Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Rosesarered skrev 2008-06-21 23:08:27 följande:
    Lite nyfiken om det är någon som har spotlights i sitt tak? Har sett olika inspirationsbilder, speciellt skånelängor, med olika typer spotlights system. Vissa har långa vajrar system och endel med spotar på en skena. Söker nu mer inspirationsbilder.Tack!
    Jag kommer nog snart att ha i alla fall...vårt blivande tak ser ut som en schweizerost just nu...hur många hål som helst. Vi kommer att kunna tända och dimra beroende på var vi är i rummet och hur ljust vi vill ha det.
  • Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 15:35:07 följande:
    Hej på er!Hinner inte läsa ikapp, men vill bara berätta för er att jag ska öppna en nätbutik. Jippi! Va glad jag är Jag gör det i samarbete med en lokal butik, så eg är den ju inte bara min. Men det blir jag som sköter den. Kul kul. Nåja, den finns inte än så jag hoppas inte detta ses som reklam.
    Grattis!
  • Beatrize74

Fortfarande värsta dippdeppen här hemma. Det ser FÖRJÄVLIGT UT med alla saker överallt. Idag hade jag dessutom en väninna över med sin dotter, det är ju knappt de kommer fram. Inte roligt, jag som annars är mån om att ha ett vackert, välstädat hem.

Bröt ihop sent i eftermiddags...maken kom hem och fick ta över lite och jag bara fick sova en stund. Nu känns det lite bättre, men är fortfarande jobbigt. Det tär på en att gå runt i detta med två små barn i allt kaos som bara ramlar och parera hela tiden. Och så hittar de ju hela tiden saker från skåp som håller på att avvecklas, som fingerfärg, små burkar med marmorkross, pärlor etc. etc.

Maken har städat till hälften i hall och vardagsrum (fast då lagt det i tre flyttkartonger och ställt dem utanför barnens rum i lilla hallen istället....så de måste ju ändå rensas och gå igenom på sikt...hade hoppats på att få rent där)

Trött, trött, trött är både maken och jag...hur stor lust tror ni jag har att bjuda hem till barnkalas på lördag där barnens kamrater kommer med föräldrar som aldrig varit här förut. Man önskar ju att de fick se hemmet för första gången under mer ordnade förhållanden.

• Beatrize74
    malins79 skrev 2008-06-23 20:24:15 följande:
    Kram!Måste du ha barnkalas nu?
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 20:26:03 följande:
    Bea: En stor KRAM till dig. Åå vad jag lider med dig. Hoppas ni får ordning på det snart. Kan ni inte ha kalaset någon annanstans? Hos mormor och morfar eller farmor och farfar? Du ordnar och fixar det där istället?
    malins79 skrev 2008-06-23 20:26:54 följande:
    Ja eller varför inte på en lekplats?
    Juleja skrev 2008-06-23 20:29:33 följande:
    Om man nån gång skulle överväga barnkalas på macDonalds är nog ögonblicket nu... usch, jag förstår dig! Kram!
    Tack tjejer!

Ja-a...det känns ju inte roligt. Lite "måste" vi nog ha kalas nu i alla fall, för han har blivit bjuden på så många fina kalas och då kan jag inte hoppa över och det verkar som om det är NU som folk kan, inte senare i sommar.

Jag har faktiskt funderat på att ha kalaset i lekparken, men...det är också beroende på väder. Jag tänkte annars att vi skulle kunna vara ute på altanen, men det bör ju helst också vara bra väder för det även om vi är på tak.

McDonalds har faktiskt inga barnkalas här i vår stad (har kollat upp det), sedan har maken rätt i att vi inte får "göra för mycket". De flesta kalas vi varit på har varit av det enklare slaget och det gäller nog att inte göra för mycket tror jag. (Annars är vi ganska duktiga på det, min man och jag, och har nog gått på en och annan mina av den orsaken. NI skulle inte bli förvånade, men många liksom tycker att det lätt blir "för mycket" när man bjuder på cupcakes istället för vanliga muffins osv. Svamlar, men ni förstår nog hur jag menar)
  • Beatrize74

Tack tjejer för allt stöd..tänk vad skönt att jag har er...ni som förstår hur mycket inredningen betyder, hur mycket av en SJÄLV det är.

Fast ibland önskar jag ju att jag inte brydde mig så mycket...som vid sådana här tillfällen förstås.

Det ordnar sig nog. Ni kan väl be till vädergudarna så att det blir ok väder på lördag eftermiddag så barnen åtminstone kan vara ute?

• Beatrize74
    13 år emellan skrev 2008-06-24 09:04:00 följande:
    Jag ska dansa soldansen för dig !Känner så väl igen det där med människor som tycker det blir "för mycket". Min syster är en av de värsta med att kommentera såna saker (så tråkigt, för henne är det svårare att låta bli att bjuda). Hon säger rakt ut "Men gör dig inte till!" eller "Att det ska vara så märkvärdigt hela tiden!". "Du ska alltid vara så präktig!" var nog den värsta kommentaren...De flesta av mina vänner struntar fullkomligt i det och undrar snarare vad för gott de bjuds på nästa gång de kommer. Och till mina barns vänners föräldrar kommer jag oftast undan med att jag varit restaurangchef (och allt annat inom den branschen).Men det finns ju en och annan som min syrra. Jag har förstått att det mest handlar om avundsjuka. Kanske inte på vad jag bakat eller hur det ser ut, som att jag har TIDEN till att göra det. (Iaf när det kommer till henne)Var bor du? Har du inget sommarland i närheten? Hur gamla är barnen? Vi gjorde ett beachparty ett år och det blev SÅ lyckat!
    Tack för råd och soldans!

