! Din tid kommer-jag bara VET det! Ja,jag tror att allas vår tid kommer faktiskt. Ta sommaren som den kommer och ta nya tag i höst om det känns för motigt just nu.

För egen del: ingen mens än,mensvärk som kommer och går och det har gått 19 dar sen ÄP! Lite lovande m.a.o!

Ikväll går sista flyttlasset och sen är vi utan internet i åtta hemska dar. Ska gå på makens jobb och försöka uppdatera er så gott det går med bara modem segt som kola.

Kram i mängder! Och pepp där det behövs!

• Love4cats

Hejsan igen

Va söt hon är Pirogen . Kikade in i galleriet för ett par dagar sen.

Just ja, Pimpis utan internet i åtta dagar, svettigt, men tur att karln har tillgångar på jobbet .
    Men vad skönt att ingen tant är i sikte för då är det som det ska vara Ååh jag hoppas så att det blir din tur för du står härnäst känns det som.

Nu har jag tagit 3:e Pergotabletten och jag känner inte något speciellt, kanske lite varmare än vanligt. Igår kväll när vi såg film höll jag på att brinna upp så jag gick ut i den regniga trådgården i tofflor och t-shirt. Såå skönt mot tårna .

Jag har lite svårt att komma förbi receptionen på kk och de bad läkaren ringa upp igår trots att jag sa att jag bara skulle ringa och meddela de så bokar de in undersökningar.

Nu har jag mailat läkaren direkt och väntar på svar och sa åt henne att som tidigare gånger missuppfattar de allt så jag mailar henne istället.

Jag frågade rakt ut om jag ska köra på själv eller om jag kan komma in under juli?

Sen stötte jag även på om remissen så väntar spänt på att se om nu något har hänt.

Annars känner jag mig mer social så här sista veckan på semestern. Jag har varit väldigt mycket på hemmaplan och hämtat hem krafter men nu har jag ringt folk, uppdaterat min blogg och mailat så alla är uppdaterade.

Tyvärr förstod inte en väninna min hint om att jag berättar mer till hösten, utan hon frågade direkt "Hur går det med adoptionsplanerna?" Nåja det är svårt att lära alla gamla hundar att sitta mitt i allt, och det är just paret som jag pratat om tidigare, som gör allt efter en viss ordning, och man hamnar lite lätt utanför, då de numera mest umgås med andra föräldrar, så det är som det är.

Jag saknar faktiskt mina kollegor nu och vill inte gömma mig under täcket. Känns som att hösten nu kommer bära mig sig en massa spännande.

Kram på er ! !

• Pimpinellan

Sitter med det supersega modemet och försöker uppdatera er alla.
    JAG ÄR GRAVID!!!
    När ingen mens kommit imorse 23 dygn efter ÄP så testade jag och til min stora chock kom två blå streck fram! Ingen tvekan,men jag tänker ändå köpa CB digital-vill liksom ha det på pränt också!
    Nu börjar en nervös tid fram tills VUL v.32-läkaren har semesterstängt och innan jag sett ett liv därinne tar jag inte ut nåt i förskott. Känns skönt att ha missat en veckas graviditetsångest faktiskt-jag är ju redan i v.6 nu ju!
    Väldigt dålig tillgång till dator nu ett bra tag- i princip bara nästa helg och sen inget på minst två veckor när vi är hemma hos mamma i norrland. Men vi hörs tjejer! Håll en tumme för min lilla bäse!

Kram!!

• Love4cats

GRATTIS PIM ! ! ! Åh nu kom tårarna igång igen . Ut till mannen med beskedet ! ! ! Såå glad för er skull. Hoppas och fortsätter hålla tummarna! ! Wow vilken nyhet. Den gjorde min dag. Kram på er!

My love

• Pirog

GRATTIS!!!!PIMPIS!!!!! Blir så glad....
    One pregnant..two to go;)
    Ser framemot att få läsa de raderna från er andra med:)

Hur mår du pimpis?

• Love4cats

Hejsan!
    Nu växer magen Förvånad *hihi*. Det märks att kuren är över och resultatet visar sig nu i dagarna, om de pillrena har hjälpt eller om vi får vänta snällt till nästa månad.
    Jag funderar kring detta med gravhormoner...? Om jag nu har fått en galen snurr på mitt temperament nu, hur blir det inte med de vida omdiskuterade gravhormonerna? Blir det så till den grad att jag behöver låsa in mig i 9 månader eller räcker det att sätta mig på en stubbe ute i skogen och tugga choklad? Det bådar inte gott för min mans nerver. Om vi lyckas snart så ska jag skicka iväg honom på spa och gå själv på massage och akupunktur med jämna mellanrum.
    Jag är tillbaka på jobbet nu och det känns ganska ok förutom att jag är lite kinkig. Kul att träffa en massa kollegor igen.

Lite uppdatering igen från mig. Såå glad för din skull Pimpis

• Pirog

hej!

Angående gravhormonerna Cats, så är det ingen fara. I mitt fall blev jag snällare:). Man blir ofta känsligare, men det får männen ta, det är ju vi som släpar på bebisen i nio månader:)
    Håller tummarna hårt för dig med, vet att jag snart får läsa att ni också ska få ert efterlängtade barn.

Pimpis...hoppas allt är bra med dig.

Loyden, hoppas din deppighet gått över och att sommarkänslorna svallar.

Mina dagar går fort.vi försöker hitta rutiner, så att vardagen kan fungera någorlunda normalt.jag njuter av min underbara dotter, men visst är jag också ofattbart trött emellanåt. livet är underbart:)

kramar

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2