Kul att e att du är tillbaks Loyden! Humor är det absolut bästa sättet att hantera deprimerande saker på, tycker jag i vilket fall. Har alltid drivit med nästan allt, blir liksom lättare då.
När jag satt på sjukhuset med Ella en hel vecka hann jag tänka mycket. funderade på när vi skulle få det lite smidigare. ioförsig så beror nog mycket av tyckayndommigsjälvtankarna på trötthet.
uppdatering på gumman här då. hon har börjat vara mer vaken, tittar med sina stora blå och följer saker med blicken. hon har inte lika ont i magen längre,men på kvällarna är det ett par timmars vaggande som gäller. ögonen är fortfarande inflamerade och hon har en fruktansvärd hosta. hon hostar så hon blir lila, tycker så synd om henne. Vi fick ventoline på recept som hjälp, men tycker inte det hjälper, utan gör bara henne darrig,vilket skrämmer mig mer än hostan. hon är givetvis fortfarande världens sötaste;)
tjejer, jag vet att inget annat hjälper mot deppigheten än att få det där efterlängtade barnet, men jag hoppas på att ni inte tappar hoppet. hur länge man försökt tycker jag inte spelar någon som helst roll i den frågan. Dina 3,5 års längtan loyden drabbar ju psyket lika hårt som mina 10år. Ljuset i slutet av den mörka tunneln är ändå att när man ser det där plusset...ojojoj..jag grät glädjetårar i flera dar.Sen följer nio månader av oro för missfall och sen att barnet ska dö i magen. Sen äntligen, förlossning..ajajajaj, barnet på bröstet,ååh mitt underbara vackra barn. sen följer dagar av ständig oro,sömnlöshet,småpanik,irritation på partnern, men allt det där blir något alldeles,alldeles underbart. du har blivit mamma.
till alla där ute som säger att barnlösa inte vet hur det är att vara mamma. Det vet de visst! Det är precis så underbart och jobbigt som de föreställt sig och längtat efter att ha det.
Kram tjejer!! Ni kommer också få barn.Ge aldrig upp.