Fick höra av en kollega för en tid sedan att "Det behöver ju inte vara så OMSTÄNDIGT jämt"...och det är klart att man fäster sig vid sådana kommentarer. Och det är klart att jag ÄR ju omständig. Det är vi ju allihop här inne i mer eller mindre grad, eller hur?
    Vi vill ha det på ett visst sätt...trasslar med vita nyanser, ska måla om, möblera om och fixa och trixa, piffa och puffa...och så skär det sig i ögonen om man ställer fram saftflaskan a' la plastig "BOB" bland alla andra matchande kalasattrialjer. Då vill man ju helst hälla över saften i en sådan där vacker glasflaska som man vet man har i skåpet....och så försöker man nästan göra det lite i smyg, så att ingen ska se hur "omständig" man egentligen är.

Det är ju egentligen inte för deras skull (bara), utan för sin egen skull man gör det.

(Det låter ju liiite stört egentligen....behöver vi egentligen söka hjälp här i tråden hela bunten? Hihi...)
  • Beatrize74
    Daggdroppen skrev 2008-06-24 16:12:29 följande:
    Bea, jag gillar dig skarpt!!! Du är så härlig och sätter alltid tummen på spiken (visst heter det så ). Håller fullständigt med! Du borde bli författare! Har du förresten inte tänkt på det? Åtminstone krönikör?
    Gulle dej...blev så glad av din kommentar...och rackarns generad också...hihi.

Milda maränger
    Jag förstår din oro, men jag kan faktiskt förstå att de försöker lugna dig och hålla ut. Det är vanligt att vara orolig och rastlös mot slutet, oavsett vilka otäcka saker som hänt innan. Det är också så att eftersom ditt barn verkar må finfint och du själv också så är det att utsätta barnet för en risk att sätta igång dig för tidigt.

Det är alltid ett riskmoment när man sätter igång förlossningen medicinskt. Barnet kan reagera mycket negativt och det kan vara så oerhört jobbigt för modern också med blodtryck som eskalerarar för fort uppåt, smärtendorfiner som inte hinner dämpa kroppens smärtintryck i och med att det går "för fort" osv.

Du får försöka tänka att barnet kommer ut när det är redo att komma ut. Jag vet att det är något du inte vill höra, men du vet ju också själv att det är så.

Jag håller tummarna för dig att du inte ska behöva vänta så länge till. Kram
  • Beatrize74
    INOX skrev 2008-06-24 19:00:40 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!!!Alltså ursäkta mig, men jag är såååå arg!!!Har fått ett riktigt negativt inlägg i min gästbok på bloggen och håller på att koka över av ilska! VArför skriver man en kommentar om man inte gillar något alls i en blogg? Mår man bra av att få andra att må skit, eller??? Jag har väl inte gjort någon illa med mitt bloggande!HAr någon av er varit med om detta??? Hur har ni reagerat på det?Jag har lust att lägga ner bloggen och skita i allt!Här är en länk till gästboken för de som vill se eländet...www3.olzzon.com/g/g.php&i=g32-00476-e4// Linnéa
    Äsch...jag tyckte du bemötte det på ett superbra sätt....det här hör bloggandet till, att en del gömmer sig anonymt och bräker ur sig saker som egentligen mest är sånt som sticker i deras egna ögon, som de själva har en issue med. Låt det stå kvar och skit sedan i det.

Jag bara väntar på när jag själv ska få en liknande kommentar faktiskt. Du är ju underbar och du har många unika idéer som kommer direkt från dig själv. Alla är vi copycats och inspiration kostar inte, precis som du skrev.

Kram
  • Beatrize74
    Rosesarered skrev 2008-06-24 19:45:15 följande:
    Skulle gärna vilja läsa/se bilder alla fina vita stilar så som lantligt, shabby chick, gustaviansk stil, fransk lantstil, new england stil. Vad fler? Tycker ibland det kan vara svårt på loppis eller auktioner när man inte vet så mycket om stilen. Man går mest efter att det är vitt och ser lite slitet ut. Det är ju lätt hänt att man blandar "fel" och bara köper på sig saker för att det är vita. Hur mixar ni?
    Du ska köpa efter HJÄRTAT! Klyschigt måhända...men du ska inte välja efter en viss stil utan för att den passar DIG och DIN stil!

Det kan inte bli fel om du själv som ägare älskar alla vita saker du har runtomkring dig!
  • Beatrize74
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-24 19:51:47 följande:
    Hej tjejer! Måste säga att jag tycker det här verkar vara en av de trevligaste trådarna här på FL trots den senaste lilla dispyten...Jag undrar om alla ni som inreder så underbart (kikar i era bloggar!) bor i villa eller gammal fin sekelskiftesvåning?Vi bor i ett radhus byggt 1996, rätt trist byggt faktiskt och det känns inte som att det finns någon potential alls..Men jag gör så gott jag kan :)Föresten - har någon tips om fin hylla att ha i köket med några fina burkar på?Den ska vara ca 90-120 cm lång och max 23 cm djup..
    Köp en planka och måla vit och köp till lösa konsoler...då kan du specialanpassa den helt.
Svar på tråden Vita tråden del 8