Vita tråden del 8
Lycka till med bebisar, hallrenoveringar och arbetshörnor. Ramen blev fin där.
Idag har jag MÅLAT så det stått härliga till. Barnen har hjälpt till att slipa sakerna, både med slipkloss och med slipmus. Toppen tyckte de.
Jag har nu grundmålat:
- en stor byrå med åtta lådor
- en tallrikshylla
- en lampfot
och
- en knoppbräda
Gissa om jag känner mig duktig!
Barnen leker på ovanvåningen i sina rum och de har så skoj. De börjar bli stora barnen. Jag vill ha dem där uppe tills färgen är "klibbfri" då vi har hållt till i hallen, precis bredvid deras lekhörna.
(Finns verkligen inga andra platser att hålla till på...fatta det röriga läget här hemma... gaaahhh...
Nåväl...när byrån fått sig ett par strykningar till och nya knoppar så ska den upp i vårt sovrum. Den vi har nu är SÅ skabbig och har behövts bytas ut länge. VIsserligen vit, men verkligen inte tipptopp längre.
Tallrikshyllan ska antingen upp i dotterns rum, eller så i köket. Jag får se hur det blir, har en annan, nästan likadan, som redan är grundmålad som jag också ska gå på nu andra varvet.
Nu ska jag låta barnen inviga en liten dockservis i sin lilla fikahörna på Isabelles rum. Kex och så får det bli vatten (inte saft) så de kan hälla och skvalpa själva. Det får bli som en liten belöning för att de leker så bra tillsammans.